![](https://damforum.nl/bb3/images/ua.png)
Geloven dammers in God?
-
-
Tenker
ondergesneeuwD!Ben Anoniem wrote:blablablaKosmos wrote:Een bestaan zonder onderscheid tussen ik en zij.Ben Anoniem wrote:Collectief bestaan?
Daar stel ik me niets bij voor.
Of een gevangenis in Bagdad, maar dat bedoel je niet.
Een kosmische bestaanstoestand.
Ondertussen heb je mijn vraag aan Bert Zwart ondergesneeuwt.
Heaven is no location, but a state of mind
DT
Ik wist wel dat je het met opzet deed, Denker!Ben Anoniem wrote:hahaha
Maar ik ben altijd in voor een lolletje, dat weet je.
Heaven is no location, but a state of mind
Geloof
Dag damvrienden,
Ik zal maar kort en bondig een antwoord geven op de vraag die op deze topic gesteld wordt. Is de dammer gelovig en is er een leven na de dood? Ja ik ben gelovig. Ik geloof dat Jezus de Zoon van God is en dat Hij voor onze zonden aan het kruis heeft gedragen en dat Hij na 3 dagen weer is opgestaan! Mijn verlosser leeft!!! Ik geloof dat ik door Hem behouden ben en het eeuwige leven heb ontvangen. Dit geldt niet alleen voor mij, maar voor iedereen die Jezus aanneemt als dé Zoon van God en dat je door Hem behouden wordt.
Als je vragen hebt, stel ze gerust. Ik kan op de voorhand zeggen dat ik niet overal antwoord op heb.
Groetjes,
Appie
Ik zal maar kort en bondig een antwoord geven op de vraag die op deze topic gesteld wordt. Is de dammer gelovig en is er een leven na de dood? Ja ik ben gelovig. Ik geloof dat Jezus de Zoon van God is en dat Hij voor onze zonden aan het kruis heeft gedragen en dat Hij na 3 dagen weer is opgestaan! Mijn verlosser leeft!!! Ik geloof dat ik door Hem behouden ben en het eeuwige leven heb ontvangen. Dit geldt niet alleen voor mij, maar voor iedereen die Jezus aanneemt als dé Zoon van God en dat je door Hem behouden wordt.
Als je vragen hebt, stel ze gerust. Ik kan op de voorhand zeggen dat ik niet overal antwoord op heb.
Groetjes,
Appie
-
Ben Anoniem wrote:Bert Zwart wrote: Macht over een populatie is het makkelijkst te verwerven door middel van angst.
Hoe maak je mensen bang? Door te dreigen om ze iets af te pakken.
En dat doe je weer door eerst net te doen alsof je ze iets geeft.
Voorbeeld 1: "georganiseerd geloof" en leven na de dood (hemel/hel)
Voorbeeld 2: VS en vrijheid.
Dus Bert, ook jij vindt dat met de dood het individueel bestaan eindigt?
(uiteraard is er leven na de dood, maar dat maakt de dode niet mee)
Ik sluit het niet uit. Mensen die beweren het wel te weten, wantrouw ik echter.
-
Re: Geloof
Appie wrote:Dag damvrienden,
Groetjes,
AMEN BROEDER.
Appie
- Hanco Elenbaas
Hé Prutser en Appie,DE_PRUTSER wrote:Appie wrote:Dag damvrienden,
Groetjes,
AMEN BROEDER.
Appie
Vertel me eens wat jullie allemaal weten over de Apocalyps en Armageddon. Wanneer verwachten jullie deze evenementen?
Wie ben jij trouwens Appie?
Enne, Appie, wat gebeurt er volgens jou met degenen die niet aannemen dat Jezus dé Zoon van God is?
-
Hoi Hanco,Hanco Elenbaas wrote:Hé Prutser en Appie,DE_PRUTSER wrote:Appie wrote:Dag damvrienden,
Groetjes,
AMEN BROEDER.
Appie
Vertel me eens wat jullie allemaal weten over de Apocalyps en Armageddon. Wanneer verwachten jullie deze evenementen?
Wie ben jij trouwens Appie?
Enne, Appie, wat gebeurt er volgens jou met degenen die niet aannemen dat Jezus dé Zoon van God is?
Alleen God weet wanneer dat zal plaatsvinden,ik kan daar geen zinnige data bij bedenken.
vooralsnog moet ieder natie zich keren tegen Israel,en na vandaag heeft de media weer akelige beelden de wereld ingestuurd onschuldige kinderen die de dupe worden van een verrotte wereld waarin wij leven.
De Bijbel en hun profetieen komen wel erg dichtbij op deze wijze.
Voor mijn gevoel nadert de eindtijd met rasse schreden,het zal mij niet verwonderen als deze generatie de wederkomst zal meemaken.
Het is geen bangmakerij of zo maar het gaat gebeuren zeker weten.
Hanco op de vraag die jij aan appie meedeelde wil ik wel kort en krachtig reageren.
Je bent voor of je bent tegen een tussenweg is er niet,ik aanvaard Jezus Christus als zoon van God en mag de zekerheid hebben dat ik behouden ben voor eeuwig.
als je niet voor bent dan kan ik niet anders concluderen dan ben je verloren en is er geen Hemel maar ben je veroordeelt tot de eeuwige duisternis (HEL)
Ik geloof dat beide bestaan.
- Eric Sanders
Dus jouw god is een pure sadist: geloof in mij, of je komt in de hel.DE_PRUTSER wrote:Je bent voor of je bent tegen een tussenweg is er niet,ik aanvaard Jezus Christus als zoon van God en mag de zekerheid hebben dat ik behouden ben voor eeuwig.
als je niet voor bent dan kan ik niet anders concluderen dan ben je verloren en is er geen Hemel maar ben je veroordeelt tot de eeuwige duisternis (HEL)
Misschien is er nog wel een plekje over in het amerikaanse leger.
Grote liefde, proef ik hieruit.
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart
-
DE_PRUTSER wrote:Je bent voor of je bent tegen een tussenweg is er niet, ik aanvaard Jezus Christus als zoon van God en mag de zekerheid hebben dat ik behouden ben voor eeuwig. Als je niet voor bent dan kan ik niet anders concluderen dan ben je verloren en is er geen Hemel maar ben je veroordeelt tot de eeuwige duisternis (HEL)
Eric Sanders wrote:Dus jouw god is een pure sadist: geloof in mij, of je komt in de hel.
Bert Zwart wrote:Ik sluit leven na de dood niet uit. Mensen die beweren het wel te weten, wantrouw ik echter.
NORMAAL - IK BUN MOAR EEN EENVOUDIGE BOERENLUL wrote: .....
keurige nette degelijke luu ze komt zo uut de kark
zie hebt wagenwiet de bek los oaver mensen zonder wark
altied zegt ze ow hoe 't mot
met eur fatsoen moakt ze alles kapot
.....
i-j hoeft mien niks te prèken, i-j moakt mien toch niks wies !!
- Hanco Elenbaas
Schurk!Jaap van Galen wrote:DE_PRUTSER wrote:Je bent voor of je bent tegen een tussenweg is er niet, ik aanvaard Jezus Christus als zoon van God en mag de zekerheid hebben dat ik behouden ben voor eeuwig. Als je niet voor bent dan kan ik niet anders concluderen dan ben je verloren en is er geen Hemel maar ben je veroordeelt tot de eeuwige duisternis (HEL)Eric Sanders wrote:Dus jouw god is een pure sadist: geloof in mij, of je komt in de hel.
Grote liefde, proef ik hieruit.Bert Zwart wrote:Ik sluit leven na de dood niet uit. Mensen die beweren het wel te weten, wantrouw ik echter.NORMAAL - IK BUN MOAR EEN EENVOUDIGE BOERENLUL wrote: .....
keurige nette degelijke luu ze komt zo uut de kark
zie hebt wagenwiet de bek los oaver mensen zonder wark
altied zegt ze ow hoe 't mot
met eur fatsoen moakt ze alles kapot
.....
i-j hoeft mien niks te prèken, i-j moakt mien toch niks wies !!
-
Eric Sanders wrote:Dus jouw god is een pure sadist: geloof in mij, of je komt in de hel.DE_PRUTSER wrote:Je bent voor of je bent tegen een tussenweg is er niet,ik aanvaard Jezus Christus als zoon van God en mag de zekerheid hebben dat ik behouden ben voor eeuwig.
Misschien is er nog wel een plekje over in het amerikaanse leger.
jammer je begrijpt het niet of wilt het niet begrijpen.