Nieuwe Bondsraadverkiezingen noodzakelijk!

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Eric Sanders

Post by Eric Sanders »

Peter van Heun wrote:
Eric Sanders wrote:Zou je die bewering (van Koops neem ik aan) dan ook kunnen quoten, want die lees ik nergens.
Zie bijdragen op Dec 04, 2003 14:12 en Dec 04, 2003 22:33 onder dit onderwerp.
Ik snap er niets meer van. Je spreekt Koops er op aan, dat Guest geen inhoudelijke bijdragen plaatst?
Laat maar, het doet er niet toe.
Peter van Heun wrote:
Eric Sanders wrote:Interessant tactiek. Je plaatst niet-inhoudelijke bijdragen, doet mee aan discussies over anonimiteit en plaatst een onzinnige poll, juist om dat allemaal te verminderen. Is het de bedoeling dat dat werkt als een soort vaccinatie?
Door terughoudend op niet-inhoudelijke bijdragen te reageren, probeer ik ze te verminderen of onder het passende onderwerp te krijgen. Zo zou deze bijdrage beter onder een ander onderwerp plaats kunnen vinden. Door deel te nemen aan de discussie over anonimiteit op dit forum, tracht ik duidelijk te maken dat het geen zin heeft te discussiëren over de aanwezigheid ervan. Door een een poll te plaasten over hetzelfde onderwerp maar er dan van uit te gaan dat het bestaat, veranderen vraagstelling, keuzemogelijkheden en resultaten. Het is geen vaccinatie maar een poging de nadelige effecten van dit forum te beperken.
Ik zal je eens wat verklappen: dat helpt allemaal geens snars. Dat hoort allemaal bij fora en internet. Daar moet jij toch alles van weten.
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Teun van de Krol wrote:
Peter van Heun wrote:
Eric Sanders wrote:Evenzo geldt dat als men het vervelend vindt dat er "niet-inhoudelijke" bijdragen geplaatst worden, men maar niet aan dit forum moet deelnemen.
Iemand beweerde dat een ander geen inhoudelijke bijdragen levert. Dat bevestigde ik door die bijdragen te 'quoten' als niet-inhoudelijk.

Juist door deel te nemen probeer ik de niet-inhoudelijke bijdragen over mogelijke laster, eventuele kwetsende bijdragen, niet zinvolle discussies over anonimiteit en bijdragen onder verkeerde onderwerpen te verminderen.
Heel nobel moraal ridder, misschien moet je in het KNDB bestuur
Er zijn nog wat plaatsen vacant
Die kans is voorbij sinds de stemfraude van de prikbordpurist.
reiger56

Post by reiger56 »

hans andriessen wrote:
Vraagje wrote:
Guest wrote: Vraag eens aan schakers waarom ze niet zijn gaan dammen)]
Ik denk omdat het schaken meer lijkt met al die verschillende stukken, niet om de remisemarge.
We kunnen ook de omgekeerde vraag stellen: waarom zijn schakers WEL gaan dammen?
Reiger56 wil misschien wel op dit forum vertellen, waarom hij de overstap heeft gemaakt (alleen als je wilt hoor, Gerard). Hij is van oorsprong schaker. Een paar jaar geleden is hij bij DOS komen dammen, vol overgave mag ik wel zeggen.
Dat wil ik wel hoor Hans, ik kan jou immers (bijna) niets weigeren.
Ik heb het damvirus opgelopen door mijn zus en haar zonen, de talentvolle gebroeders Manca, die op hun beurt weer met dammen in aanraking zijn gekomen via het schooldammen. Helaas zijn ook zij weer te snel afgehaakt. Van mijn kinderen beginnen er ook al 2 te sputteren. . Ook DOS krijgt de meeste jeugdleden uit het schooldammen. Dit is dus een niet te onderschatten gegeven.
Wat mij ook trekt aan het dammen is dat het veel moeilijker is dan schaken [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
Guest

Post by Guest »

Koops wrote: Mijn probleem zit hem in jouw anonimiteit in combinatie met "voornamelijk". Was dat nu nog niet duidelijk?
Jammer dat je daar een probleem mee hebt. Laten we daar in de betreffende thread over discussieren maar vervuil er nou niet elke andere thread mee. Het wordt als storend ervaren door anderen.
Koops wrote: Wie denk je wel niet dat je bent?
Ik ben geinteresseerd deelnemer aan dit forum die graag inhoudelijk mee-discussieert over dam-zaken. Tevens heb ik absoluut geen behoefte aan bevuiling van mijn naam en persoon door sommigen die aan dit soort fora meedoen. Daarom ben en blijf ik anoniem. Wen daar maar aan, Koops.

Btw: als je het prettig vindt dat ik je Bloempje82 noem dan is dat geen probleem. Ik wil je ook best madeliefje, boterbloempje, sneeuwklokje, tulpje of brandneteltje noemen. Zeg het maar, Koops.
Koops

Post by Koops »

Guest wrote:
Koops wrote: Mijn probleem zit hem in jouw anonimiteit in combinatie met "voornamelijk". Was dat nu nog niet duidelijk?
Jammer dat je daar een probleem mee hebt. Laten we daar in de betreffende thread over discussieren maar vervuil er nou niet elke andere thread mee. Het wordt als storend ervaren door anderen.
1. Ik heb het er niet in elke ander thread over.*
2. Het is geen vervuiling want voor elke opmerking van jouw kant is het relevant. Elke zogenaamde "inhoudelijke" bijdrage is zinloos als we je staat van dienst niet kennen.
3. Die anderen zijn vooral jij en Peter van Heun. Jij negeert de mening van de meerderheid en Peter van Heun rommelt met polls om jouw gelijk te halen. Het lijkt me dan voor de hand te liggen dat jullie de regels van dit forum mogen bepalen.

* Voor de geinteresseerden: Iemand verwijten dat hij/zij iets 'altijd' en/of 'overal' doet is een fraai voorbeeld van een vrouwelijke opmerking in een discussie. Vrouwen hebben in het algemeen de neiging hun punt op te blazen om het (voor het eigen gevoel) meer kracht te geven.
Guest wrote:
Koops wrote: Wie denk je wel niet dat je bent?
Ik ben geinteresseerd deelnemer aan dit forum die graag inhoudelijk mee-discussieert over dam-zaken. Tevens heb ik absoluut geen behoefte aan bevuiling van mijn naam en persoon door sommigen die aan dit soort fora meedoen. Daarom ben en blijf ik anoniem. Wen daar maar aan, Koops.
Je bent iemand die de wens van de meerderheid naast zich neerlegt.
Je bent iemand die door te vloeken lezers schoffeert.
Je bent iemand die andere mensen op dit forum commandeert.
Je bent iemand die persoonlijke info over anderen gebruikt op dit forum.
Je bent iemand die de namen van anderen misbruikt in de discussies (Bijvoorbeeld: Elen-baas*).
Je bent iemand die denkt dat hij zo zuiver is in de discussies dat het zijn anonimiteit rechtvaardigt. Het is echter herhaaldelijk gebleken dat je dat niet bent.

*Humor.
Guest wrote: Btw: als je het prettig vindt dat ik je Bloempje82 noem dan is dat geen probleem. Ik wil je ook best madeliefje, boterbloempje, sneeuwklokje, tulpje of brandneteltje noemen. Zeg het maar, Koops.
Grote Roerganger.
Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort »

Beste mensen, even een vraagje. Stel ik vind iemand echt een enorme droplul, mag ik dat dan hardop zeggen? Ik noem natuurlijk geen namen, laten we zeggen Guest, dat kan iederen zijn. Het is slechts een voorbeeld. Ja, ik denk dat dat mag. Hmmmm, Guest, ik vind je een enorme gigantische droplul. Nog erger dan die vent die hier altijd zo anoniem de betweterige dominee speelt, goh heet ie ook weer, Guest geloof ik. Lijkt me een vervelend ventje. Toevallig dat die ook Guest heet.
Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp »

Fred van Amersfoort wrote:Beste mensen, even een vraagje. Stel ik vind iemand echt een enorme droplul, mag ik dat dan hardop zeggen? Ik noem natuurlijk geen namen, laten we zeggen Guest, dat kan iederen zijn. Het is slechts een voorbeeld. Ja, ik denk dat dat mag. Hmmmm, Guest, ik vind je een enorme gigantische droplul. Nog erger dan die vent die hier altijd zo anoniem de betweterige dominee speelt, goh heet ie ook weer, Guest geloof ik. Lijkt me een vervelend ventje. Toevallig dat die ook Guest heet.
Anonieme forumdeelnemers mag je onbeperkt schofferen. Als ze daartegen stappen willen ondernemen moeten ze zich bekend maken. En dan zijn ze niet anoniem meer.
Het is alleen jammer voor Guest dat-ie niet anoniem meer is. Bij een groepje ingewijden is zijn identieit voor 100% bekend. Bij dit groepje is het dus niet meer de vraag wie het is, maar op welk strategisch moment we het bekend gaan maken. Mèt het bewijsmateriaal natuurlijk.
Guest

Post by Guest »

Eric van Dusseldorp wrote: Anonieme forumdeelnemers mag je onbeperkt schofferen. Als ze daartegen stappen willen ondernemen moeten ze zich bekend maken. En dan zijn ze niet anoniem meer.
Het is alleen jammer voor Guest dat-ie niet anoniem meer is. Bij een groepje ingewijden is zijn identieit voor 100% bekend. Bij dit groepje is het dus niet meer de vraag wie het is, maar op welk strategisch moment we het bekend gaan maken. Mèt het bewijsmateriaal natuurlijk.
Whoehaa!??!! Ik ben doodsbenauwd voor Sherlock Van Dusseldorp! Hoe lang is hij nu al bezig met mijn identiteit? Goed zo, Eric. Ga zo door!

Koops: ik ga niet op al je ongebreidelde gefoeter reageren. Als je zo boos wordt van "Elen-baas" en "Bertje" dan acht ik het onmogelijk dat wij ooit op een normale manier kunnen discussieren! Je leest wel zeer aandachtig door al mijn posts bemerk ik. Dat doet me deugd!

Op je verwijten een paar reacties:
1. Dat ik de mening van de meerderheid naast me neerleg is maar helemaal de vraag. Waar haal jij die wijsheid vandaan!? En al zou er een krappe meerderheid mijn aanwezigheid niet wensen dan vind ik dat er ook ruimte moet zijn voor minderheden. Vind jij van niet?
2. Waar gebruik ik persoonlijke info van anderen op dit forum, Koops?? Ik gebruik alleen gegevens te lezen op dit forum en zijn voorganger. Graag onderbouwing dus voor je beschuldiging?
3. Wat is zuiver genoeg om anoniem te zijn?? Bepaal jij dat? Mijn regel is: geen persoonlijke info erbij slepen die niets met dit forum en discussie te maken heeft. Aan die regel houd ik mij! Jij mag andere regels verzinnen maar die zal ik gevoeglijk negeren.
Koops

Post by Koops »

Guest wrote: Koops: ik ga niet op al je ongebreidelde gefoeter reageren. Als je zo boos wordt van "Elen-baas" en "Bertje" dan acht ik het onmogelijk dat wij ooit op een normale manier kunnen discussieren!
Ik ben niet boos, ik merk gewoon op dat je namen en andere direct persoonlijke zaken misbruikt in je discussies. En dat terwijl je zelf het recht neemt om anoniem te blijven om anderen te weerhouden hetzelfde te doen.
Guest wrote: Je leest wel zeer aandachtig door al mijn posts bemerk ik. Dat doet me deugd!
Je leest ook zeer aandachtig door mijn posts merk ik. Je reageert alleen op die opmerkingen waar je nog net een strohalm kunt vinden om je mening aan vast te klampen.
Guest wrote: Op je verwijten een paar reacties:
1. Dat ik de mening van de meerderheid naast me neerleg is maar helemaal de vraag. Waar haal jij die wijsheid vandaan!?
Van de poll. 54% tegen anonimiteit en 42% voor.
Guest wrote: En al zou er een krappe meerderheid mijn aanwezigheid niet wensen dan vind ik dat er ook ruimte moet zijn voor minderheden. Vind jij van niet?
Er moet wel ruimte zijn voor minderheden. Maar ook die moeten zich houden aan de regels van de meerderheid. Zeg maar net zoals het in de normale wereld ook gaat.
Guest wrote: 2. Waar gebruik ik persoonlijke info van anderen op dit forum, Koops?? Ik gebruik alleen gegevens te lezen op dit forum en zijn voorganger. Graag onderbouwing dus voor je beschuldiging?
Heb ik me nou vergist of ben je ergens een off-topic stuk begonnen over de prestaties van Bert Zwart in een persoonlijk kampioenschap?
Guest wrote: 3. Wat is zuiver genoeg om anoniem te zijn?? Bepaal jij dat? Mijn regel is: geen persoonlijke info erbij slepen die niets met dit forum en discussie te maken heeft. Aan die regel houd ik mij! Jij mag andere regels verzinnen maar die zal ik gevoeglijk negeren.
Dit is dus bewijsbaar niet waar, zie boven. Het gaat bovendien niet om mijn regels, maar om de algemene regels.
Ik verzin geen regels, maar toon aan dat je je niet aan je eigen regels en/of beloftes houdt. Zo heb je in je vorige post die aan mij was gericht nog geschreven dat je me zou noemen met een naam die ik zelf mocht bepalen. Heb ik gedaan, jij niet.
Guest

Post by Guest »

Koops wrote: Heb ik me nou vergist of ben je ergens een off-topic stuk begonnen over de prestaties van Bert Zwart in een persoonlijk kampioenschap?
Ja, je hebt je volledig vergist. Die prestaties stonden uitgebreid op dit forum vermeld, inlcusief commentaar van Bert en anderen. Als je het niet kan vinden zoek ik het even voor je op.

Dus: ik houd mij aan mijn regels
Dus: het is bewijsbaar waar dat ik zuiver genoeg discussieer om mijn anonimiteit vol te houden (gemeten aan de regels zoals eerder vermeld)

Verder noem ik je graag zoals jij wilt. Geen probleem. Ik zou wel graag een aanspreekvorm blijven gebruiken zodat het absoluut duidelijk is aan wie ik bepaalde opmerkingen precies addresseer. Hoe wil genoemd worden? Ik begrijp dat ik je login-naam dus beter niet kan gebruiken... Stuur me anders maar een bericht hierover zodat we deze thread weer aan de groep kunnen 'teruggeven'.
Peter van Heun

Post by Peter van Heun »

Wellicht dat jullie de discussies over anonimiteit naar het onderwerp kunnen verplaatsen waar ik ook mijn laatste bijdrage bij heb gezet.
peper

Post by peper »

Eric van Dusseldorp wrote:Het is alleen jammer voor Guest dat-ie niet anoniem meer is. Bij een groepje ingewijden is zijn identieit voor 100% bekend. Bij dit groepje is het dus niet meer de vraag wie het is, maar op welk strategisch moment we het bekend gaan maken. Mèt het bewijsmateriaal natuurlijk.
wist iedereen trouwens al dat een eric hier onder meerdere naampjes, waaronder een anonieme, stukje plaatst?
Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp »

peper wrote:
Eric van Dusseldorp wrote:Het is alleen jammer voor Guest dat-ie niet anoniem meer is. Bij een groepje ingewijden is zijn identieit voor 100% bekend. Bij dit groepje is het dus niet meer de vraag wie het is, maar op welk strategisch moment we het bekend gaan maken. Mèt het bewijsmateriaal natuurlijk.
wist iedereen trouwens al dat een eric hier onder meerdere naampjes, waaronder een anonieme, stukje plaatst?
Hè, kon dat niet onder ons blijven?!
peper

Post by peper »

Eric van Dusseldorp wrote:
peper wrote:wist iedereen trouwens al dat een eric hier onder meerdere naampjes, waaronder een anonieme, stukje plaatst?
Hè, kon dat niet onder ons blijven?!
o, jij ook al, ik bedoelde een andere eric
Koops

Post by Koops »

Guest wrote:
Koops wrote: Heb ik me nou vergist of ben je ergens een off-topic stuk begonnen over de prestaties van Bert Zwart in een persoonlijk kampioenschap?
Ja, je hebt je volledig vergist. Die prestaties stonden uitgebreid op dit forum vermeld, inlcusief commentaar van Bert en anderen. Als je het niet kan vinden zoek ik het even voor je op.
Lees je de vraag niet of begrijp je hem niet? Er staat niet: heb jij iets van buiten het forum naar binnen gehaald? Er staat dat je ergens een off-topic stuk bent begonnen over de prestaties van Bert. Dat heb je wel degelijk. Ik heb het zelf maar opgezocht, want jij gaat me iets te creatief om met de waarheid om je te kunnen vertrouwen.

De thread was "Interview met Guest", maar Bert Zwart heeft het opeens over de partij van Mitsjanski.
Guest wrote: Aha! Betreffende partij is slecths een kwestie van techniek. Die Bert toch.

Laat me niet lachen; de manier waarop het stuk op 36 wordt tegengespeeld en de manier waarop de optisch sterke positie van zwart wordt uitgemergeld is voor mij puur genot.

Als het voor jou, Bert, pure techniek zou zijn om dit soort partijen te spelen dan zou jij wel wat meer puntjes bijeen sprokkelen in een toernooi van het caliber Kampioenschap van Utrecht. Alhoewel ik niet verbaasd ben over de winst van LFvD.
Als dat niet totaal en volledig off topic is dan weet ik het ook niet meer. Je haalt er volledig niet-relevante persoonlijke informatie bij om Bert Zwart af te katten. Dat je er toevallig wat over hebt gelezen op dit forum is totaal niet relevant. Als je hier leest dat ik naar de hoeren ga heeft dat er ook niks mee te maken.
Dat je vindt dat je iemand mag aanpakken op basis van persoonlijke informatie blijkt ook wel op je reactie als Bert er vervolgens wat van zegt:
Guest wrote: Tot slot vind ik (maar dit is subjectief) het niet netjes dat een speler die op het PK Utrecht in de subtop eindigt, zich ietwat minzaam uitlaat over een fenomenaal strateeg als Mitsjanski. Als Tsjizjov nou zegt dat het puur een kwestie van techniek is om Jansen zo te walsen... Het is een kwestie van respect.
Ik vind het niet echt netjes dat iemand die niet de ballen heeft om zich hier bekend te maken zich minzaam uitlaat over wie dan ook. Dat is zeker een kwestie van respect. Respect waarvan je o zo bang bent dat anderen het niet hebben en dat je zelf duidelijk ook niet op kunt brengen.
Guest wrote: Dus: ik houd mij aan mijn regels
Dus: het is bewijsbaar waar dat ik zuiver genoeg discussieer om mijn anonimiteit vol te houden (gemeten aan de regels zoals eerder vermeld)
Graag hoor ik van wie dan ook of hij/zij dat na het lezen van deze post nog met je eens is. Jezelf incluis.
Nogmaals: je confronteert andere mensen met bijzaken op een manier die ze niet bij jou kunnen gebruiken. Bovenstaande opmerkingen van je zijn laffe intikkertjes waarvan je weet dat ze niet aangepakt kunnen worden. In dit specifieke geval bijvoorbeeld omdat jouw rating niet bekend is en je dus makkelijk de belerende grootmeester kunt uithangen. Die lijn is terug te zien in al je discussies: jij zit risicoloos achter kogelvrij glas de grote betweter te zijn. Dat kan lekker makkelijk omdat we toch niet weten wat jouw prestaties zijn.
Guest wrote: Verder noem ik je graag zoals jij wilt. Geen probleem. Ik zou wel graag een aanspreekvorm blijven gebruiken zodat het absoluut duidelijk is aan wie ik bepaalde opmerkingen precies addresseer. Hoe wil genoemd worden? Ik begrijp dat ik je login-naam dus beter niet kan gebruiken... Stuur me anders maar een bericht hierover zodat we deze thread weer aan de groep kunnen 'teruggeven'.
Voor de tweede keer: dat heb ik al lang vermeld. Schrijven kun je behoorlijk beter dan lezen.
Post Reply