Linkdump

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Eric Sanders

Re: Bewustzijn

Post by Eric Sanders » Sun May 31, 2009 20:11

Kosmos wrote:Ik vraag me mijn hele leven al af wat bewustzijn nu eigenlijk is...
Heb je het boek Eindeloos Bewustzijn van Pim van Lommel al gelezen?
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Fri Jun 05, 2009 23:29

Eric Sanders wrote:
Kosmos wrote:Ik vraag me mijn hele leven al af wat bewustzijn nu eigenlijk is...
Nee, beste Eric, wel over gehoord, het gaat over BDE's toch?
Ik heb over dat fenomeen wel gelezen, maar niet van Lommel.
Vertel eens wat over dat boek als je wilt!
Heaven is no location, but a state of mind

Eric Sanders

Post by Eric Sanders » Sat Jun 06, 2009 09:43

Kosmos wrote:
Eric Sanders wrote:
Nee, beste Eric, wel over gehoord, het gaat over BDE's toch?
Ik heb over dat fenomeen wel gelezen, maar niet van Lommel.
Vertel eens wat over dat boek als je wilt!
Van Lommel is een cardioloog, die na verhalen van zijn patienten onderzoek heeft gedaan naar BijnaDoodErvaringen. Mijn vriendin is daarin geinteresseerd en zo belandde ik laatst bij een lezing van hem. Hij probeert het op een wetenschappelijke manier te benaderen, maar ik vond het niet erg overtuigend. Hij kwam uiteindelijk uit op de conclusie dat er naast een materieel persoonlijk bewustzijn ook een immaterieel universeel bewustzijn moet zijn. Ik ben een materialist, maar sta open voor andere ideeen, echter overtuigd ben ik nog niet.
Mijn vriendin heeft het boek. Ik heb het wel even doorgebladerd, maar niet gelezen. Ik voel ook geen aandrang om dat te doen.
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart

Dammertje

Post by Dammertje » Tue Jun 16, 2009 13:35

Grote bedrijven hebben het anti griepmiddel Tamiflu klaar liggen voor "onmisbare werknemers".

Het bedrijfsleven staat op scherp om de gevolgen van de Mexicaanse griep op te vangen, schrijft het AD. "Essentiële medewerkers" krijgen Tamiflu.

Maatregelen

Volgens Arbo Unie nemen tientallen ondernemingen hygiënemaatregelen.

Medicijnbedrijf Roche heeft een lijst ‘sleutelmedewerkers’ die niet ziek mogen worden en de virusremmer moeten slikken. "Wij leveren levensreddende kankermedicijnen. Als de nood aan de man is, mag de productie niet stil komen te liggen,’’ zegt woordvoerder Hein Wilsens in de krant.

Griepteam

Essent vergadert wekelijk met een griepteam. "Overal staan tissues, mondkapjes en handschoenen klaar". Het personeel wordt gevraagd extra vaak handen te wassen.

De kans bestaat dat 30 procent van de mensen ziek wordt bij een grote uitbraak. Andere mensen nemen vrij uit angst voor besmetting.

Dammertje

Post by Dammertje » Tue Jun 16, 2009 15:55

Kosmos

Post by Kosmos » Mon Jun 29, 2009 23:20

Laatst kwam ik Joeri op straat tegen en hij maande mij te stoppen.
Hij had nog wat handtekeningen nodig voor zijn baantje in Europa voor de klokkenluiders. Of ik hem wilde helpen.
Mijn antwoord luidde: "Je hebt Leeuwarden met je maffe acties 100.000 euro gekost zonder dat het enig resultaat heeft opgeleverd. Ik ga dus zeker niet tekenen."
"Je begrijpt het niet, Tjalling," zei Joeri en draaide zich zonder nadere uitleg om en verdween op zoek naar een minder principieel slachtoffer.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Mon Jun 29, 2009 23:46

Kosmos wrote:
Laatst kwam ik Joeri op straat tegen en hij maande mij te stoppen.
Hij had nog wat handtekeningen nodig voor zijn baantje in Europa voor de klokkenluiders. Of ik hem wilde helpen.
Mijn antwoord luidde: "Je hebt Leeuwarden met je maffe acties 100.000 euro gekost zonder dat het enig resultaat heeft opgeleverd. Ik ga dus zeker niet tekenen."
"Je begrijpt het niet, Tjalling," zei Joeri en draaide zich zonder nadere uitleg om en verdween op zoek naar een minder principieel slachtoffer.
Waarom was dat "een maffe actie" ? Jij weet precies wat Joeri Wiersma met jullie burgemeester heeft besproken? Zou het kunnen dat die "maffe actie" Leeuwarden meer oplevert dan ze gekost heeft?

Dammertje

Post by Dammertje » Wed Jul 29, 2009 21:53

Kosmos

De ongevenaarde & onvoorstelbare intelligentie van de Ko

Post by Kosmos » Fri Aug 14, 2009 21:25

Dammertje

Post by Dammertje » Sun Aug 16, 2009 22:30

Dammertje

Post by Dammertje » Tue Aug 18, 2009 14:41

Denksport / schaakcamping in Frankrijk http://www.youtube.com/watch?v=fogmagOj6ek

Dammertje

Post by Dammertje » Sun Aug 23, 2009 19:47

Kosmos

De alvervulde zingt

Post by Kosmos » Fri Sep 04, 2009 18:13

Ik las net een beschrijving van de relativiteitstheorie, ontdekt door Albert Einstein, in de oeroude Bhagavad Gita (Het lied van de Alvervulde, berijmd en toegelicht door Hendrik van Teylingen):

13:27

Wat je hier ook in de wereld ziet
Of het zich nu beweegt of niet
Behoor je altijd te erkennen
Als de eenheid van veld en kenner

Image

Krishna bezweert de slang Kaliya.

Kosmos

Post by Kosmos » Sun Sep 13, 2009 15:44

Eric Sanders wrote:
Ik heb iknmiddels wel Grenzeloos bewustzijn van Gregg Braden gelezen. Maar het laatste boek wat ik heb gelezen was echt een enorme topper:

Kosmos een integrale visie op de wereld door Ervin Laszlo en Jude Currivan.

Hier wordt de Kosmische visie op brljante wijze uitgelegd. Nog beter dan het boek van Laszlo over het Akashaveld.
Pim van Lommel wordt ook genoemd in dit boek. Inmiddels is wel duidelijk dat het materialisme, het vigerende moderne wetenschappelijke dogma, onhoudbaar is. Toekomstige generaties zullen lachen om de enorme blinde vlek voor de westerse wetenschap. De wetenschap denkt dat de bouwstenen van de wereld materiele deeltjes zijn, hahahaha! In werkelijkheid bestaat alles uit bewustzijn, Laszlo spreekt van informatie. Uit informatie komen in de tijd-ruimte-dimensie energie en materie voort. Informatie is niet gebonden aan tijd en ruimte. Het zit in hogere dimensies, waar alle tijdstippen en ruimtes met elkaar verbonden zijn.
Uitgelegd wordt verder dat het menselijk brein werkt als een antenne om af te stemmen op het Akasha-veld. Als je dat doet om 12:03 zit je op een heel gunstige frequentie blijkt uit onderzoek. 12:09 schijnt nog beter te zijn evenwel.

De huidige wetenschap denkt dat bewustzijn voortkomt uit het menselijk brein! Ze overzien dat het brein de antenne voor bewustzijn is. Zonder informatieveld geen bewustzijn. Zonder elektromagnetische golven werkt een radio of TV ook niet.
De moderne wetenschapper gaat bij wijze van spreken als volgt te werk: Om de werking van een radio te analyseren (de radio produceert muziek, hoe kan dat nou?) haalt hij alle onderdelen van de radio uit elkaar. Die onderdelen maken immers de muziek! Alle onderdelen worden geanalyseerd en dan vraagt de wetenschapper zich af: Waar is nou de muziek gebleven?
Ik kwam erachter toen ik functieleer studeerde aan de R.U.G. dat men ook zo beperkt dacht over menselijk bewustzijn. De hersenen werden opgedeeld in gebiedjes en die hadden elk hun functie. Al die functies samen zouden bewustzijn moeten opwekken, hahahahaha!
Nu kan ik er om lachen, maar destijds werd ik nogal triest van, van deze verregaande onnozelheid! In vroeger berschavingen wist men gewoon beter hoe het zit dan in dit middeleeuws-materialistische tijdvak. Vroeger beschavingen hadden al kennis van het Akasha-veld, het Kosmisch informatieveld dat alles met elkaar verbindt in de Kosmos.
Dat noemt zich dan wetenschap, een holistische kijk op de zaak ontbreekt volkomen. Nergens heeft men tot nu toe een co-ordinerend centrum in de hersenen gevonden waar alle waarnemingen samenkomen. Als je een brein prikkels toedient en een gebiedje in de hersenen oplicht (te zien op een EEG) is dat net als het oplichten van een radiolamp. Het wijst op activiteit, maar is niet het bewustzijn (vergelijk muziek) dat voorkomt uit het Akasha-veld (resp. uitgezonden, elektromagnetische golven) dat het antennesysteem brein voedt.
Vanwege deze materialistische benadering heb ik de universiteit heel snel verlaten! Mijn hart gaf aan dat de huidge visie van de wetenchap kil, dom en arrogant is. Men is volkomen los geraakt van de Intelligentie van de Kosmos. De Kosmos wordt niet gezien als een Hoogintelligent, levend Opperwezen, maar als een dood-machanische brok materie.
Maar dit gaat veranderen, de wetenschap is er namelijk allang in geslaagd de realiteit van buitenzintuiglijke waarneming, sturen van informatie op afstand en het programmeren van intenties van 'materie' te bewijzen. Ook zijn de meridianen (energiebanen uit de acupunctuur) en de chakra's (energiewielen uit oosterse wijsheidsleren, the doors of perception) gemeten als elektromagenetische krachten.
Laszlo toont de ware weg, de Tao voor de wetenschap!
Dat informatie voorafgaat aan alles wat in de wereld verschijnt, wist Johannes al treffend te beschrijven in zijn Evangelie:

In den beginne was het Woord (Logos)
en het Woord was bij God
en het Woord was God

Prachtig gezegd!

Een enorme aanrader, dit boek, ook voor Hanco!

Dammertje

Post by Dammertje » Mon Sep 21, 2009 11:15

Post Reply