Forum. Taal, manipulatie, domheid en hoop.

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Post Reply
sun
Posts: 28
Joined: Wed Oct 18, 2006 15:24

Forum. Taal, manipulatie, domheid en hoop.

Post by sun » Thu Aug 14, 2008 02:05

Een reactie op dit onderwerp (zie Het Nieuwe Forum)
Patroon
Als je de discussies op het forum overziet, zie je vaak hetzelfde patroon. Er wordt een onderwerp gestart, aanvankelijk wordt er inhoudelijk gediscussieerd door mensen die oprecht zijn geïnteresseerd in het onderwerp tot de eerste stoorzender verschijnt. [....] En je kunt er niets tegen doen, het is de aard van het internetbeestje. De discussie loopt dan snel af.
Soms zijn de omgangsvormen op Het Nieuwe Forum zo respectloos, dat dit niet uitnodigend is voor deelname. Dit is niet het aard van het internetbeestje maar de aard van Het Nieuwe Forum.
schroom niet om ook je ideeën op dit forum te zetten. Natuurlijk, je loopt de kans om afgezeken te worden, maar ach, dat went snel.
Wennen om je publiekelijk - op grove wijze - te laten afzeiken, is niet voor iedereen weggelegd.

Mijn conclusie: niet deelnemen aan Het Nieuwe Forum. Ik denk niet dat ik daar de enige in ben.

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Re: Forum. Taal, manipulatie, domheid en hoop.

Post by Hanco Elenbaas » Thu Aug 14, 2008 10:30

sun wrote:Mijn conclusie: niet deelnemen aan Het Nieuwe Forum. Ik denk niet dat ik daar de enige in ben.
Als het aan jou ligt gaan we hier met zijn allen anoniem Haize Meurs afvallen, zoals in je eerste postje van 13 april 2007.

http://www.laatste.info/bb/viewtopic.ph ... ght=#53512
sun wrote:Haitze Meurs ‘koopt’ het landskampioenschap en trekt vervolgens de financiële stekker eruit. Volgens mij zijn er twee mogelijkheden:

1) Meurs wist bij het inkopen dat hij dat jaar daarop al de stekker eruit zou trekken (wat ronduit schandalig zou zijn)

2) Meurs besluit na aantal maanden dat hij spijt heeft van zijn financiële investeringen, maar in dat geval neemt hij zijn verantwoordelijkheid niet (of hij is failliet, dan heb ik niks gezegd).

Beide handelingen zijn in strijd met wezenlijke belangen van de damsport en/of de KNDB. Volgens het tuchtreglement is er dus sprake van een mogelijkheid tot strafbare handeling. Gaat de tuchtcommissie (TC) dit ook onderzoeken? En wat doet de bondsraad? Laten zowel de TC alsook de bondsraad dit damdrama ongemoeid of nemen zij zichzelf – en de damsport – serieus en ondernemen zij stappen? Hopelijk laten ze deze trieste klucht niet voorbij kabbelen, al is het alleen om herhaling te voorkomen.

Wie weet blijkt uit onderzoek dat Meurs helemaal niet verantwoordelijk is. Maar wie dan wel? Niemand?
“The modern banking system manufactures money out of nothing... If you want to be slaves of the bankers, and pay the costs of your own slavery, then let the banks create money.”
- Lord Josiah Stamp, former Director of the Bank of England

sun
Posts: 28
Joined: Wed Oct 18, 2006 15:24

Re: Forum. Taal, manipulatie, domheid en hoop.

Post by sun » Thu Aug 14, 2008 13:11

Hanco Elenbaas wrote: Als het aan jou ligt gaan we hier met zijn allen anoniem Haize Meurs afvallen, zoals in je eerste postje van 13 april 2007.

http://www.laatste.info/bb/viewtopic.ph ... ght=#53512
De toon is weer gezet. Een foute voorstelling van zaken en een persoonlijke aanval. Gelukkig gebruik je nog geen beledigende krachtentermen, zie dezelfde draad.

Na mijn eerste post in deze draad, volgden er meer waarin ik mijn suggestieve stelling recht heb gezet. Niet alleen heb ik het rechtgezet, ik heb zelfs lering getrokken uit mijn eerste post en herhaling voorkomen. Maak dat mee!

Dit bericht is zonde van mijn energie, maar typerend voor dit damforum.

Klareveld
Posts: 394
Joined: Wed Nov 19, 2003 23:09

Re: Forum. Taal, manipulatie, domheid en hoop.

Post by Klareveld » Tue Sep 02, 2008 23:17

sun wrote:Ik denk niet dat ik daar de enige in ben.
Dat ben je zeker niet, sun.

En Henk de Witt is weliswaar één van de weinigen die heel erg duidelijk verwoordt wat sommige zielige figuren er voor achterbakse trucjes op na houden, hij is zeker niet de enige die het door heeft (het verhaal over het Thaise internet café was prachtig!).

Die steunmailtjes aan het adres van Henk (en Guido) bestaan dus wel degelijk, Eric van Dusseldorp.

Eric van Dusseldorp
Posts: 4245
Joined: Tue Sep 30, 2003 22:11

Re: Forum. Taal, manipulatie, domheid en hoop.

Post by Eric van Dusseldorp » Tue Sep 02, 2008 23:49

Klareveld wrote:
sun wrote:Ik denk niet dat ik daar de enige in ben.
Dat ben je zeker niet, sun.

En Henk de Witt is weliswaar één van de weinigen die heel erg duidelijk verwoordt wat sommige zielige figuren er voor achterbakse trucjes op na houden, hij is zeker niet de enige die het door heeft (het verhaal over het Thaise internet café was prachtig!).

Die steunmailtjes aan het adres van Henk (en Guido) bestaan dus wel degelijk, Eric van Dusseldorp.
Ongetwijfeld.

Maar ik heb net het dertigduizendste steunmailtje aan mijn adres binnen, Theo...

Post Reply