WK 2007 - Hardenberg

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Urker
Posts: 172
Joined: Thu Jun 30, 2005 11:53

Post by Urker » Wed May 30, 2007 15:20

Volgens de begeleider van Dochev zal er protest worden aangetekend tegen de kloknederlaag van heden. Opponent Scholma schortte ten onrechte de notatieplicht op luidt het verweer.

Urker
Posts: 172
Joined: Thu Jun 30, 2005 11:53

Post by Urker » Wed May 30, 2007 15:36

Thijssen nu echt bijna verloren. 5e nederlaag? met 13-19 gokte kees op een laf puntje maar kreeg het lid op zijn neus. Ik zie De Witt ok weer zenuwachtig ronbenen. Hij had Kees al benaderd voor Delft maar ziet nu welk een kater hij heeft aangeschaft. Nu op hangende pootjes naar Auke, fervent tegenstander van science fiction dammen.

Urker
Posts: 172
Joined: Thu Jun 30, 2005 11:53

Post by Urker » Wed May 30, 2007 15:54

De burgemeester van Beflo heeft een probleem. Ipv met zijn partner een dagje varen moet hij nu naar de prijsuitreiking in hardenberg. Niks remises maar pure vechtmachines. ONZE JONGENS. Niet langer dat homofobe geleuter van De Witt. Scholma eindigt keurig nr 2 van de wereld. Misschien zelfs wel KAMPIOEN. Hebben jullie het trouwens ook gezien, die gesprekken tussen enkele russen en Ndjofang??????????
Zou me niets verbazen dat de uitslag ban Bah hem jist de winnaar van het toernooi heeft gemaakt.

Urker
Posts: 172
Joined: Thu Jun 30, 2005 11:53

Post by Urker » Wed May 30, 2007 15:58

Het standje van Kees is een blamage. Zelf verloor in in de onderlinge zo eens van Den Doop

Urker
Posts: 172
Joined: Thu Jun 30, 2005 11:53

Post by Urker » Wed May 30, 2007 16:35

Kees ontsnapt nog via 20-24

Ratingrunner
Posts: 80
Joined: Tue Aug 03, 2004 15:24

Post by Ratingrunner » Wed May 30, 2007 20:46

Jammer he, Rukker?

Dammertje
Posts: 88
Joined: Fri Oct 08, 2004 11:59

Post by Dammertje » Wed May 30, 2007 21:52

Piet Bouma:


,,Scholma heeft vandaag van clubgenoot Domchev gewonnen, Tsjizjov speelt in de slotronde tegen clubgenoot Ndjofang.

Hoewel ik ervan overtuigd ben dat deze spelers elkaar niks cadeau doen, toch jammer dat ze elkaar zo laat in het toernooi treffen.

Is het iemand eerder opgevallen dat deze ongelukkige lotingen zo laat in het toernooi zaten?

Naast landgenoten, spelers uit hetzelfde continent moet men in de toekomst ook met deze situaties rekening houden. Bij voorkeur in de eerste toernooihelft dus."

Klinkt als een mooie uitbreiding van toernooimanager.

Urker
Posts: 172
Joined: Thu Jun 30, 2005 11:53

Post by Urker » Sat Jun 02, 2007 15:07

Het toernooi zit is gedaan en Nederland heeft alle reden tot tevredenheid. Scholma presteerde uitstekend, Van den Akker ook prima. Thijssen heeft voldaan aan mijn verwchtingen. Vooraf mocht je dergelijke verwachtingen op straffe van randstedelijke agressie niet uiten. De feiten zijn helder. Kees had het niet dit toernooi en dat kan simpelweg een keertje gebeuren. Mentaal was het ook een onmogelijke opgave. De van nature sympatieke en bescheiden Thijssen werd reeds vooraf door roeptoeter Elenbaas en zijn vriendjes tot kanshebber en heerser op dit wk bestempeld. Bij het CWI zal men hem minder kansrijk inschalen. De Witt is ook voor eeuwig tot zwijgen gebracht. De 3 beste dammers die Nederland rijk is waren vertegenwoordigd op dit WK. Logisch, dat hoort ook zo. Deze 3 musketiers speelden 57 partijen. Dit heeft geleid tot meer dan 20 beslissingen. Dus: zelfs bij de 3 allebeste damsporters van Nederland valt er MINSTENS voor 33% aan beslissingen. Redelijk om te veronderstellen dat enkele nivos lager, bijvoorbeeld het nivo De Witt, het aantal beslissingen onevenredig snel toeneemt. Geen remiseprobleem dus.....behalve dan in het hoofd van De Witt en enkele bezoekers van zijn feestjes. Schwarzman......gelukkig een vent met uitstraling, nu gaan we het damspel toch nog redden.

Ratingrunner
Posts: 80
Joined: Tue Aug 03, 2004 15:24

Post by Ratingrunner » Sat Jun 02, 2007 18:59

Urker wrote:Het toernooi zit is gedaan en Nederland heeft alle reden tot tevredenheid. Scholma presteerde uitstekend, Van den Akker ook prima. Thijssen heeft voldaan aan mijn verwchtingen. Vooraf mocht je dergelijke verwachtingen op straffe van randstedelijke agressie niet uiten. De feiten zijn helder. Kees had het niet dit toernooi en dat kan simpelweg een keertje gebeuren. Mentaal was het ook een onmogelijke opgave. De van nature sympatieke en bescheiden Thijssen werd reeds vooraf door roeptoeter Elenbaas en zijn vriendjes tot kanshebber en heerser op dit wk bestempeld. Bij het CWI zal men hem minder kansrijk inschalen. De Witt is ook voor eeuwig tot zwijgen gebracht. De 3 beste dammers die Nederland rijk is waren vertegenwoordigd op dit WK. Logisch, dat hoort ook zo. Deze 3 musketiers speelden 57 partijen. Dit heeft geleid tot meer dan 20 beslissingen. Dus: zelfs bij de 3 allebeste damsporters van Nederland valt er MINSTENS voor 33% aan beslissingen. Redelijk om te veronderstellen dat enkele nivos lager, bijvoorbeeld het nivo De Witt, het aantal beslissingen onevenredig snel toeneemt. Geen remiseprobleem dus.....behalve dan in het hoofd van De Witt en enkele bezoekers van zijn feestjes. Schwarzman......gelukkig een vent met uitstraling, nu gaan we het damspel toch nog redden.
Nu weer vlug terug in je mandje Bello! Niet steeds zo aan je plassertje likken, anders moet je je muilkorf weer om.

Urker
Posts: 172
Joined: Thu Jun 30, 2005 11:53

Post by Urker » Sat Jun 02, 2007 21:21

Prima idee kontloper.....of heeft ratingrunner een andere betekenis? Vergis ik me Runner, jij bent toch een bruinwerker uit de Delftse clan?

Ratingrunner
Posts: 80
Joined: Tue Aug 03, 2004 15:24

Post by Ratingrunner » Sun Jun 03, 2007 16:45

Urker wrote:Prima idee kontloper.....of heeft ratingrunner een andere betekenis? Vergis ik me Runner, jij bent toch een bruinwerker uit de Delftse clan?
Waar het hart vol van is, daar loopt de mond van over, zeggen ze in de mensenwereld wel eens, Bello. [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]

Post Reply