Beste Bert Zwart,
Twee maanden wachten is - gezien de reacties die er nu zijn - te lang voor mij.
Jouw antwoord op het onderwerp is sport. Dat is ook mijn antwoord. Piet Bouma noemde bij het onderwerp "transfergeruchten" het een amateursport. De teams in de ereklasse hebben ook zeker professionele neigingen. Zoals Klareveld al schreef: investeren in hun tiental. Internationale inbreng; semi-profs.
Amateur of professioneel, in beide gevallen moet je je sport serieus nemen. Wat bij Culemborg is gebeurd, kan in mijn ogen niet. Deze zaak ongemoeid laten, is slecht voor het dammen. Je krijgt scheve gezichten binnen de damwereld en naar buiten toe is het helemaal kolderiek.
Casper van der Tak wrote:
Meurs sponsorde de club gedurende een aantal jaren. Op een gegeven moment stopt hij ermee, en dat is zijn goed recht. Ik neem aan dat hij zich hierbij aan een eventueel sponsorcontract gehouden heeft.
Het lijkt me schadelijk voor de damsport als er een TC onderzoek komt naar sponsoren die zich terugtrekken - dan zijn er al helemaal geen sponsoren meer te vinden.
Lijkt me geen speld tussen te krijgen. Wie is er dan wel verantwoordelijk?
strandwachter wrote: Waar wel de pijlen op gericht zouden kunnen worden zijn bestuurders van verenigingen, die onprofessioneel en onzorgvuldig met sponsoring omgaan. Bij aantoonbare onzorgvuldigheid en ernstige schade voor de belangen van de damsport lijken mij een tuchtprocedure best mogelijk.
Is dit de hoek waar naar de verantwoordelijkheid gezocht moet worden? Dan zou de bondsraad het aangewezen orgaan zijn om een onderzoek in te stellen. Het kndb-bestuur lijkt me daarvoor niet geschikt. De voorzitter van de KNDB kan dan de schijn tegen zich krijgen van machtsmisbruik. (Een sponser en ook clublid heeft problemen met een groep Culemborgers. Als hij dan vervolgens onder de pet van voorzitter van de bond er een tuchtzaak op loslaat, lijkt dat geen zuivere koek)
Iets anders: Ik lees berichten die duidelijk maken dat er onderlinge wrijving is tussen forumleden. Waarom weet ik niet en hoef ik ook niet te weten. Wel hoop ik dat deze wrijvingen niet het onderwerp gaan vergallen. Dat is alles wat ik hierover wil zeggen en ik zal er dan ook verder niet meer op ingaan.