Royement

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Peter van Heun

Post by Peter van Heun » Mon Dec 08, 2003 20:59

Arjen de Mooij wrote:
jan.Schippers wrote:wie weet een antwoord op,het parabolisch metalisseren van de questionaire subrogatie in het mystiek synagogaal is dat positief of is dat negatief.
Wat een absurd makkelijke vraag, iedere nitwit kan het antwoord hierop in twee keer raden!
daar heb je geen informaticus bij nodig...

jan.Schippers

Post by jan.Schippers » Mon Dec 08, 2003 23:36

Arjen de Mooij wrote:
jan.Schippers wrote:wie weet een antwoord op,het parabolisch metalisseren van de questionaire subrogatie in het mystiek synagogaal is dat positief of is dat negatief.
Wat een absurd makkelijke vraag, iedere nitwit kan het antwoord hierop in twee keer raden!
maar kun jij dat ook waarde vriend,vooralsnog ben je geen nitwit

Arjen de Mooij

Post by Arjen de Mooij » Tue Dec 09, 2003 01:14

M'n eerste antwoord is ja: dat is positief of dat is negatief
M'n tweede gok is nee: dat is niet positief en dat is niet negatief.

Ik weet vrijwel zeker dat het goede antwoord er tussen zit.

Damkoningin
Real name: Irene Stegeman

Post by Damkoningin » Tue Dec 09, 2003 16:46

Vraagje wrote:Als ik het goed begrijp heeft hij dus 1.40 uur verstraging gehad aangezien hij om 13.40 uur aankwam.

Dit is 30 minuten i.v.m. bus, dit extra wachten lijkt me niet toerekenbaar aan JS, wel de extra reistijd van de bus t.o.v. de trein, plus 45 minuten wisselstoring.

13.40 - 12.00 = 100 minuten. 30+45 is 75 minuten. Dan mis ik dus 25 minuten. Waar zijn deze gebleven (en waar is de vraagtekentoets op mijn toetsenbord gebleven)

Ik meen dat iemand van Troesoe ook ooit meer dan een uur te laat is gekomen bij een wedstrijd, maar dat hij ook een reisschema had waarbij hij te laat zou aankomen. Dit protest is toen volgens mij niet toegewezen.
Maar het kan zijn dat de regels inmiddels gewijzigd zijn hoor=
Wij zijn er ook nog nie achter waar die 25 minuten zijn. 't Is allemaal afwachten...
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*

~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~

hans andriessen

Post by hans andriessen » Tue Dec 09, 2003 17:00

Arjen de Mooij wrote:M'n eerste antwoord is ja: dat is positief of dat is negatief
M'n tweede gok is nee: dat is niet positief en dat is niet negatief.

Ik weet vrijwel zeker dat het goede antwoord er tussen zit.
Het kan ook positief EN negatief zijn.

Vengaboy

Post by Vengaboy » Tue Dec 09, 2003 17:02

+ & - = 0 dus neutraal
......door politie en dominee geweerd.....

Arjen de Mooij

Post by Arjen de Mooij » Tue Dec 09, 2003 17:28

Neen, 0 is positief noch negatief en valt dus onder mijn tweede gok.

Arjen de Mooij

Post by Arjen de Mooij » Tue Dec 09, 2003 17:38

Eventueel wil ik accepteren dat 0 positief en negatief is. Maar dat valt dan weer onder mijn eerste gok. Mathematisch gezien dan, logica zoals jullie die bezigen is niet consistent.

NOT (A OR B) = NOT A AND NOT B

en

NOT C OR C = TRUE

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Tue Dec 09, 2003 17:56

Arjen de Mooij wrote:Eventueel wil ik accepteren dat 0 positief en negatief is. Maar dat valt dan weer onder mijn eerste gok. Mathematisch gezien dan, logica zoals jullie die bezigen is niet consistent.

en

NOT C OR C = TRUE
Hier moet ik als sympathisant van het intuitionisme (heb de biografie van Brouwer [Nederlands grootste wiskundige van de 20e eeuw die meer conflicten heeft gehad dammers bij elkaar] inmiddels uit) ingrijpen.

Intuitionisme beoogt constructiviteit en geen gelul in het ongerijmde.

Inmiddels is deze thread dus in meerdere opzichten niet erg constructief meer maar grappig om te lezen is het wel.

Jan heeft af en toe erg vreemde raadsels die hij volgens mij verzint om hier en daar wat extra vertraging te creeren. Jan je moet het me vergeven maar als voormalig NS reiziger ben ook ik paranoide. Tegen Sterrenburg niet in een zetje lopen!

jan.Schippers

Post by jan.Schippers » Tue Dec 09, 2003 22:56

Bert Zwart wrote:
Arjen de Mooij wrote:Eventueel wil ik accepteren dat 0 positief en negatief is. Maar dat valt dan weer onder mijn eerste gok. Mathematisch gezien dan, logica zoals jullie die bezigen is niet consistent.

en

NOT C OR C = TRUE
Hier moet ik als sympathisant van het intuitionisme (heb de biografie van Brouwer [Nederlands grootste wiskundige van de 20e eeuw die meer conflicten heeft gehad dammers bij elkaar] inmiddels uit) ingrijpen.

Intuitionisme beoogt constructiviteit en geen gelul in het ongerijmde.

Inmiddels is deze thread dus in meerdere opzichten niet erg constructief meer maar grappig om te lezen is het wel.

Jan heeft af en toe erg vreemde raadsels die hij volgens mij verzint om hier en daar wat extra vertraging te creeren. Jan je moet het me vergeven maar als voormalig NS reiziger ben ook ik paranoide. Tegen Sterrenburg niet in een zetje lopen!
Hoi Bert ik heb volkomen begrip voor jouw probleem,kun je nagaan ik doe het werk al meer dan 18 jaar zou ik dan niet recht hebben om paranoide te zijn lol.

enne ik vergeef jouw zeker wel zoals ik iedereen vergeef

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Wed Dec 10, 2003 00:18

Is het inmiddels officieel een feit dat Wageningen het protest gewonnen heeft? Indien dat het geval is voorspel ik een megaprobleem. Ik beschik over bewijs dat dan niet de gehele protestcommissie betrokken is geweest, nee zelfs niet op de hoogte van een eventuele beslissing. Dat zou nieuws zijn lijkt me. Kan iemand mij informeren?

Paul Wijninga

Post by Paul Wijninga » Wed Dec 10, 2003 00:33

goed daar loopt hij dus al een aanzienelijke vertraging op aangekomen in hoogeveen reist hij naar zwolle per trein in zl gaat hij met de trein van zl naar wierden die trein krijgt door een sein wisselstoring 45 min vertraging bij aankomst in wierden.(hier ontvangt hij van de dienstdoende conductrice een briefje met daarop de vertraging) met een taxi naar westerhaar komt hij in het clubgebouw aan om ongeveer 13.40
Boeiende vraag. Die 45 minuten door die wisselstoring: 13:40-45 minuten = 12:55 Is in elk geval nog op tijd voor de partij. Ik ben helemaal met je eens dat die eerste vertraging te voorzien was. Maar de rest niet. Alleen de redenatie van verliezen bij meer dan een uur te laat bij , ook al is het overmacht, kan ik echt niet volgen.
Trouwens die verhalen over die bussen.... Ik heb vaak genoeg op zo'n station gestaan, waar maar 2 bussen aan komen en iedereen moet daar in. Beleefdheid voor mensen die echt ergens op tijd moeten zijn is er echt niet bij. Zeker niet voor mensen van het formaat van een sterrenburg:) [/quote]

jan.Schippers

Post by jan.Schippers » Wed Dec 10, 2003 11:58

Fred van Amersfoort wrote:Is het inmiddels officieel een feit dat Wageningen het protest gewonnen heeft? Indien dat het geval is voorspel ik een megaprobleem. Ik beschik over bewijs dat dan niet de gehele protestcommissie betrokken is geweest, nee zelfs niet op de hoogte van een eventuele beslissing. Dat zou nieuws zijn lijkt me. Kan iemand mij informeren?

Kom op Fred Wageningen heeft inderdaad het protest gewonnen maar je maakt zeker gein dat de protest commissie niet voltallig was.

jan.Schippers

Post by jan.Schippers » Wed Dec 10, 2003 12:06

Paul Wijninga wrote:
goed daar loopt hij dus al een aanzienelijke vertraging op aangekomen in hoogeveen reist hij naar zwolle per trein in zl gaat hij met de trein van zl naar wierden die trein krijgt door een sein wisselstoring 45 min vertraging bij aankomst in wierden.(hier ontvangt hij van de dienstdoende conductrice een briefje met daarop de vertraging) met een taxi naar westerhaar komt hij in het clubgebouw aan om ongeveer 13.40
Boeiende vraag. Die 45 minuten door die wisselstoring: 13:40-45 minuten = 12:55 Is in elk geval nog op tijd voor de partij. Ik ben helemaal met je eens dat die eerste vertraging te voorzien was. Maar de rest niet. Alleen de redenatie van verliezen bij meer dan een uur te laat bij , ook al is het overmacht, kan ik echt niet volgen.
Trouwens die verhalen over die bussen.... Ik heb vaak genoeg op zo'n station gestaan, waar maar 2 bussen aan komen en iedereen moet daar in. Beleefdheid voor mensen die echt ergens op tijd moeten zijn is er echt niet bij. Zeker niet voor mensen van het formaat van een sterrenburg:)
[/quote]

er zijn regelingen dat mensen die zich melden bij de buscoordinator met een serieus probleem voorrang verleent word.

legio voorbeelden zijn aan te dragen waarom je die bus moet hebben,alleen je moet er wel wat voor doen,de meeste mensen zijn wat dat betreft net schapen.

ik zie het elke dag weer in de spits een trein heeft meerdere deuren waardoor men naar binnen kan gaan.maar nee hoor iedereen wil door dezelfde deur naarbinnen.

en dat is het probleem van deze maatschappij meteen zoals je al aangeeft,beleefdheid is ver te zoeken ikke ikke en de rest kan ?????

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Wed Dec 10, 2003 12:44

Jan, ik maak geen geintje. Op de clubavond van Deventer heb ik aan de betrouwbare Rob Hendriks gevraagd waarom de protestcommissie had ingestemd met de mogelijke schwalbe van Sterrenburg. Hij wist niet dat het protest was toegewezen, volgens mij niet eens dat er uberhaupt een protest was. Ik weet niet wie nu wie voor de gek houdt maar voor deze ene keer ben ik serieus en vind ik het bevreemdend. Stel dat mijn onfo klopt, het lijkt me dat er dan een volledig nieuwe situatie ontstaat.

Post Reply