Naar ik heb begrepen, is het KNDB-bestuur inmiddels een actie gestart waarbij aan ex-damopleiders wordt gevraagd of zij geïnteresseerd zijn in het opleiden van nieuwe kaderleden.
In de persverklaring rond het aftreden van de coordinator training en opleidingen werd reeds opgemerkt dat er aantal belangrijke kaderactiviteiten zijn opgestart. Kennelijk is dit er één van.
Een oud-damleider-B (opgeleid door Piet Roozenburg en Jan Bom) die ik sprak, is zeer enthousiast over deze actie van de KNDB. Het lijkt me een zeer goed initiatief te zijn.

Recrutering van oud-damopleiders
Ik ken dit initiatief niet, maar weet wel dat Richard Koot op het moment van aftreden een jeugddamleider/damtrainer a cursus aan het organiseren was. Op zich geen nieuw initiatief, maar nieuw is wel dat het voor de eerste keer op lokatie is. Ik heb een aantal mensen bij elkaar kunnen krijgen die deze cursus wilden volgen en heb de lokatie, data, examinatoren enz geregeld. Dus ipv dat de cursisten naar een bepaalde plaats toegaan, komt nu de docent naar de vereniging toe. Richard coordineerd op afstand de cursus en zorgt voor de betalingen van docenten, en het aanschrijven van rijksgecommiteerden ed.We doen binnenkort examen, maar ik kan nu al stellen dat het een zeer geslaagd initiatief is waarbij we in een klap 11 nieuwe jeugddamleiders/damtrainer a in de provincie DMH erbij gekregen hebben. Ondanks zijn aftreden blijft Richard deze cursus coordineren. Dit is dus een van de belangrijke kaderaktiviteiten wat bedoeld werd in de verklaring.
-