Richtlijnen huisvesting damclubs

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Post Reply
Dolly's brother

Richtlijnen huisvesting damclubs

Post by Dolly's brother » Fri Jan 13, 2006 10:43

Weet iemand op het forum of er door het IOC of het NOC/NSF richtlijnen zijn opgesteld wat betreft huisvesting van damclubs? Het punt is dat damclub IJmuiden door gemeentebezuinigingen uit het Jan Ligthartgebouw dreigt te worden gegooid. De gemeente heeft echter toegezegd dat we een geschikt alternatief zullen krijgen, mocht de verhuizing doorgaan. Daarbij bracht een raadslid in een vergadering naar voren dat de huisvesting van dammers onder IOC of NOC/NSF richtlijnen valt. Ik had er zelf nog nooit van gehoord, maar mocht zo'n richtlijn bestaan, dan kan het voor de gemeente moeilijker worden om een geschikt alternatief voor onze club te vinden.

Jochem Zweerink

Post by Jochem Zweerink » Fri Jan 13, 2006 11:08

Op www.nocnsf.nl -> Bestuur en Management -> Accomodatie en Beheer staat wel het een en ander aan regels voor de accomodatie. Wanneer je er meer over wilt weten zal je het Bondsbureau even moeten mailen. Tijdens de trainer B cursus doceerde Johan Haijtink de module Management, waarin ook allemaal van dit soort dingen aan de orde kwamen. Hij zal dit ook ongetwijfeld weten.

tijdnood

Post by tijdnood » Fri Jan 13, 2006 11:55

ik heb ergens gelezen dat de KNDB nog niet zo lang geleden de accomodatie van damclubs heeft bekeken.
De situatie viel hier en daar nogal tegen.
Johan Haijtink zal er ongetwijfeld iets van afweten.

tijdnood

Post by tijdnood » Fri Jan 13, 2006 11:57

ik heb ergens gelezen dat de KNDB nog niet zo lang geleden de accomodatie van damclubs heeft bekeken. De situatie viel hier en daar nogal tegen. Johan Haijtink zal er ongetwijfeld iets van afweten.
Het kan nuttig zijn om eventuele normen aan de gemeente voor te houden, zoals je al van plan bent.

Jochem Zweerink

Post by Jochem Zweerink » Sat Jan 14, 2006 10:18

tijdnood wrote:ik heb ergens gelezen dat de KNDB nog niet zo lang geleden de accomodatie van damclubs heeft bekeken. De situatie viel hier en daar nogal tegen. Johan Haijtink zal er ongetwijfeld iets van afweten.
Het kan nuttig zijn om eventuele normen aan de gemeente voor te houden, zoals je al van plan bent.
Dat klopt; dat stond een aantal jaar geleden in het Damspel. Maar ik geloof niet of dit aan de hand van IOC of NOC-NSF richtlijnen is gebeurd.

Post Reply