Wie worden slachtoffers van de kosmos?

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Post Reply
Van_Hanegem
Posts: 51
Joined: Tue Aug 16, 2005 01:33
Location: Utrecht

Post by Van_Hanegem » Wed Jan 11, 2006 19:48

stoopfan wrote:Ik ga ook echt niet zelf bemiddelen maar stuur een bevriende kleuterjuffrouw die beide kutkinderen eens flink de oren wast. Het liefst sluit ik ze op in een kooi voor een potje freefighting waarbij alles is geoorloofd. Ik ben wel onpartijdig ondanks mijn nick, ik vind beide personen druiloren. Maar wel belangrijk voor de sport. Het schijnt echter dat er een sponsor geld heeft geboden voor de totale jeugdopleiding op voorwaarde dat dit eeuwige geouwehoer van die lui een keer stopt. Dus in die zin schijnt ook de positie Goedemoed niet heilig.
[img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Post by Hanco Elenbaas » Wed Jan 11, 2006 20:13

stoopfan wrote:Ik ga ook echt niet zelf bemiddelen maar stuur een bevriende kleuterjuffrouw die beide kutkinderen eens flink de oren wast. Het liefst sluit ik ze op in een kooi voor een potje freefighting waarbij alles is geoorloofd. Ik ben wel onpartijdig ondanks mijn nick, ik vind beide personen druiloren. Maar wel belangrijk voor de sport. Het schijnt echter dat er een sponsor geld heeft geboden voor de totale jeugdopleiding op voorwaarde dat dit eeuwige geouwehoer van die lui een keer stopt. Dus in die zin schijnt ook de positie Goedemoed niet heilig.
Zo'n kooigevecht tussen Stoop en Goedemoed, daar valt ook wel wat mee te verdienen. Ik denk dat Anton van Drumpt en Henk Boers daar een mediaspektakel van kunnen maken. De opbrengst kan ten goede komen aan het jeugddammen.

Bert Zwart
Posts: 2199
Joined: Tue Sep 30, 2003 01:52

Post by Bert Zwart » Wed Jan 11, 2006 20:18

Je kan Tjalling in dit stadium niet aan de kant schuiven. Tjalling is ongetwijfeld al bezig met een gedegen voorbereiding van de trainingen en als hij aan de kant geschoven wordt dient hij op zijn minst een flinke financiele compensatie te krijgen. Ik vraag me af of de KNDB dat kan betalen.

User avatar
Ajax-fan
Posts: 421
Joined: Thu Jan 22, 2004 09:27

Post by Ajax-fan » Wed Jan 11, 2006 20:24

stoopfan wrote:Ons bemiddelingsvoorstel is dat Tjalling (tijdelijk) afstand doet van zijn trainersschap en dat Henk hiermee zijn besluit heroverweegt. Een referendum in het damspel met kandidaten voor de vakature moet dan uitsluitsel geven over de meest geschikte kandidaat, bij die uitkomst moeten beide partijen zich dan neerleggen. De procedure zoals gevoerd is door de de vriendschappelijke band tussen Van Tiel en Goedemoed omstreden en schreeuwt om heroverweging.
Eerst wil ik even kwijt dat ik het jammer vind dat Henk gestopt is, maar daarom vind ik nog niet dat Tjalling afstand moet doen van het trainersschap want dan geef je Henk zijn zin. Henk moet gewoon terug komen en niet pas als Tjalling stopt als trainer.
Een referendum heeft weinig zin. Dan krijg je de meest geschikte kandidaat volgens dammend Nederland (de helft van onze club kent Tjalling of Paul Oudshoorn misschien niet eens), maar of die ook trainer wil worden?? Waarschijnlijk niet anders had hij al op de vacature gereageerd. Wees eerder blij dat er weer een goede trainer is gevonden voor de CJT-training.
Btw wie zijn ons in "Ons bemiddelingsvoorstel"?

hans andriessen
Posts: 782
Joined: Tue Nov 04, 2003 02:59
Location: Delft

Post by hans andriessen » Wed Jan 11, 2006 22:26

Hanco Elenbaas wrote:
stoopfan wrote:Damkoningin, een gesprek met Tjalling om ook zijn kant van het konflikt met Henk te vernemen. Wij gaan ervan uit dat ook hij het verlies van een belangrijk dampromotor betreurt. De damwereld (een deel) mag beide heren dan omstreden vinden, het zijn natuurlijk wel unieke krachten van enorme waarde. Ons bemiddelingsvoorstel is dat Tjalling (tijdelijk) afstand doet van zijn trainersschap en dat Henk hiermee zijn besluit heroverweegt. Een referendum in het damspel met kandidaten voor de vakature moet dan uitsluitsel geven over de meest geschikte kandidaat, bij die uitkomst moeten beide partijen zich dan neerleggen. De procedure zoals gevoerd is door de de vriendschappelijke band tussen Van Tiel en Goedemoed omstreden en schreeuwt om heroverweging.
Als je het zo gaat doen, maak je het alleen maar erger. Op deze manier zeg je het vertrouwen op in Nadine van Tiel en het KNDB-bestuur. Dan kunnen we ook een nieuw KNDB-bestuur zoeken en komt er nooit een oplossing voor dat conflict tussen Henk en Tjalling.
Nee, jij lijkt me bij nader inzien niet de juiste bemiddelaar.
Hanco heeft volledig gelijk dat het op deze manier niet goed gaat.
Meer personen hebben kritiek op je benadering geuit.

Toch hoop ik dat je doorgaat met je verzoeningspoging: het is heel belangrijk dat de vete tussen Goedemoed en Stoop (alfabtische volgorde) en hun wederzijdse kampen geslecht wordt.

ALS dat gelukt is, is er voor Stoop geen enkele belemmering om weer terug te komen, ondanks dat Goedemoed CJT-trainer is.

De positie van Goedemoed is op dit moment niet in het geding. Dat is een besluit van het hoofdbestuur. Alleen de bondsraad kan daar nog iets over zeggen. Maar Goedemoed zelf heeft daar sinds zijn benoeming geen aanleiding voor gegeven.

Het terugtreden van Stoop geeft aan dat de vete zeer ernstig is. Dat moet de drijfveer zijn om er nu eindelijk eens iets aan te doen.
Ik hoop ten zeerste dat je slaagt.

Bakker
Posts: 1
Joined: Wed Jan 11, 2006 23:11

Post by Bakker » Wed Jan 11, 2006 23:37

Is er iemand die mij kan uitleggen waarom de KNDB een betaalde jeugdtrainer nodig heeft? Ik schat in dat ongeveer 150 dammers bepaalde vergoedigen ontvangen voor het uitoefenen van hun sport. En dat 300 ouderen geen zin meer hebben om bijvoorbeeld van slecht opgevoede kinderen te verliezen in een 3 om1 omdat Goedemoed ze dat leert. Wat een voorbeeld die jongen van Goedemoed daar op die camping. Wat een onsportieve valsspeler die Stoop. Het is precies de reden dat veel ouderen hier in de wilde bond spelen. "wij moesten vroeger nog gewoon werken en die snotjongens van tegenwoordig doet de hele dag niks en moet nog geld toehebben voor een spelletje". De gemoedelijkheid is er af door dit type figuren. Allemaal een grote bek maar te lui om te werken of te kontaktgestoord om buit de damzaal mens te zijn.

Klareveld
Posts: 394
Joined: Wed Nov 19, 2003 23:09

Post by Klareveld » Wed Jan 11, 2006 23:54

Tsjonge, Bakker, wat ben je lekker negatief. Als je gemoedelijk niet te veel wil verliezen, ga dan gewoon dobbelen of bingo-en.

Stoop en Kosmos zijn gewoon beiden gepassioneerde damfanaten. Geen wonder dat er dan ergens ook een steekje los zit. Ondertussen zijn ze alletwee zeer waardevolle dragers van de sport die heel veel goeds toevoegen!

Het lijkt mij duidelijk dat Stoop terugkomt in de damsport. Hij doet vooral zichzelf heel veel aan. Hij zal het spel en zijn club snel missen en ras op zijn schreden terugkeren.

stoopfan
Posts: 17
Joined: Wed Jan 11, 2006 18:00

Post by stoopfan » Thu Jan 12, 2006 00:11

Geen slimme reaktie Klareveld want ook mensen als Bakker zijn op hun manier van waarde maar jij stuurt ze naar de dobbelclub van de bejaardensoos. En dat kost dan weer een lid. Iedereen, jong of oud, neger of jood, doof of scheel, iedereen is van waarde, ook Stoop en ook Goedemoed maar niet alleen zij. Want Bakker haalt wel een serieus punt aan, al dat geruzie bederft de sfeer flink. Zo ken ik mensen die echt niet meer bij Stoop op de club wilden spelen. Als er daar een stuk of 5 van zijn die nu terugkomen zeg ik: 5-1=4.

Piet Bouma
Posts: 3574
Joined: Sun Nov 02, 2003 13:05
Location: Harlingen

Post by Piet Bouma » Thu Jan 12, 2006 00:33

stoopfan wrote: De procedure zoals gevoerd is door de de vriendschappelijke band tussen Van Tiel en Goedemoed omstreden en schreeuwt om heroverweging.
Stoopfan,

Je profileert je namens de Culemborger vereniging DEZ als een (van de) bemiddelaar(s), die Henk Stoop weer terug wilt laten komen op zijn besluit.

Allereerst is je bemiddelingsvoorstel natuurlijk volkomen belachelijk.
Consessies bij Tjalling Goedemoed afdwingen. No way.
Ga eerst bij Stoop alle stukken van vorige TC zaken eens goed doorlezen.
Misschien dat je dan gillend naar huis gaat.

Daarnaast stel je nu de integriteit van een KNDB-bondbestuurster en het totale bestuur aan de orde. Ik vind dat je onmiddelijk je excuses daarvoor moet aanbieden.
En anders verwacht ik dat DEZ dat gaat doen.

Ik ben er nog steeds voor dat Henk Stoop weer bij DEZ en GDB zijn taken weer oppakt. En voor de duidelijkheid, ik ben geen vriend van Henk.
Maar veeleer met spijtbetuigen van zijn kant, dat hij een KNDB-bestuursbesluit zo sterk ter discussie heeft gesteld, zonder daarvoor de democratische weg (Bondsraad) voor gekozen te hebben.
Nu volg je een heilloze weg.

Ben Anoniem
Posts: 930
Joined: Fri Apr 09, 2004 20:38

Post by Ben Anoniem » Thu Jan 12, 2006 00:35

Duidelijk is dat stoopfan geen fan van Stoop is.
Stoop heeft weinig tot geen vrienden.

kleefstra
Posts: 4
Joined: Thu Jan 12, 2006 00:25

Post by kleefstra » Thu Jan 12, 2006 00:36

we hebben geen behoefte aan ontwikkelingen die het KNDB belang of persoonlijke belangen schaden.
ik hoop dat de stappen achter de schermen tot iets positiefs leiden.
Toch houdt me bezig de gedachte of de top van de dambond al dit gedoe niet beter had moeten inschatten. Of je nou voorstander of tegenstander van één van de spelers bent.

Piet Bouma
Posts: 3574
Joined: Sun Nov 02, 2003 13:05
Location: Harlingen

Post by Piet Bouma » Thu Jan 12, 2006 00:51

kleefstra wrote: Toch houdt me bezig de gedachte of de top van de dambond al dit gedoe niet beter had moeten inschatten. Of je nou voorstander of tegenstander van één van de spelers bent.
Ik herinner me een onvergetelijke quote van wijlen Douwe de Jong:

"Het KNDB-bestuur moet doen wat ze moet doen en dat is besturen".

Dat heeft de top van de dambond gedaan. De meest geschikte kandidaat aangesteld als CJT-trainer.

stoopfan
Posts: 17
Joined: Wed Jan 11, 2006 18:00

Post by stoopfan » Thu Jan 12, 2006 00:55

Beste Piet,

Mijn excuses, en een korrektie. Het DEZ bestuur staat hier buiten, ik heb geen enkele formele binding met die club, mijn bijdrage is slechts door kollegiale vriendschapsbanden, niet als lid. Een ingewikkeld verhaal, verder niet relevant voor dit forum. Jij stelt dat mijn bemiddelingspoging natuurlijk volstrekt belachelijk is vanwege dwang richting Goedemoed. En eveneens niet netjes richting Nadine. Je hebt gelijk, ik had zorgvuldiger moeten formuleren en ben derhalve reeds nu ongeschikt als bemiddelaar waarvan akte. Ik sprak op persoonlijke titel. Maar wat is er zo belachelijk als je even verder nadenkt? Denk je dat Goedemoed blij is met de reuk van vriendjespolitiek? Moet een bestuurder deze reuk ook niet vermijden? Is een eervolle keuze door een breed publiek (allemaal 10 euro toevoegen voor de nieuw (huidige) trainer niet veel gezonder voor de langere termijn? Zou Stoop werkelijk puur fundamentalist zijn tegen Goedemoed of gaat het hem om het principe dat de jongeman inderdaad licht omstreden is? Is het ook niet eens tijd dat beide heren hun eigen belang laten varen en hun krachten bundelen? Je moet het ijzer smeden als het heet is. Stoop heeft zichzelf in een emotionele bui uitgeschakeld en ligt ongetwijfeld doodziek en rillend van ellende in bed. Voor "Kosmos" een ideaal moment om geheel op vrijwillige basis, met een beetje hulp, een gebaar van liefde te maken en verzoening. Het gaat niet om gelijk maar om geluk. Uitpraten, een open procedure (dat wint Tjalling met gemak) en een beetje respect. Het gedrag van beide heren levert veel moois op maar soms ook wat onnodige ellende. Helaas, net gewone mensen dus.

kleefstra
Posts: 4
Joined: Thu Jan 12, 2006 00:25

Post by kleefstra » Thu Jan 12, 2006 00:58

als de zaak van alle kanten goed is bekeken, dan is er goed bestuurd. Dan valt er niets aan te merken. Prima. Houden zo dan.

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Post by Hanco Elenbaas » Thu Jan 12, 2006 01:18

stoopfan wrote:Beste Piet,

Mijn excuses, en een korrektie. Het DEZ bestuur staat hier buiten, ik heb geen enkele formele binding met die club, mijn bijdrage is slechts door kollegiale vriendschapsbanden, niet als lid. Een ingewikkeld verhaal, verder niet relevant voor dit forum. Jij stelt dat mijn bemiddelingspoging natuurlijk volstrekt belachelijk is vanwege dwang richting Goedemoed. En eveneens niet netjes richting Nadine. Je hebt gelijk, ik had zorgvuldiger moeten formuleren en ben derhalve reeds nu ongeschikt als bemiddelaar waarvan akte. Ik sprak op persoonlijke titel. Maar wat is er zo belachelijk als je even verder nadenkt? Denk je dat Goedemoed blij is met de reuk van vriendjespolitiek? Moet een bestuurder deze reuk ook niet vermijden? Is een eervolle keuze door een breed publiek (allemaal 10 euro toevoegen voor de nieuw (huidige) trainer niet veel gezonder voor de langere termijn? Zou Stoop werkelijk puur fundamentalist zijn tegen Goedemoed of gaat het hem om het principe dat de jongeman inderdaad licht omstreden is? Is het ook niet eens tijd dat beide heren hun eigen belang laten varen en hun krachten bundelen? Je moet het ijzer smeden als het heet is. Stoop heeft zichzelf in een emotionele bui uitgeschakeld en ligt ongetwijfeld doodziek en rillend van ellende in bed. Voor "Kosmos" een ideaal moment om geheel op vrijwillige basis, met een beetje hulp, een gebaar van liefde te maken en verzoening. Het gaat niet om gelijk maar om geluk. Uitpraten, een open procedure (dat wint Tjalling met gemak) en een beetje respect. Het gedrag van beide heren levert veel moois op maar soms ook wat onnodige ellende. Helaas, net gewone mensen dus.
Mooi gesproken stoopfan, die geen stoopfan is!

Haitze Meurs heeft zijn nek uitgestoken door Tjalling's aanstelling tot bondscoach goed te keuren. Een passend gebaar van Tjalling zou nu zijn dat hij Haitze uit de problemen helpt door zich te verzoenen met Henk Stoop.

Tjalling morgen of overmorgen met een bosje bloemen aan het ziekbed van Henk in de Kastanjeboom in Culemborg?
Last edited by Hanco Elenbaas on Thu Jan 12, 2006 01:29, edited 2 times in total.

Post Reply