Dat ben ik met je eens Hans, maar wat als (het meest waarschijnlijke scenario) een van beide partijen zo'n gesprek niet wil?hans andriessen wrote:Gezien de jarenlange controverse tussen Goedemoed en Stoop had m.i. het KNDB-bestuur allang eens moeten ingrijpen en hen aan tafel moeten zetten ten einde de vrede te tekenen.Hanco Elenbaas wrote: Mijn respect voor de KNDB-voorzitter is in ieder geval opnieuw toegenomen. Haitze laat zich niet chanteren en Haitze doet niet aan vriendjespolitiek.
Pieter Hildering kan een voorbeeld nemen aan Haitze Meurs. Als het aan Haitze had gelegen had de onbekwame machtswellusteling Henk Fokkink al tijdens het WK een 'doodschop' gekregen.
Haitze heeft met Tjalling Goedemoed opnieuw gekozen voor een beleid met de juiste man op de juiste plaats en in dit geval heeft hij zelfs geriskeerd dat het ten koste zou gaan van zijn eigen vereniging.
Henk Stoop zou er goed aan doen niet alleen te kijken naar hoe Tjalling hem heeft getreiterd, maar ook herinneringen op te halen aan hoe Henk zelf regelmatig -met succes- heeft geprobeerd Tjalling te duperen.
Ik hoop dat Henk spoedig weer bij zijn positieven komt en gewoon doorgaat met waarmee hij bezig was.
Het gaat namelijk niet alleen tussen hen maar tussen twee kampen, die zich steeds maar uitbreiden. Ik zie tenminste steeds vaker dat mensen (moeten) kiezen tussen hen. Dat is niet goed voor het dammen in het algemeen. Het is ook erg lastig voor diegenen die niet willen kiezen en met beiden goed overweg kunnen.
Zo'n gesprek zou ook nu nog kunnen en wat mij betreft moeten plaatsvinden. Niet als beloning voor het feit dat Stoop met het dammen kapt. Dat laatste zie ik wel als teken dat het conflict zeer ernstig is.
Ik denk dat dit KNDB-bestuur voldoende krediet heeft bij beide kampen om dit klusje op te kunnen knappen.
Ebbo de Jong heeft ook al eens tevergeefs geprobeerd deze twee jeugdleiders om de tafel te krijgen.