Nieuwe KNDB-site

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Ajax-fan

Post by Ajax-fan » Tue Oct 04, 2005 17:07

steenslag wrote:
  • Het plaatje bovenaan combineert niet lekker met de achtergrondblokjes. Vind ik dan. Maar hoe dat nu beter zou moeten... Grafisch ontwerpers hebben daar verstand van. Graficelly misschien.
  • Het woord "Onderwerp" op kalender-items is vrijwel onleesbaar.
Piet Bouma wrote:De site is geoptimaliseerd voor 800x600. Nog maar zo'n 17% maakt gebruik van deze schermgrootte, de rest zit hoger.
Dit betekent dat er veel 'loze' ruimte op de site zit.
Het eerste punt van Steenslag en het punt van Piet hebben wat dat betreft met elkaar te maken denk ik. Doordat de site is gemaakt voor 800x600 is er voor gezorgd dat mensen die een hogere resolutie hebben blokjes te zien krijgen. Dit match idd niet. Hier moet wat aangedaan worden, vind ik. Het nadeel van een de site op een hogere resolutie maken is wel dat mensen met een resolutie van 800x600 de site slecht te zien krijgen. Maar dan ben je wel gelijk van je blokjes en match probleem af en dwing je die mensen de resolutie te verhogen. Zijn we eindelijk van de laag geresoluteerden af.
Wat betreft punt 2 van Steenslag denk ik dat je alleen ff een mailtje moet sturen en dat probleem binnen no-time opgelost is want het enigste probleem is dat terug op dezelfde regel geplant is als onderwerp.
Verder schrok ik de eerste keer wel even, maar door de sitemap wist ik zo de weg te vinden. Het is een duidelijke site. Alleen is het een beetje 'saaie' site. Echt veel nieuws is er niet. Het enigste waarvoor je op die site moet kijken is als je ff op de kalender wilt kijken of als je de uitslagen van de nationale competitie wilt weten en zelfs dan kan je de site mijden omdat het toch in een nieuw scherm geopend wordt. En het menuutje is wel duidelijk maar wel een beetje simpel zoals al gezegd is.

Klaas van der Laan
Real name: Klaas van der Laan

Post by Klaas van der Laan » Tue Oct 04, 2005 17:30

Kosmos wrote:Wat is dat jeugddammen toch een vrolijke boel en de kinderen genieten duidelijk ook van de sociale contacten en de gezellige sfeer.
Een enorm voordeel van diverse korte partijen op één dag is dat je tussendoor kunt babbelen met vrindjes en vriendinnetjes.
Jammer alleen dat die jeugd later (als ze groot zijn) gedwongen wordt om alle wedstrijden tussen de Klazen en co te spelen met dat doodvervelende slaktempo. En hoe lang ze ook nadenken de zetten worden maar niet beter...
De lol is er dan bij velen snel af vrees ik.
Mijn (flowerpower)generatie had daar ooit ook last van. Maar wij gingen niet de gezapige burgerlijke cultuur van onze voorgangers afnemen. We maakten gewoon onze eigen normen en waarden en gingen onze eigen gang. We voerden eigen muziek, kleding, lang haar, enz. in. We ontwikkelden exotische vrije samenlevingsvormen met diepzinnige levensovertuigingen. Jeugdhelden als Sijbrands en Wiersma namen het voortouw en lieten zien dat de jeugd (van toen) meer in zijn mars heeft dan ouderen. Enz, enz. Alleen je moet er dan wel zelf even wat voor doen. Hoezo gedwongen?
Flow with the Go

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Tue Oct 04, 2005 18:07

Klaas van der Laan wrote:
Kosmos wrote:Wat is dat jeugddammen toch een vrolijke boel en de kinderen genieten duidelijk ook van de sociale contacten en de gezellige sfeer.
Een enorm voordeel van diverse korte partijen op één dag is dat je tussendoor kunt babbelen met vrindjes en vriendinnetjes.
Jammer alleen dat die jeugd later (als ze groot zijn) gedwongen wordt om alle wedstrijden tussen de Klazen en co te spelen met dat doodvervelende slaktempo. En hoe lang ze ook nadenken de zetten worden maar niet beter...
De lol is er dan bij velen snel af vrees ik.
Mijn (flowerpower)generatie had daar ooit ook last van. Maar wij gingen niet de gezapige burgerlijke cultuur van onze voorgangers afnemen. We maakten gewoon onze eigen normen en waarden en gingen onze eigen gang. We voerden eigen muziek, kleding, lang haar, enz. in. We ontwikkelden exotische vrije samenlevingsvormen met diepzinnige levensovertuigingen. Jeugdhelden als Sijbrands en Wiersma namen het voortouw en lieten zien dat de jeugd (van toen) meer in zijn mars heeft dan ouderen. Enz, enz. Alleen je moet er dan wel zelf even wat voor doen. Hoezo gedwongen?
Daarom heb ik me dus ook ingezet voor een goede opzet van het NK rapide, maar de KNDB wilde mij geen vertrouwen schenken om dat te organiseren.
Ik word sowieso gediscrimineerd, want voor de CAT / CJT ben ik genegeerd.
Zoals het nu is, zijn er bij de senioren te weinig frivole toernooien m.i. waarin de nadruk ligt op het sociale vlak.
De nadruk ligt op de nationale competitie met zijn zaaddodende resultaatdammen.
En dan het belangrijkste toernooi van de KNDB, het zouteloze NK remiseren, een toernooi dat niet in de schaduw kan staan van het prestigieuze Kennisstadfestival!!! Maar ik hoor niks meer over modernisering van het spel namens de KNDB. Sterker nog de KNDB heeft als woordvoerder Johan Haijtink, die snakt naar alles hoduen zoals het is.
Er zijn wel positieve uitzonderingen, zoals de geweldige Cafédamdrive, het Andere Toernooi, en Mello Koolman.
Maar we raken enigszins off-topic geloof ik...
Heaven is no location, but a state of mind

Roeltje
Real name: Roel Langendam

Zonde

Post by Roeltje » Sat Oct 15, 2005 14:48

Initiatief tot een CMS is een goed idee alleen niet echt nagedacht over de indeling, een aantal op en of aanmerkingen zijn al gegeven.
Maar ff opgesomt.

1. Hij is NIET intiutief (veels teveel verborgen links)
2. Hij is niet veilig (jammer dat de server erachter open staat!!)
3. Op somige pagina's verneukt een standaard optie van
InternetEXPLODER alles(ctrl ingedrukt houden en scrollen
maar)
4. Pdf bestanden kunnen simpel online bekeken worden ZONDER
download, wat moet ik met die onzin op me hdd? men bekijkt dat
online!!
Hdd vervuiling.
5. Niet aantrekkelijk. Dammers vinden hun info wel maar wordt het niet
eens tijd dat we naar buiten gaan kijken?
6. Kleurstelling niet goed voor slechtziende!!. er zijn ook slechtziende op
de wereld hier is totaal geen rekening mee gehouden!!
7. site niet geoptimaliseerd voor andere browsers dan IE
8. hier en daar wat schoonheidsfoutjes.

Al met al een keurige site en een zeer goed initiatief maar wie durft roy liem kon-tja hier naar te laten kijken? de beste man ziet de schijven al nauwelijks en speelt ook met blauwe velden, maar zwarte tekst op blauw?? das onleesbaar.
(ben zelf ook brildragend en krijg ook een hekel aan de kleuren!!)

Groeten.

Roeltje

Post Reply