Discussies over damsport (in het Nederlands)
-
Eric van Dusseldorp
by Eric van Dusseldorp » Tue Aug 16, 2005 10:12
steenslag wrote:Ja, dat levert een heleboel IP-adressen op. Het koppelen van die adressen aan namen zou wel eens tegen kunnen vallen. Iets doortrapter is het sturen van een Private Message ( of een mailtje) aan één persoon. En php is niet nodig hoor, de server - vast ook die van Eric- houdt al die gegevens heel goed bij.
Maar ik begrijp helemaal niet welk doel het publiceren van IP-adressen dient. Is het bedoeld als uitnodiging aan internet-vandaaltjes? Veel van die IP-adressen zijn veranderlijk; dwz je krijgt er één van je provider, en dat kan elke keer een andere zijn. Onschuldige slachtoffers alom.
Dit is wat de support-jongens van phpBB (de software waar dit forum op draait) er over te zeggen hebben:
http://www.phpbbsupport.co.uk/ftopic2262.php
Natuurlijk, stom van mij. De verkeerde vraag aan de verkeerde persoon. Siep houdt zelf van anoniem posten.
Het koppelen van IP-adressen aan personen is inderdaad stap 2, maar het is wel aardig om erachter te komen of -ik noem maar een zijstraat- Guest en Klareveld van hetzelfde IP-adres gebruik maken.
Ik ga een collega-vriend (annex nerd) van mijn werk maar eens vragen of hij iets begrijpt van wat Gerard geschreven heeft.
-
Klareveld
Ik wens je veel plezier, Eric.
-
Bert Zwart
stoker wrote:Tranen in mijn ogen, een brok in mijn keel. Het dammersleed dat L. Pietershove hieronder schetst tart alle verbeelding. Middels deze brief zoekt deze damparia toenadering tot hen die hij, volgens boze tongen, eerder met de dood begreigde, een zeer sportief gebaar lijkt me zo. Steun LP, dit kan op vele manieren, brandt een kaarsje, maar de meest effectieve lijkt mij het lastigvallen van de leden van het Limburgse politbureau (wie is stalin vraagt u zich af? zoek de snor!), hun adressen en telefoonnummers zijn ongetwijfeld bij de heer Pietershove te verkrijgen. Hier zijn sublieme brief:
wellicht begrijp ik iets niet, maar ik krijg een leeg document.
-
Damkoningin
- Real name: Irene Stegeman
Bert Zwart wrote:stoker wrote:Tranen in mijn ogen, een brok in mijn keel. Het dammersleed dat L. Pietershove hieronder schetst tart alle verbeelding. Middels deze brief zoekt deze damparia toenadering tot hen die hij, volgens boze tongen, eerder met de dood begreigde, een zeer sportief gebaar lijkt me zo. Steun LP, dit kan op vele manieren, brandt een kaarsje, maar de meest effectieve lijkt mij het lastigvallen van de leden van het Limburgse politbureau (wie is stalin vraagt u zich af? zoek de snor!), hun adressen en telefoonnummers zijn ongetwijfeld bij de heer Pietershove te verkrijgen. Hier zijn sublieme brief:
wellicht begrijp ik iets niet, maar ik krijg een leeg document.
Als je vrijdagavond bij ons was komen zitte in Goes dan had je geweten wat er in stond. Het was best wel een serieus brief en er zit ook best wel veel zinvolle dingen in. [img]
images/smilies/icon_wink.gif[/img] [img]
images/smilies/icon_razz.gif[/img]
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*
~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~
-
Bert Zwart
Heb het inmiddels gelezen.
Ik zal eens bij Peter Frans Koops informeren...
-
damdood
Gerard de Groot wrote:Eric Sanders wrote:Hoe komt het dat bij de properties van het document bij 'author' Tjalibaba staat?
Geintje van Stoker? Het wordt tijd dat al die anonieme grapjassen eens ontmaskerd worden. Binnenkort zal ik om te beginnen een lijst met IP-adressen van alle Forum bezoekers publiceren.
Het is een fucking schande de Groot, zomaar onder eigen naam publiceren! Anoniem zijn is de norm! Wat moet er van wereld worden wanneer bekend wordt welke randdebiel er achter een ID schuilgaat. Dan is het voorbij met het geniepige gescheld, het lekken van informatie en het beschadigen van zoveel mogelijk kutdammers, is dat een wereld waarin het aangenaam toeven is? No way motherfucker. Dus snel anoniem worden de Groot, dan hebben we het er niet meer over.