Discussies over damsport (in het Nederlands)
-
Kosmos
- Real name: Tj. Goedemoed
-
Wieger Wesselink wrote:Kosmos wrote:Mark Hees wrote:Hoewel deze aardling nog niet tot de ktariaanse beweging is toegetreden (en dus misschien geen recht van spreken heeft.... In dat geval vraag ik nederige excuses aan de Kosmos), lijkt de manier van Wieger me toch verreweg het makkelijkst leesbaar. Ik heb zelfs meer moeite met de ABCD notatie dan met de originele Ktar notatie....
Laat maar weten wat jullie het makkelijkst vinden!
Jullie mening is welkom.
Hoe vind jij de notatie van A,B,C,D,E,1,2,3.... 55, Wieger?
Kun je de partij nu naspelen?
Het omzetten was makkelijk, overal 5 van aftrekken!
Ja, hoewel ik het A,B,C,D,E stuk afschuwelijk vind, is deze notatie goed te hanteren. Het is me nu ook duidelijk dat je op dit bord altijd een probleem hebt. Als je het witte veld linksonder legt, dan zijn de velden aan de boven- en onderkant gespiegeld. Dat ziet er heel onnatuurlijk uit. Maar als je een donker veld linksonder legt, dan is het midden van het bord a.h.w. gespiegeld. Ik weet niet wat erger is. Daarvoor zou ik eerst een paar keer moeten spelen.
Tijdens de zomer in Nijmegen is er vast weer een toernooi!
Dus wat let je om mee te doen?
Wat stel jij voor in plaats van A,B,C,D,E ?
Heb je zelf al een Katrbord gemaakt?
-
Kosmos
-
Lekker combineren zeg op zo'n Ktarbord.
Wit speelt en wint.
Last edited by
Kosmos on Tue Aug 02, 2005 21:39, edited 1 time in total.
-
Arjen de Mooij
-
by Arjen de Mooij » Mon Jul 25, 2005 16:42
Het einde van het tweede seizoen Experidammen is weer nabij. Vrijdag aanstaande wordt de zevende en laatste ronde gespeeld tijdens het Open NK te Nijmegen, in de Massink hal. Rond half vier zullen we beginnen, maar graag om drie uur aanwezig zijn. Er zullen ook een hoop deelnemers van het Open Nk meedoen. 's Avonds is er ook nog de mogelijkheid mee te doen aan het kroegdammen.
Zie voor meer info
www.nijmegenopen.nl en
www.damclubrdc.nl/Experidammen
-
Arjen de Mooij
-
by Arjen de Mooij » Sat Jul 30, 2005 10:24
Met het aantal van 30 deelnemers was het Ktardammen in Nijmegen (zoals gewoonlijk) weer druk bezet. Maar het was ook sterk bezet. De vier nationale toppers Jasper Lemmen, Bas Messemaker, Kees Thijssen en Ron Heusdens waren van de partij.
Overal vielen verassende uitslagen, Lou Pietershoven leek nog een gooi te gaan doen naar de prijzen, maar uiteindelijk trok Jasper Lemmen aan het langste eind, met 12 punten, en 1 weerstandspunt meer dan nummer twee Kees Thijssen. Derde werd Bas Messemaker met tien punten.
De 5 aardse kampioen Ktardammen is dus Jasper Lemmen!!
Een verslag volgt binnenkort.
Tevens was dit de laatste ronde en dus werd de jackpot uitgereikt. Dit was een beetje een incestueus gedoe. Kampioen van vorig jaar Jean Marc Ndjofang pakte de derde plek, op 1/6 punt gevolgd door Peter van Heun. Tweede werd Arjen de Mooij die zichzelf dus kon feliciteren. Voor de foto kreeg hij nog een handje van Tjalling Goedemoed. Direct daarna konden de rollen omgekeerd worden, want de tweede Nederlands Kampioen Experidammen is Tjalling Goedemoed!
Laten wij nederig buigen!
-
Kosmos
-
Arjen de Mooij wrote:Met het aantal van 30 deelnemers was het Ktardammen in Nijmegen (zoals gewoonlijk) weer druk bezet. Maar het was ook sterk bezet. De vier nationale toppers Jasper Lemmen, Bas Messemaker, Kees Thijssen en Ron Heusdens waren van de partij.
Overal vielen verassende uitslagen, Lou Pietershoven leek nog een gooi te gaan doen naar de prijzen, maar uiteindelijk trok Jasper Lemmen aan het langste eind, met 12 punten, en 1 weerstandspunt meer dan nummer twee Kees Thijssen. Derde werd Bas Messemaker met tien punten.
De 5e aardse kampioen Ktardammen is dus Jasper Lemmen!!
Een verslag volgt binnenkort.
Tevens was dit de laatste ronde en dus werd de jackpot uitgereikt. Dit was een beetje een incestueus gedoe. Kampioen van vorig jaar Jean Marc Ndjofang pakte de derde plek, op 1/6 punt gevolgd door Peter van Heun. Tweede werd Arjen de Mooij die zichzelf dus kon feliciteren. Voor de foto kreeg hij nog een handje van Tjalling Goedemoed. Direct daarna konden de rollen omgekeerd worden, want de tweede Nederlands Kampioen Experidammen is Tjalling Goedemoed!
Laten wij nederig buigen!
Dat is lang geleden dat ik Nederlands kampioen ben geweest. De enige keer dat dat in mijn eentje lukte was op een NK sneldammen junioren.
Baba's back! En ape
trots natuurlijk!
Ik ga maar eens een feestje vieren.
Heaven is no location, but a state of mind
-
Kosmos
-
Smerlapo kaapt Ktartitel voor Suzuki's neus weg!
Smerlapo (rechts) toonde zich strategisch superieur aan Kosmoso
Smerlapo, op Aarde ook wel bekend als Jasper Lemmen, heeft met een geweldige score van 6 winstpartijen het Ktardamtoernooi 2005 op zijn naam geschreven. Hij bleef Zenmeester Suzuki, alias Kees Thijssen een vol punt voor. Suzuki klaagde als een echt Verlicht Meester na afloop dat hij Smerlapo niet had getroffen, maar zo gaan die dingen: Dan moet je maar niet zo vaak remise spelen (2 keer!). Amasekso (alias Bas Messemaker) had evenveel punten en ook evenveel weerstandspunten als Omantsikov (Ron Heusdens), maar Amasekso versloeg de GMI op SB-punten met verve.
De bekende Aard-arbiter Franktar werd vijfde vóór Puma (spreek uit: Poema, op Aarde bekend als Piet Bouma). Dan was er het trio Wirtov (Erik van de Weerdhof), Kneir (Rienk van Marle) en Solorapor (Michiel Kloosterziel) die Ktariaans deskundige Kosmoso (Tjali Baba) naar de tiende plaats verbanden.
Hoe de rest eindigde kunt u nalezen op de site van Nijmegen.
Zie meer op de draad:
http://www.fmjd.org/bb/viewtopic.php?t=1257
Heaven is no location, but a state of mind