Je doelt op de acht punten van Rich, die ik niet allemaal zal herhalen. Rich heeft geloof ik de kritiek op het functioneren van talentontwikkeling opgevat als kritiek op jeugdtraining an sich. Dat is echter niet aan de orde. Natuurlijk helpt training, is scouting belangrijk, natuurlijk mogen eisen aan trainers worden gesteld, natuurlijk dient een training te worden gestopt als de pupil er met de pet naar gooit.Klaas Bruinsmeer wrote:
Benieuwd naar inhoudelijke reacties. Klopt dit allemaal?
Mijn kritiek betreft echter de tendens naar bureaucratie, centralisme en ontbreken van een bredere visie op de damsport. Ik heb een aantal keren de jaarlijkse trainersdag bezocht en vond er geen inspiratie. Ik zou best willen meedenken over een interessantere opzet. Bijvoorbeeld Tsjizjov laten demonstreren over zijn sleutelstanden. Gantwarg zijn zeer uitgesproken opvattingen over training laten uiteenzetten. Of een pittige discussie over het perspectief van de echte toptalenten die profdammer willen worden. Zoals het nu gaat is dat perspectief er niet, kunnen zij straks geen droog brood in hun sport verdienen en het lijkt Krajenbrink absoluut niet te interesseren.
Zo heb ik gaandeweg het vertrouwen in Krajenbrink en zijn groepje verloren. Ik mis de open geest, de belangstelling voor nieuwe ontwikkelingen. Het is een tamelijk gesloten cultuurtje waar mijns inziens het verdedigen van gevestigde posities en belangetjes de overhand heeft gekregen. Daarmee is natuurlijk helemaal niet gezegd dat jeugdtrainingen, waar dan ook gegeven, zelf slecht zouden zijn.
Jazeker, Jozef Linssen.Kosmos wrote:Weet jij trouwens, Henk, wie onze nieuwe jeugdcoördinator is?
Niet goed, dit had een open procedure moeten zijn.Kosmos wrote:EN wat vind jij van de procedure waarmee een nieuw KNDB-bestuurslid gekozen wordt?
Jozef heeft daar inderdaad geen frisse rol in gespeeld. In de Bondsraadsvergadering van januari 2004 heeft hij hiervoor het boetekleed aangetrokken. Hij sprak zelfs de woorden 'Het is mijn schuld', dat siert hem. Maar ik heb nu een aantal ervaringen met Jozef en vraag me echt af of hij de geschikte persoon is op een verantwoordelijke post in het KNDB-bestuur. Zeer recent was Jozef er als de kippen bij om de uitglijder van Johan Haitink in een kranteninterview over de puntentelling weg te praten. Jozef gaf zonder enige kennis van zaken op voorhand de betrokken journalist de schuld. Vanuit de redenering dat 'alle journalisten sensatiebelust zijn'. Dat laatste is al een absurde opvatting. In het geval van de betrokken journalist (integer en damminded) al helemaal absurd.Kosmos wrote:Ik herinner mij een briefje dat op de deurmat viel waarin zonder bewijs, aanklacht of uitleg (laat staan een proces!!!) werd gemeld dat de Gelderse Dambond mij had geroyeerd! Voorzitter van deze Dambond: de nieuwe jeugdcoördinator van de KNDB! (Nooit een excuus ontvangen voor deze heksenjacht.)
De damsport staat er toch al niet zo goed op in de media, met dit soort opvattingen wordt het wel heel moeilijk concurreren met Wimbledon en de Tour de France.
Jozef is wel weer Gelderland en zal ongetwijfeld de goedkeuring hebben van Krajenbrink.
Ik denk 0%.Kosmos wrote:Hoeveel promille kans denk je dat ik maak om opvolger te worden van Nikhila?
Meer of minder dan 1 promille?