Op de rating machine van hendrik zou ik uitkomen op een rating van 1022, maar volgens de KNDB-rating sta ik maar op 970.. Dus er klopt iets gigantisch niet.avril wrote:Kon je het via http://www.mycgiserver.com/~hendrikv/Zo ... jsp?flag=1ktarinus wrote:
Nou!
Het half fk is wel meegerekend..
Voor het half fk zat ik volgens Hendriks ratings ruim boven de 12--.. Mijn half FK falen ken je en zie het resultaat..(1182)
NB De ratingmachine gaf dit jaar de precieze rating!
uitrekenen?
Bij mij klopt er daar niets van.

KNDB rating 01/07/2005
-
- Real name: Irene Stegeman
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*
~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~
~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~
http://www.kndb.nl/club/rating/2005overzicht.htm
Hier staan de toernooien die zijn meegeteld voor de ratinglijst. Staat het toernooi hier niet tussen, dan zijn de resultaten van het toernooi of niet doorgegeven of het toernooi voldoet niet aan de voorwaarden. Jullie noemen bijvoorbeeld de halve finale van het kampioenschap van Friesland, die zie ik er niet tussen staan. En zo zijn er vast nog wel meer.
Hier staan de toernooien die zijn meegeteld voor de ratinglijst. Staat het toernooi hier niet tussen, dan zijn de resultaten van het toernooi of niet doorgegeven of het toernooi voldoet niet aan de voorwaarden. Jullie noemen bijvoorbeeld de halve finale van het kampioenschap van Friesland, die zie ik er niet tussen staan. En zo zijn er vast nog wel meer.
Behalve den man die de Sarphatistraat de mooiste plek van Europa vond, heb ik nooit een wonderlijker kerel gekend dan den uitvreter.
Het zou kunnen dat ie wel is doorgegeven:Nescio wrote:http://www.kndb.nl/club/rating/2005overzicht.htm
Ik ben overigens niet van plan om de uistlagen van kampioenschap van Schiedam door te gaan geven...KNDB-site wrote:Overige verwerkte nationale toernooien
provinciale voorwedstrijden persoonlijk kampioenschap
provinciale clubcompetitie 1e klasse en lager
provinciale bekercompetities
- Arjen de Mooij
Met clubcompetitie wordt bedoeld de teamwedstrijden denk ikGuidoB wrote:Het zou kunnen dat ie wel is doorgegeven:Nescio wrote:http://www.kndb.nl/club/rating/2005overzicht.htm
Ik ben overigens niet van plan om de uistlagen van kampioenschap van Schiedam door te gaan geven...KNDB-site wrote:Overige verwerkte nationale toernooien
Lijkt me ook. En de halve finale van het Fries kampioenschap lijkt me typisch een provinciale voorwedstrijd persoonlijk kampioenschap.Arjen de Mooij wrote:Met clubcompetitie wordt bedoeld de teamwedstrijden denk ikGuidoB wrote:Het zou kunnen dat ie wel is doorgegeven:Nescio wrote:http://www.kndb.nl/club/rating/2005overzicht.htm
Ja, bij mij zou het 1151 zijn. Ik vond dat wel erg veel, maar het verschil is nu wel erg groot. Het is nu 1004Damkoningin wrote:Op de rating machine van hendrik zou ik uitkomen op een rating van 1022, maar volgens de KNDB-rating sta ik maar op 970.. Dus er klopt iets gigantisch niet.avril wrote:Kon je het via http://www.mycgiserver.com/~hendrikv/Zo ... jsp?flag=1ktarinus wrote:
Nou!
Het half fk is wel meegerekend..
Voor het half fk zat ik volgens Hendriks ratings ruim boven de 12--.. Mijn half FK falen ken je en zie het resultaat..(1182)
NB De ratingmachine gaf dit jaar de precieze rating!
uitrekenen?
Hier ging iets fout met IE. Ik kreeg de oude (1 januari) lijst voor mijn neus.Damkoningin wrote:Leijenaar, K.H. Klaas Hendrik Witte van Moort Westerhaar Leeuwarden 1205 1250 122 367joost wrote:?????ktarinus wrote:Ik heb sterk mijn twijfels bij de rating van Klaas Hendrik...
Interim zat hij al bijna aan 1300.. De halve finale frieskampioenschap na 1 januari werd hij 1e en ineens staat hij op 1205 [img]images/smilies/icon_rolleyes.gif[/img]
Dit zal waarschijnlijk gewoon 1305 zijn? [img]images/smilies/icon_question.gif[/img]
Hij staat op 1272!
Waar haal je die 1205 vandaan?
Hendriks rating werkt alleen goed als je op 1 juli al minimaal 25 meetellende partijen hebt gespeeld.avril wrote:Ja, bij mij zou het 1151 zijn. Ik vond dat wel erg veel, maar het verschil is nu wel erg groot. Het is nu 1004Damkoningin wrote:Op de rating machine van hendrik zou ik uitkomen op een rating van 1022, maar volgens de KNDB-rating sta ik maar op 970.. Dus er klopt iets gigantisch niet.avril wrote: Kon je het via http://www.mycgiserver.com/~hendrikv/Zo ... jsp?flag=1
uitrekenen?
-
Op 1 juli vorig jaar, bedoel je toch?joost wrote:Hendriks rating werkt alleen goed als je op 1 juli al minimaal 25 meetellende partijen hebt gespeeld.avril wrote:Ja, bij mij zou het 1151 zijn. Ik vond dat wel erg veel, maar het verschil is nu wel erg groot. Het is nu 1004Damkoningin wrote: Op de rating machine van hendrik zou ik uitkomen op een rating van 1022, maar volgens de KNDB-rating sta ik maar op 970.. Dus er klopt iets gigantisch niet.
Ja.hans andriessen wrote:Op 1 juli vorig jaar, bedoel je toch?joost wrote:Hendriks rating werkt alleen goed als je op 1 juli al minimaal 25 meetellende partijen hebt gespeeld.avril wrote: Ja, bij mij zou het 1151 zijn. Ik vond dat wel erg veel, maar het verschil is nu wel erg groot. Het is nu 1004
Vind ik het nog vreemd, aannemende dat je de rating per 1-1-05 hebt ingevoerd plus de uitslagen sindsdien.
Rating 1-1-05 953 (39 partijen, 1e ''tussenstand''rating)
Rating 1-7-05 1004 (73 partijen)
Hedriks rating berekent 1151 o.b.v. huidige rating + correcties. Dat betekent dat je uitgaande van correctiefactor 10 (kent dat programma dat wel, maar anders is het aantal teveel gescoorde punten nog meer?) 20 punten teveel moet hebben gescoord in 34 partijen. Ik stel je tegenstanderrating even op je eigen rating van 953, dan heb je dus 54 van de beschikbare 68 punten gehaald. Daarbij stel ik je tegenstanderrating over het eerste halfjaar ook even op je eigen rating van 953, waartegen je 39 uit 39 partijen hebt gehaald. In totaal dus 93 van de 146 beschikbare punten, is zo'n 63,7%, hoort zo'n 100 punten verschil bij, dus zou je TPR zo'n 1053 zijn. Ik ben geen statisticus, maar kunnen die aannames zo'n groot verschil maken?
Hedriks rating berekent 1151 o.b.v. huidige rating + correcties. Dat betekent dat je uitgaande van correctiefactor 10 (kent dat programma dat wel, maar anders is het aantal teveel gescoorde punten nog meer?) 20 punten teveel moet hebben gescoord in 34 partijen. Ik stel je tegenstanderrating even op je eigen rating van 953, dan heb je dus 54 van de beschikbare 68 punten gehaald. Daarbij stel ik je tegenstanderrating over het eerste halfjaar ook even op je eigen rating van 953, waartegen je 39 uit 39 partijen hebt gehaald. In totaal dus 93 van de 146 beschikbare punten, is zo'n 63,7%, hoort zo'n 100 punten verschil bij, dus zou je TPR zo'n 1053 zijn. Ik ben geen statisticus, maar kunnen die aannames zo'n groot verschil maken?
De meest gehate dammer allertijden.
-
Maar Avril had op 1 juli 2004 nog niet de 25-partijen grens overschreden, neem ik aan.Vraagje wrote:Vind ik het nog vreemd, aannemende dat je de rating per 1-1-05 hebt ingevoerd plus de uitslagen sindsdien.
In dat geval doet het er niet toe wat haar vorige of tussentijdse rating was.
Je moet van alle 73 partijen bij elkaar de gemiddelde score bepalen en de gemiddelde rating van de tegenstanders.
Ze had in de vergelijkende cijfers op de a-lijst per 1-1-05 geen rating. Op de a-lijst per 1-7-04 komt ze niet voor. Misschien wel op een andere, die heb ik alleen niet in mijn bezit.hans andriessen wrote:Maar Avril had op 1 juli 2004 nog niet de 25-partijen grens overschreden, neem ik aan.Vraagje wrote:Vind ik het nog vreemd, aannemende dat je de rating per 1-1-05 hebt ingevoerd plus de uitslagen sindsdien.
In dat geval doet het er niet toe wat haar vorige of tussentijdse rating was.
Je moet van alle 73 partijen bij elkaar de gemiddelde score bepalen en de gemiddelde rating van de tegenstanders.
Vorige rating is inderdaad niet relevant omdat o.b.v. TPR wordt berekend. Die TPR heb ik proberen te benaderen, waarbij ik de rating van 953 als basis voor de prestaties in het eerste halfjaar neem, en de scores bij Hendriks voor het tweede halfjaar, en bereik dan een TPR van 1054 over het gehele jaar.
De meest gehate dammer allertijden.
-
Ze zal wel in de alfabetische lijst gestaan hebben.Vraagje wrote:Ze had in de vergelijkende cijfers op de a-lijst per 1-1-05 geen rating. Op de a-lijst per 1-7-04 komt ze niet voor. Misschien wel op een andere, die heb ik alleen niet in mijn bezit.
Vorige rating is inderdaad niet relevant omdat o.b.v. TPR wordt berekend. Die TPR heb ik proberen te benaderen, waarbij ik de rating van 953 als basis voor de prestaties in het eerste halfjaar neem, en de scores bij Hendriks voor het tweede halfjaar, en bereik dan een TPR van 1054 over het gehele jaar.
Op de KNDB-site kom je via "Uitslagen", bij de teams klasse 1B.
Daar staat als rating (van 1 juli 2004, dus) 855.
Heb je daar wat aan?