Royement Tjalling Goedemoed lachwekkend en absurd

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Fri Nov 14, 2003 18:21

reiger56 wrote:
Hanco Elenbaas wrote:Wat anders Guest, vind je het niet vreemd dat Henk de Witt ook aan het royeren is geslagen? Henk deelt zelfs een gebouwverbod uit, nota bene aan de vader/verwekker van drie zeer talentvolle jeugdleden.
Misschien kunnen we regelen dat De Heideroosjes een paar shots voor hun clip De damclub-hooligan opnemen in en rond het clublokaal van DOS Delft, waar Henk voorzitter is??
Waarom draag je Hans niet voor als nieuwe secretaris van de KNDB.
Je bent zo met hem begaan. Of maak hem erelid van jouw clubje.
Hans heeft dacht ik niet de ambities om de nieuwe secretaris van de KNDB te worden.
Een beter idee lijkt me een item rond Kerstmis voor de regionale of commerciële televisie waarin Hans zijn verhaal vertelt met op de achtergrond het bekende hitje De Damclub-Hooligan van De Heideroosjes. Met wat beelden van Henk de Witt natuurlijk, jij mag er ook in als de pennen- en brievenlikker van Henk.
Haalt Hans vast wel Barend & Van Dorp.

Of zullen we Pieter Storms van Breekijzer erop af sturen?
Wat denk jij ervan Guest?

Guest

Post by Guest » Fri Nov 14, 2003 19:09

Hanco Elenbaas wrote:
Wat ik ervan denk?

Wat ik over de relevante topic denk is wel duidelijk inmiddels:
- De KNDB onder leiding van Ebbo heeft grandioos geblunderd
- Hoe langer Ebbo&Co wachten met het corrigeren van hun fout, hoe zwakker/oncapabeler ik ze vind.
- Het is foutief om alle schuld in de schoenen van de mensen rondom Ebbo te schuiven, want Ebbo is eindverantwoordelijk.
- Zie deze thread voor meer...

Wat ik over alle andere topics denk die Hanco introduceert?
- Lijkt me een erg leuk clipje van de heideroosjes. Dat zijn gasten met humor. Niet zo goed voor het imago van de damsport... (alhoewel dat imago sowieso dramatisch is)
- Hoeveel lezers van de Gelderlander zouden van punk muziek houden? Misschien wel iets voor Jozef Linssen. Misschien kan hij in die wereld eens wat mensen royeren.
- Wat ik vind over het royement van het lid in Delft?? Ik heb werkelijk geen idee waar je het allemaal over hebt. Misschien moet je dat eens in een aparte thread aan me uitleggen. Dan kan ik reageren. Ik vind het zonde dat Tjalling's thread er mee gevuld wordt.

Gerard de Groot

Post by Gerard de Groot » Fri Nov 14, 2003 22:02

Hanco Elenbaas wrote: Maar, ook de Delftse Telling-troepen staan paraat om Ebbo af te schieten.
De kans dat de DT-liefhebbers in de Bondsraad (meer dan 90 % voor DT in april!!) in januari om drogredenen op Ebbo's vertrek zullen aansturen is niet zo klein.
???

reiger56

Post by reiger56 » Fri Nov 14, 2003 22:25

Guest wrote:
Hanco Elenbaas wrote:
Wat ik ervan denk?

- Wat ik vind over het royement van het lid in Delft?? Ik heb werkelijk geen idee waar je het allemaal over hebt. Misschien moet je dat eens in een aparte thread aan me uitleggen. Dan kan ik reageren. Ik vind het zonde dat Tjalling's thread er mee gevuld wordt.
Hanco kan dit niet uitleggen. Hij weet er namelijks niets van. In de waarheid is hij al helemaal niet geïnteresseerd. Knap hoe hij ook voor Hans en allerlei andere mensen denkt. Mensen op afstand zwart maken is niet zo moeilijk. Hij kan beter nuttige dingen gaan doen met zijn indrukwekkende damarchief. Daar hebben we wel iets aan.

Guest

Post by Guest » Fri Nov 14, 2003 22:30

reiger56 wrote:Hij kan beter nuttige dingen gaan doen met zijn indrukwekkende damarchief. Daar hebben we wel iets aan.
Goed punt. Daar hebben Hanco en ik al menig berichtje over uitgewisseld (zie "Voorstel Hanco Elenbaas" thread). Naast een indrukwekkend damarchief beschikt Hanco over een behoorlijke intelligentie en een scherp geslepen ganzeveer.

En het mooie is dat hij dit forum heeft beloofd zich te willen inzetten voor een alternatief voor de Delftse telling. Mijn verwachtingen zijn hooggespannen, reiger.

reiger56

Post by reiger56 » Fri Nov 14, 2003 23:15

Guest wrote:
reiger56 wrote:Hij kan beter nuttige dingen gaan doen met zijn indrukwekkende damarchief. Daar hebben we wel iets aan.
Goed punt. Daar hebben Hanco en ik al menig berichtje over uitgewisseld (zie "Voorstel Hanco Elenbaas" thread). Naast een indrukwekkend damarchief beschikt Hanco over een behoorlijke intelligentie en een scherp geslepen ganzeveer.

En het mooie is dat hij dit forum heeft beloofd zich te willen inzetten voor een alternatief voor de Delftse telling. Mijn verwachtingen zijn hooggespannen, reiger.
De mijne ook.

hans andriessen

Post by hans andriessen » Sat Nov 15, 2003 00:39

reiger56 wrote:
Guest wrote:
Hanco Elenbaas wrote:
Wat ik ervan denk?

Hanco kan dit niet uitleggen. Hij weet er namelijks niets van.
Ja, wacht eens even.
Als Guest zo graag wat wil weten over mijn royement, kan hij dat toch aan MIJ vragen.

Guest

Post by Guest » Sat Nov 15, 2003 00:46

hans andriessen wrote: Ja, wacht eens even.
Als Guest zo graag wat wil weten over mijn royement, kan hij dat toch aan MIJ vragen.
Ja, wacht eens even. Guest wil helemaal niet zo nodig iets over jou of jouw royement weten. Hanco wil graag dat ik mijn mening erover geef. Dat zijn 2 anderen zaken, Hans.

Omdat Hanco mijn mening vraagt, vraag ik aan Hanco eerst uit te leggen over wat. Snap je? Ik hoop dat Hanco me dat niet uitlegt en me niet meer met jouw zaken stoort.

Bottom line: in deze thread moeten we het bij het royement van Tjalling houden.

hans andriessen

Post by hans andriessen » Sat Nov 15, 2003 01:03

Guest wrote:
Omdat Hanco mijn mening vraagt, vraag ik aan Hanco eerst uit te leggen over wat. Snap je? Ik hoop dat Hanco me dat niet uitlegt en me niet meer met jouw zaken stoort.
Ik bood alleen aan, dat je aan mij uitleg kon vragen, omdat Gerard schreef, dat Hanco niets van de zaak weet. Dat kan wel kloppen.
Ik begrijp je toon niet zo: heb ik jou iets misdaan?

Guest

Post by Guest » Sat Nov 15, 2003 01:32

hans andriessen wrote: Ik bood alleen aan, dat je aan mij uitleg kon vragen, omdat Gerard schreef, dat Hanco niets van de zaak weet. Dat kan wel kloppen.
Ik begrijp je toon niet zo: heb ik jou iets misdaan?
Excuses als de toon verkeerd overkwam. Ik vind het jammer dat het onderwerp verandert in een discussie over perikelen rondom jou, Henk de Witt en reiger. Daardoor ben ik geergerd. Het feit dat jouw berichtje suggereerde dat ik 'zo nodig' iets over jou moest weten hielp niet echt mijn stemming te verbeteren.

Maar goed, je hebt me zeker niks misdaan en daarom dank ik je hartelijk voor je reactie en je terechte aanmerking op mijn wat zure toon.

Wieger Wesselink

Re: Functie topspelers bij het dammen

Post by Wieger Wesselink » Mon Nov 17, 2003 22:25

andries bakker wrote: Ik denk dat de buitenwacht zit te wachten op spelers die zichzelf en de sport goed verkopen. (Kees Thijssen vind ik wel weer een verademing omdat ie "iets" onvoorspelbaars heeft. Een verhaal naast het dambord). Ooit heb ik eens met Bert Breuker en Harm Wiersma een toptoernooi in Leeuwarden georganiseerd. Veel geld beschikbaar en ook veel topspelers. De dammers daar deden echter niets aan promotie van het spel. (Mogelijke) sponsors gaven aan daarna niets te zien in een vervolgtoernooi (mede door de niet uitstraling van spelers).

Nadine slaat wat mij betreft ook een spijker op de kop:
- eventueel een training voor spelers die willen weten wat belangrijk is in de kontakten met de media.
- een persmap (met gedetailleerde info over spelers - idee van Wieger - ) zou ook een goed idee zijn. Wieger heeft gelijk als hij zegt dat veel sportredacties niet de meest grote kenner naar een damtoernooi.
- journalisten zijn meestal op zoek naar "een"of "het" verhaal achter een dammer. Buit dat uit!
-maar het belangrijkste is wel: wordt geen eenheidsworst. Af en toe een nurkse dammer in het deelnemersveld is uiteraard ook niet slecht.

Voordat ik te lang word, sluit ik hierbij af. Ik beloof Wieger en/of Nadine plechtig in het vervolg sneller te reageren.
Ik vind het al heel positief dat je de moeite genomen hebt om je mening te geven over hoe het dammen zich beter aan de media kan verkopen. Daar hebben we tenminste iets aan. Er zijn denk ik twee zaken van belang om dit te kunnen bewerkstelligen. In de eerste plaats zal de KNDB een groter belang moeten gaan hechten aan professionele beoefening van de sport. Het lijkt er namelijk op dat de bond helemaal niet zit te wachten op (semi-)professionals. Daarnaast zullen de professionele spelers zelf *veel* aktiever moeten worden. Want als zij hun mond maar blijven dichthouden, dan is het niet waarschijnlijk dat de KNDB zich meer voor hen zal inspannen dan nu het geval is.

Post Reply