Anoniemen.
-
Anoniemen.
Wat mij nou echt verbaast: waarom gebruiken hier zoveel mensen een schuilnaam ? Zo erg is het toch niet, dat de buren weten dat je damt ?
Re: Anoniemen.
We hebben hier in het verleden al uitgebreid over gedebatteerd. De belangrijkste redenen:Eddie van de Acker wrote:Wat mij nou echt verbaast: waarom gebruiken hier zoveel mensen een schuilnaam ? Zo erg is het toch niet, dat de buren weten dat je damt ?
- de omgangsvormen op damfora zijn beneden peil; er wordt met modder gesmeten en sterk op de persoon gespeeld
- de damwereld wordt reeds verziekt door een vrij sterke hokjesgeest. Idereen kent elkaar en afhankelijk van het hokje waar je thuishoort wordt je op dit forum positief of negatief behandeld
Mijn buren weten dat ik dam. Van veel mijn mededammers ben ik liever geen buur. Dat klopt.
-
-
Jahaha! En nu probeert de ene helft van de naaktlopers hem uit het park te trappen (is dat royeren een genetische afwijking van dammers?) terwijl de ander helft de broek van zijn kont wil trekken. Laat hem toch. Ik hoef niet zonodig te weten wat er onder die broek zit.Eric van Dusseldorp wrote:Mee eens. In het nudistenpark is Guest de enige met een zwembroek aan.Eddie van de Acker wrote:Ik wil eigenlijk wel weten met wie ik discussieer hier. Ook een kwestie van goede omgangsvormen, meen ik.
Haha! Dat is wel een goeie, Eric! maar volgens mij is het anders:Eric van Dusseldorp wrote: Mee eens. In het nudistenpark is Guest de enige met een zwembroek aan.
jullie zijn de enige nudisten op het gewone strand. Echt waar, het fmjd forum is werkelijk een grote uitzondering tov andere fora.
Zou het komen omdat de buitenwereld niet in ons is geinteresseerd? Schrikken wij hen af?
Guest wrote:Haha! Dat is wel een goeie, Eric! maar volgens mij is het anders:Eric van Dusseldorp wrote: Mee eens. In het nudistenpark is Guest de enige met een zwembroek aan.
jullie zijn de enige nudisten op het gewone strand. Echt waar, het fmjd forum is werkelijk een grote uitzondering tov andere fora.
Zou het komen omdat de buitenwereld niet in ons is geinteresseerd? Schrikken wij hen af?
Guest heeft gelijk!
Dit FMJD-forum is het enige forum dat ik ken, waar mensen meteen panisch reageren als er iets anoniem of onder een schuilnaam gepost wordt.
-
-
Op de meeste prikborden wordt veelal anoniem gereageerd. Maar met betrekking tot dit forum is er iets anders aan de hand:
1. Het damwereldje is zo klein dat bijna iedereen elkaar wel kent.
2. Op dit forum is de goede gewoonte ontstaan dat bijna iedereen onder eigen naam zijn bijdragen levert. Van enkele nicknames als Kosmos en Vraagje is het bekend om wie het gaat. Waarom niet gewoon aansluiten bij de overgrote meerderheid?
3. Alexander heeft het trouwens verboden om anoniem te posten, maar heeft niet de technische middelen om het verbod te effectueren.
Dus Guest, doe je zwembroek omlaag of verlaat anders het nudistenpark.
2. Op dit forum is de goede gewoonte ontstaan dat bijna iedereen onder eigen naam zijn bijdragen levert. Van enkele nicknames als Kosmos en Vraagje is het bekend om wie het gaat. Waarom niet gewoon aansluiten bij de overgrote meerderheid?
3. Alexander heeft het trouwens verboden om anoniem te posten, maar heeft niet de technische middelen om het verbod te effectueren.
-
Dat dat kan is inmiddels duidelijk, maar zou het moeten mogen?Peter van Heun wrote:Het behoort tot normale omgangsvormen om je voor te stellen als je deelneemt aan een discussie. Anderzijds kan een inhoudelijk correcte bijdrage ook anoniem plaats vinden.
Als het gaat om een bijdrage waarin helemaal geen namen worden genoemd, heb ik er niet zoveel problemen mee. Maar guest doet eigenlijk niets anders dan met dammers -die hij persoonlijk kent- in discussie gaan.
Eric van Dusseldorp wrote:Op de meeste prikborden wordt veelal anoniem gereageerd. Maar met betrekking tot dit forum is er iets anders aan de hand:
De meerderheid van het volk behoort tot een minderheid. Toch schijnt de meerderheid het heel moeilijk te blijven vinden om een minderheid te accepteren.Als een minderheid geen vlieg kwaad doet, geniet dan gewoon van de positieve bijdragen van zo'n minderheid, ook al betreft het een eenling.
-
-
-
Of het moreel en ethisch toegestaan is? Daarom gaf ik ook twee kanten van de discussie aan. Zolang de deelnemers zich echter aan de regels van het forum houden is het mogelijk, kan het en is het, al dan niet moreel en ethisch, verantwoord.Eric van Dusseldorp wrote:Het gaat mij erom of iets moreel mag.
Aha! Ik ben niet moreel?? Is dat je punt, Eric?Eric van Dusseldorp wrote:Het gaat mij erom of iets moreel mag.Peter van Heun wrote:Het is aan de rechter om uit te maken of iets mag.Eric van Dusseldorp wrote:Dat dat kan is inmiddels duidelijk, maar zou het moeten mogen?
Dan vraag ik me toch echt af hoe moreel jij de bijdragen van Hanco over jouw persoon vindt? Die lelijke aantijgingen en roddels over jou laat je als een mak lammetje passeren terwijl je mijn anonieme inhoudelijke bijdragen wil uitbannen? Ik ben echt verbaasd. Ik probeer Hanco er juist van te overtuigen dat dat soort bijdrages als over jou hier niet gepast zijn...
Bovendien: als ik er van uit had kunnen gaan dat mensen zich moreel op dit forum gedragen dan had ik niet anoniem hoeven zijn. Ben jij het met mij eens dat die uitgangspositie echter een utopie is op dit forum?
Moreel niet mogen... Eric, toch. Wel eens van een splinter en een balk gehoord?