NK2005 (DG Het Noorden 100jaar)

Discussies over damsport (in het Nederlands)
tantekaatje

Post by tantekaatje » Mon Apr 25, 2005 18:02

Klareveld wrote:
tantekaatje wrote:Echt jammer dat zo'n artikel op het publikatiebord werd gehangen tussen allemaal leuke verslagen over het NK.
Kom nou, Tantekaatje. In het AD had Thijssen toch zelf al aangegeven dat hij op moest passen met al die halve liters. Het is te makkelijk om de schuld bij Kroesbergen te leggen.
tantekaatje wrote: Verder heb ik er respect voor als iemand drie keer achtereen het NK wint en zich schaart tussen een aantal grote namen in de damwereld....We kunnen beter hier de nadruk op leggen als elk woord te gaan wegen.........
Respect voor de damprestatie is er. Geen twijfel.

Echter, Thijssen moet zelf zijn woorden beter wegen. Tegen een journalist zeggen dat collega Barkel naar bier stinkt is gewoon oliedom, onvriendelijk en onhandig - zeker voor een kampioen. Om over het woord "respect" maar te zwijgen...
Op de laatste dag NK heb ik alle krantenartikels op de 3 publicatieborden gelezen. U pikt er nu net een artikel uit dat volgens u niet kan. De rest 99% was zeer positief en leuk om te lezen. Je kan dat ene artikel wel gaan wegen maar bij elke sport gebeurd dat en de meeste mensen storen zich daar echt niet aan. Ook het dagboek was fantastisch en niet zoals gesuggereerd wordt alleen over bier. Lees het nog maar eens na. De rustdag tel ik niet mee en dat moet kunnen. Dan komen er journalisten op de laatste dag. Het eerste wat ze bekijken zijn de publikatieborden. Daar hangt een artikel van een organisatielid vol met onwaarheden en valse beschuldigingen. Ik zag de journalisten al genieten en de andere artikels werden niet eens meer gelezen. Dan wordt Thijssen kampioen en wordt door deze journalisten helemaal uitgevraagd over het gemene artikel. Leuk is dat voor een kampioen........
Als dat artikel er niet gehangen had dan was het allemaal zeker anders gelopen.....Lees de reactie maar eens na van Thijssen op damwereld.com waar hij zijn visie geeft op het hele gebeuren.

Damprofessional? Ik vergelijk dammen niet met voetballers met miljoenencontracten, maar een plaatselijke club waar rijkelijk het bier vloeit na de wedstrijd en waar dammers nog kleine jongens bij zijn. De meeste spelers op het NK heeft het geld gekost!

Klareveld

Post by Klareveld » Mon Apr 25, 2005 18:13

tantekaatje wrote:Ook het dagboek was fantastisch en niet zoals gesuggereerd wordt alleen over bier
Tantekaatje, ik suggereer helemaal niks over dat dagboek. En zeker niet dat het alleen maar over bier gaat. Bij vlagen vond ook ik het een prima dagboek!

Echter: ik constateer op damwereld dat Thijssen erg verontwaardigd is over het geschrijf van de organisatie (kan ik goed begrijpen). Vervolgens laat hij het AD optekenen dat Marino naar bier stinkt! Lekker bezig.

tantekaatje

Post by tantekaatje » Mon Apr 25, 2005 19:12

Klareveld wrote:
tantekaatje wrote:Ook het dagboek was fantastisch en niet zoals gesuggereerd wordt alleen over bier
Tantekaatje, ik suggereer helemaal niks over dat dagboek. En zeker niet dat het alleen maar over bier gaat. Bij vlagen vond ook ik het een prima dagboek!

Echter: ik constateer op damwereld dat Thijssen erg verontwaardigd is over het geschrijf van de organisatie (kan ik goed begrijpen). Vervolgens laat hij het AD optekenen dat Marino naar bier stinkt! Lekker bezig.
Ik zou daar niet zeker van zijn dat Thijssen dat gezegd heeft Klareveld.....Dit zou je ook kunnen afleiden uit het leugenachtige artikel van medeorganisator Kroesbergen....Journalisten doen er graag een schepje bovenop en dat artikel was wel kat in het bakkie voor hun.....Lees het eens goed....Vol met leugens en zwaar overtrokken....Hiermee heeft hij zijn eigen toernooi vermoord. Wie hangt zoiets nu op het publicatiebord, terwijl het alleen maar leugens zijn...Wat kan daar het doel van zijn? Afgunst? De echte dammers weten gelukkig wel beter....

Klareveld

Post by Klareveld » Mon Apr 25, 2005 20:06

tantekaatje wrote: Ik zou daar niet zeker van zijn dat Thijssen dat gezegd heeft Klareveld.....Dit zou je ook kunnen afleiden uit het leugenachtige artikel van medeorganisator Kroesbergen....Journalisten doen er graag een schepje bovenop en dat artikel was wel kat in het bakkie voor hun.....Lees het eens goed....Vol met leugens en zwaar overtrokken....Hiermee heeft hij zijn eigen toernooi vermoord. Wie hangt zoiets nu op het publicatiebord, terwijl het alleen maar leugens zijn...Wat kan daar het doel van zijn? Afgunst? De echte dammers weten gelukkig wel beter....
Jezus, Tantekaatje, je blijft maar zeuren over Kroesbergen. Ook ik vind dat geen handig artikel, een organisator onwaardig.

Het blijft echter een feit dat Thijssen zelf ook (mede)debet is aan allerlei uiterst ongelukkige en onhandige schrijfels, een kampioen onwaardig.

tantekaatje

Post by tantekaatje » Mon Apr 25, 2005 21:30

Klareveld wrote:
tantekaatje wrote: Ik zou daar niet zeker van zijn dat Thijssen dat gezegd heeft Klareveld.....Dit zou je ook kunnen afleiden uit het leugenachtige artikel van medeorganisator Kroesbergen....Journalisten doen er graag een schepje bovenop en dat artikel was wel kat in het bakkie voor hun.....Lees het eens goed....Vol met leugens en zwaar overtrokken....Hiermee heeft hij zijn eigen toernooi vermoord. Wie hangt zoiets nu op het publicatiebord, terwijl het alleen maar leugens zijn...Wat kan daar het doel van zijn? Afgunst? De echte dammers weten gelukkig wel beter....
Jezus, Tantekaatje, je blijft maar zeuren over Kroesbergen. Ook ik vind dat geen handig artikel, een organisator onwaardig.

Het blijft echter een feit dat Thijssen zelf ook (mede)debet is aan allerlei uiterst ongelukkige en onhandige schrijfels, een kampioen onwaardig.
Verschrikkelijk, je wil het gewoon niet begrijpen en ik ben bang dat je nooit met een journalist hebt gesproken. De kampioen had graag met de journalisten gesproken over zijn spel en visie op het toernooi en wk. Dat was echter niet meer mogelijk, omdat zij maar in een ding geïnteresseerd waren. Zuipende dammers, kroegen, halve liters etc. Daar scoren ze beter mee dan een serieus, saai artikel over dammen. Dat was toch niet Thijssen zijn schuld.....Ze kregen het op een presenteerblad aangereikt.

Klareveld

Post by Klareveld » Mon Apr 25, 2005 21:47

tantekaatje wrote:Dat was toch niet Thijssen zijn schuld.....Ze kregen het op een presenteerblad aangereikt.
Sorry, maar jij wil maar 1 kant van het verhaal zien en dat is echt niet helemaal reeel. Thijssen was zelf helaas ook schuldig aan de terechte honger van het journaille om meer te horen over halve liters en de geur die de heer Barkel uitwasemde. Al voor het verhaal van Kroesbergen was er een duidelijke tendens die een blinde eend nog had opgepikt.

Maar nee, Tantekaatje weet het zeker: alles was pais en vree tot de boze Kroesbergen opstond en zijn gemene, lelijke bliksem op het toernooi deed neerdalen.

Ik wil Kroesbergen niet goedpraten want zijn actie is nutteloos en schadelijk gebleken, maar Thijssen heeft zelf boter op zijn hoofd. (en niet omdat hij lekker wil zuipen maar omdat hij domme praatjes de wereld inhelpt en blijkbaar niet kan omgaan met kritische journalisten)

Klareveld

Post by Klareveld » Mon Apr 25, 2005 21:56

Voor alle duidelijkheid: Thijssen is wat mij betreft damtechnisch zonder twijfel de terechte kampioen. Dat heb ik al eerder geschreven. Ik wens hem dan ook veel succes toe op het WK volgende week: ik hoop dat hij daar een mooie zak poen wegsleurt.

Door al dat boze... gebrabbel... van... Tantekaatje... zou een mens verkeerde dingen gaan denken.

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Mon Apr 25, 2005 22:02

Volgens mij mogen we Kroesbergen en Kees beiden bedanken dat er ongemeen veel publiciteit aan dit toernooi is gegeven.
Stel je voor dat er niet gezopen was!

Dan krijg je weer de beeldvorming van suffe zooi, alles remise.
Een heerlijke bliksemafleider.
Zie ook Trouw waarin de niet-stoffige status positief wordt gewaardeerd.

Straks nog een mooi WK blind.
Zou Kees dat ook kunnen met een kater, denken jullie?

Michiel, Kees en Marino, bedankt voor deze stunt!

Cheers! Image
Last edited by Kosmos on Mon Apr 25, 2005 22:10, edited 1 time in total.
Heaven is no location, but a state of mind

Klareveld

Post by Klareveld » Mon Apr 25, 2005 22:06

Kosmos wrote:Volgens mij mogen we Kroesbergen en Kees beiden bedanken dat er ongemeen veel publiciteit aan dit toernooi is gegeven
Ach ja, eind goed al goed. Waarom ook niet.

Kroesbergen-Thijssen 1-1

Alletwee een punt voor dommigheid. En Barkel, die krijgt er 2. Gewoon eerlijk drinken en zijn smoel houden. Dat is pas klasse!

tijdnood

Post by tijdnood » Tue Apr 26, 2005 02:09

Het artikel in Trouw over het NK suggereert dat de KNDB het hier en daar wat anders had willen zien gebeuren. Er wordt gerept over een toekomstig convenant. Is deze info juist?

Cees van der Bunt

Post by Cees van der Bunt » Tue Apr 26, 2005 13:02

Ik voorspel u heren dat er volgend jaar geen sponsor voor het Nk is. En dan maar weer klagen natuurlijk dat jullie niet serieus genomen worden. Maar dat is dan wel weer negatievepubliciteit en volgens sommigen is dat ook prima

Paat

Post by Paat » Tue Apr 26, 2005 13:09

Cees van der Bunt wrote:Ik voorspel u heren dat er volgend jaar geen sponsor voor het Nk is. En dan maar weer klagen natuurlijk dat jullie niet serieus genomen worden. Maar dat is dan wel weer negatievepubliciteit en volgens sommigen is dat ook prima
Ik voorspel u dat u geen verstand heeft (in ieder geval niet van onze mooie damsport)....ik zou u aan willen raden uw zwartgallige commentaar voor u te houden of ergens lekker op de muur van een toilet te kalken. Wat zal u zich daar thuisvoelen!!!! Bah!!!
Habemus Paat

Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter » Tue Apr 26, 2005 16:43

Zonde dat ik de afloop van het NK van grote afstand heb moeten meemaken, want wat een prachtige verhalen lees ik hier. Een groots kampioen (3 x op rij, wanneer is dat voor het laatst gebeurd?), die zegt wat hij denkt, die een biertje drinkt, en die durft te spelen. Dat is andere koek dan al die mapjesdammers die voor het slapengaan een glas warme melk drinken, 's ochtends een trimloopje doen, en dan weer een slaapverwekkende remise produceren met veel 17-22*21 en dat soort zetten. En wat een gezeur van sommige mensen hierover. Toen Sijbrands en Wiersma in de jaren zestig/zeventig de damsport vernieuwden stonden ze ook niet bekend als ridders van de blauwe knoop.

--------------------------------------------
There is no such thing as bad publicity.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue Apr 26, 2005 17:10

BN/De Stem, 26 april 2005

Dammen en korfbal zijn de truttigheid voorbij

Door Edward Swier

Dinsdag 26 april 2005 - DEN HAAG – Is er dan helemaal niets meer zeker in het leven? Korfbal en dammen waren toch saai? Maar zaterdag werd een korfbalwedstrijd gestaakt. En een week eerder was het - omdat er drank in het spel was - een dolle boel op het NK dammen. De twee ‘kleine’ sporten profileren zich de laatste tijd.

De bonden zijn niet eens onaangenaam verrast over de uitwassen. Publiciteit is, zeker als die het truttige imago van de sport niet onderschrijft, altijd welkom.

Gebruik je verstand en ga dammen! Zoiets moet het worden, als het aan Haitze Meurs, voorzitter van de Dambond ligt. Wetenschappers toonden onlangs aan dat goed nadenken geen schade aan de hersenen toebrengt.

Image
Haitze Meurs

Integendeel, wie geregeld een denksport bedrijft, houdt de vitaliteit van zijn hersenen in stand en leeft langer! Meurs heeft meer ideetjes. „Ik heb zelf jaren gekorfbald. Die sport heeft op het dammen voor dat het gemengd is. Meer dames, dat wil ik bij het dammen. Het verhoogt de gezelligheid, komt de binding ten goede.“ Meurs draait er niet om heen. Natuurlijk hoort het niet dat een dammer in beschonken toestand plaats neemt achter het dambord. Zeker niet op een NK. Vorige week beïnvloedde Marino Barkel het verloop van het evenement, door tegen de latere kampioen Kees Thijssen met een slok op razendsnel te verliezen. Meurs: „Het bewijst dat dammers ook mensen zijn. Maar het maakt onze sport ook kleurrijker. Dat kan wat mij betreft heel erg opwegen tegen de nadelen.van zo’n affaire.“

Image
Marino Barkel verloste het dammen van de truttigheid

Bij de korfbalbond is het geluid eigenlijk niet anders. Daar laat men zich ook niet zomaar uit het veld slaan. De stemming op het bondsbureau in Utrecht is bepaald niet bedrukt. Ondanks dat, voor zover de bond het kon terugvinden, voor het eerst een hoofdklasse-duel voortijdig werd afgebroken vanwege tumult binnen de lijnen.
Zaterdag werd de wedstrijd Fortuna-PKC gestaakt nadat PKC-speler André Simons de rode kaart van scheidsrechter Van der Terp had geprobeerd af te pakken. Het was zeker niet de allereerste gestaakte korfbalwedstrijd. „Nee, zo erg is het ook weer niet. Ik denk dat dat wel meevalt. Of tegen, het is maar hoe je het bekijkt“, zegt Esther van der Heijden van de afdeling communicatie voor ze in de boeken duikt.

„Op lager niveau worden jaarlijks zo’n honderd wedstrijden gestaakt“, kan ze later melden. De bond maakt zich niet echt zorgen om die cijfers en is ook niet bang voor negatieve publiciteit. Integendeel. De bond heeft grootste plannen. „We zijn van plan het korfbal, en de nieuwe Korfbal League, als product in de markt te zetten.“ Een klankbordgroep, met onder meer bestuurders en leden van de afdeling communicatie en marketing, denkt na over het imago van de sport. Het moet allemaal wat minder lief overkomen. De actie van PKC-speler Simons is in dat opzicht natuurlijk welkom, al zal geen korfbalbobo dat zo omschrijven.

Van der Heijden: „Hoe we ooit aan dat truttige imago zijn gekomen? Een goede vraag. Waarschijnlijk kijken de mensen gewoon te weinig naar korfbal. Zou je regelmatig wedstrijden in de hoofdklasse zien, dan stap je heus snel van die gedachte af. Het gaat er behoorlijk fanatiek aan toe.“ De klankbordgroep is nog in oprichting. „De imago-gekte is nog niet losgebroken op het bondsbureau.“ Maar de hersenen malen wel. Een campagne, met aanstekelijke leus, is in de maak.

Dampreses Meurs is wat dat betreft al een stapje verder. En heeft nog meer noten op zijn zang. Hij zoekt een dammende Cruijff, een man die voor een groot publiek uitleg kan geven dat een remise niet altijd een saaie puntendeling is. „Want dat is een 2-2-gelijkspel bij voetbal toch ook niet?“

Podgorny

Post by Podgorny » Tue Apr 26, 2005 23:29

Nieuwe verse analyses van ronde 10 en 11 zijn geplaatst! Kijk op http://www.nkdammen2005.nl

Image
Kees showt de spierballen van pupil Nick Hoving

Image
Kees is zojuist kampioen geworden!

Image
Kees laat de blunder tegen Scholma zien. Jan Adema geeft het goede voorbeeld.

Post Reply