Michiel Kroesbergen wrote:Henk, ik heb blijkbaar niet zoveel energie als jij. En dat met je 72 jaar! Chapeau!
Dat ik drie keer zo oud zou zijn als jij was een ruwe schatting. Twee-en-half keer komt dichter in de buurt. Maar toch, ik heb mijn oog al laten vallen op een geinig modelletje rollator.
Michiel Kroesbergen wrote:Ik zeg niet dat iedereen om 9 uur op bed moet, en die boodschap die je uit mijn teksten haalt is compleet voor jouw rekening.
Bovendien zijn wij als organisatoren niet zo ervaren als jij en zullen we meer stress ondervinden van onvoorziene omstandigheden. Voor mij was de organisatie ook een leerproces. En als je die routine in organiseren nog niet bezit wil je jezelf wel eens helemaal over de kop lopen...
Ik heb respect voor jou en de anderen van het organisatiecomite om zo'n evenement als het NK te organiseren. Er komt altijd stress bij kijken. Ieder mens zit anders in elkaar en zal anders met stress om gaan, dat heeft denk ik weinig met routine te maken. In jouw plaats zou ik een aantal keren zijn meegegaan naar de Drie Gezusters. Een biertje (of een cola) drinken met deelnemers in een mooie, gezellige ambiance kan mijns inziens zeer stressverlagend werken. Met stress naar bed gaan, ik weet het niet, ik heb mijn twijfels... Mijn standpunt is dat we af moeten van het calvinistische gedoe. Dammen is leuk en een toernooi moet voor alles een feest zijn, ook voor de organisatoren.
Michiel Kroesbergen wrote:Ik heb helemaal niets tegen zuipen, feesten en wat niet al.
Weer dat zuipen. Als je een paar keer was meegedaan, zou je waarschijnlijk hebben gezien dat die jongens met een zakdambordje bezig waren en daar een glas bij dronken. De Drie Gezusters lijkt me geen cafe waar men lallend de polonaise danst. Marino heeft misschien wat meer gedronken, maar kan misschien ook meer hebben. Ron Heusdens drinkt geen alcohol, hij verdraagt het niet, en is toch onderaan geeindigd. Hans Jansen lijkt me ook geen groot drinker. Rob Clerc lust best een biertje, maar leeft tijdens een toernooi volgens mij erg gedisciplineerd. Ook hij is voor zijn doen laag geeindigd. Over de hele linie valt het denk ik hard mee met het drankgebruik. Overigens vind ik wel dat iemand in een column grote vrijheid moet hebben en dat zo'n column best prikkelend mag zijn. Ik vind deze discussie allerminst destructief, eerder vermakelijk.
Hanco Elenbaas wrote:De vele remises van superdammers als Martin en Marino zijn veroorzaakt door al het gezuip. Hopelijk komen ze snel in Amsterdam wonen, dan zullen wij ze wel wat discipline bijbrengen.
De helderziende dominee Hanco Elenbaas weet met grote stelligheid waar al die remises vandaan komen. Door zuipen. Tsjizjov en Georgiev moeten tijdens een WK match veel minder zuipen, dan vallen er vast meer beslissingen, ik zal het tegen ze zeggen.
Anderen, zoals Tantekaatje, zijn juist van mening dat door zuipen juist in de tweede toernooihelft nog redelijk wat beslissingen zijn gevallen.
Hanco wil de zuiplappen Amsterdamse discipline bijbrengen. Weer een aanwijzing dat het cosmopolitische Amsterdam op damgebied steeds meer Staphorst aan het IJ wordt. Treurige ontwikkeling.