NK2005 (DG Het Noorden 100jaar)

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Vengaboy

Post by Vengaboy » Mon Apr 18, 2005 11:34

m wrote:Haha, dat klopt. Misschien had ik me maar moeten houden aan die laatste paar zinnen. Gewoon in de doofpot. En het leven ging verder... [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]
Nee joh, gooi op straat die roddels, ruzies, conflicten, achterklap. dat fleurt het NK nog een beetje op [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]
......door politie en dominee geweerd.....

Henk de Witt

Post by Henk de Witt » Mon Apr 18, 2005 12:05

De vermakelijke discussie over alcoholgebruik en stappen laat zien waar het probleem zit in de dambond. Een teveel aan damdominees.
Kees Thijssen wrote:Een paar halve liters gaan er wel in. Ik moet echt uitkijken dat ik niet te veel ga drinken, want dan krijgt het invloed op mijn spel en ben ik minder scherp.
Wat Kees hier zegt is een variatie op de verstandige slogan 'Geniet, maar drink met mate'. En Kees wordt kampioen. Een zeer goed voorbeeld voor de dammende jeugd!
En stel dit nu eens tegenover onderstaand citaat.
Michiel Kroesbergen wrote:Ik lag elke avond netjes rond een uurtje of 9 á 10 (uitgeput)op bed om de volgende dag weer helemaal fit de speelzaal klaar te kunnen zetten.
'Netjes?' 'Uitgeput?' Sorry Michiel, dit is je reinste geborneerde calvinisme. De boodschap is in feite 'Een NK is een straf. Je raakt uitgeput. Genieten mag niet, je moet elke avond om 9 uur naar bed'. Dammen als straf, zeer afstotend voor de jeugd.

Jij zult dokter De Witt niet geloven maar jij raakt echt niet uitgeput van het NK, jij raakt uitgeput van het onnatuurlijk vroeg naar bed gaan! Niets is zo vermoeiend als het leven ervaren als een straf, jezelf het verbod op te leggen om te genieten. Ik schat dat ik ongeveer drie keer jouw leeftijd heb, maar dacht je dat ik tijdens het DUWO Kennisstad Damfestival om 9 of 10 uur op bed lag? Ben je gek, dan begint de avond pas. En tijdens dat festival valt dagelijks heel wat meer klaar te zetten dan bij het NK.
Ik herinner me dat Tjalling Goedemoed en ik een keer 's ochtends om zes uur afscheid namen met kramp in de kaken van het lachen en dat ik me toch wel enige zorgen maakte over zijn spel de volgende dag. Hij won in grootse stijl, ik meen van Olga Kamyshleeva met wie hij later de eerste prijs in de Meestergroep zou delen.

Het calvinisme van jou, maar ook van anderen op dit forum blijkt ook uit het taalgebruik. De gezelligheid opzoeken, een paar biertjes drinken, wordt al snel gelijkgesteld met zuipen en lallen. Zie ook dominee Ben Anoniem en dominee Dieter.
Okee, Kees is 1 keer flink doorgezakt, maar dat was de donderdagnacht voor de rustdag. Topdammers staan onder hoogspanning. Die rustdag is er niet voor niets, het geeft de mogelijkheid om even de sleur te doorbreken, eens lekker te ontspannen en vervolgens uit te rusten.
Michiel Kroesbergen wrote:Natuurlijk gelden deze zuippartijen niet voor elke deelnemer. Daarom hoop ik van harte dat Baljakin vandaag van Thijssen wint. Dat zou een overwinning zijn voor de damsport. Het dammen als topsport. Anti-reclame is er nu al genoeg gemaakt...
Daar heb je het weer. Gezelligheid, een paar biertjes drinken wordt gelijkgesteld met zuippartijen. En je weet niet eens wat en hoeveel Baljakin gedronken heeft.
Reclame voor de damsport is wanneer de beste dammer met het mooiste spel kampioen wordt.

Cees van der Bunt

Post by Cees van der Bunt » Mon Apr 18, 2005 12:28

Jullie remiseprobleem lijkt me opgelost als er niet meer om punten maar gewoon om bier gestreden wordt. Met sport heeft dit natuurlijk niets te maken en verder vond ik dat Krodadammen een beetje vreemd. Of was daar veel belangstelling voor? Iemand die dat bedacht heeft lijkt op Fischer met zijn randomchess en zal dus wel volledig krankzinnig zijn

m

Post by m » Mon Apr 18, 2005 12:59

Henk, ik heb blijkbaar niet zoveel energie als jij. En dat met je 72 jaar! Chapeau!
Ik zeg niet dat iedereen om 9 uur op bed moet, en die boodschap die je uit mijn teksten haalt is compleet voor jouw rekening.
Bovendien zijn wij als organisatoren niet zo ervaren als jij en zullen we meer stress ondervinden van onvoorziene omstandigheden. Voor mij was de organisatie ook een leerproces. En als je die routine in organiseren nog niet bezit wil je jezelf wel eens helemaal over de kop lopen...

Ik heb helemaal niets tegen zuipen, feesten en wat niet al. Maar ik kies wel mn momenten! Als ik de volgende dag iets belangrijks te doen heb dan doe ik dat liever niet met een kater.

Maar goed, dat is natuurlijk niet stoer. Misschien ken je die programma's op TV wel over jongeren die op zuipvakanties zijn en die opscheppen dat ze wel 20, nee wel 30 glazen bier op kunnen! Ik zou het jammer vinden als de damsport tot dat niveau zou afzakken.

Met topsport heeft het dan weinig meer te maken...

mikkeltje

Post by mikkeltje » Mon Apr 18, 2005 13:19

m wrote:Haha, dat klopt. Misschien had ik me maar moeten houden aan die laatste paar zinnen. Gewoon in de doofpot. En het leven ging verder...
Wat met name jammer is in deze discussie, is dat Michiel niet de moeite heeft genomen om met de spelers face-to-face te praten. Dat rijst de vraag wat zijn doel is geweest met de actie. Bovendien is het niet verstandig je zo uit te laten over het toernooi dat je zelf organiseert; je sponsoren lezen, het de pers leest het etc. Erg jammer.

Overigens was de inhoud van de brief onjuist (die ook nog pontificaal op het toernooibord werd gehangen). Het was niet Barkel die Baljakin wekte en ook niet uit balorigheid. Het was één van zijn collega's die zijn sleutel was vergeten.

Tenslotte vind ik het onbegrijpelijk dat Michiel denkt de spelers (voor zo'n lousy prijzenpot) tijdens een toernooi 24 uur per dag te kunnen claimen.

Marino zijn nederlaag tegen Kees kan geweten worden aan het stappgedrag. Maar op dat incident na zie ik niet wat de organisatie te maken heeft met het privé leven van de dammers.

m

Post by m » Mon Apr 18, 2005 14:22

Ik wil helemaal niemand claimen.

Over bepaalde zaken die met het NK te maken hebben heb ik een mening en die uit ik in een column. Daar is een column voor.
Ik heb er ook geen speciaal doel mee ofzo.

Nogmaals, het is een column, column, column! Geen verslag van gebeurtenissen, maar een MENING.
Een column is nooit een uitspraak van een organisatie of instantie of iets dergelijks, het is altijd een persoonlijke mening...

Vengaboy

Post by Vengaboy » Mon Apr 18, 2005 15:11

m wrote:Ik wil helemaal niemand claimen.

Over bepaalde zaken die met het NK te maken hebben heb ik een mening en die uit ik in een column. Daar is een column voor.

Nogmaals, het is een column, column, column! Geen verslag van gebeurtenissen, maar een MENING.
Een column is nooit een uitspraak van een organisatie of instantie of iets dergelijks, het is altijd een persoonlijke mening...
Ik denk ( maar dat is mijn mening [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img] ) dat als je 1 van de gezichten bent van de organisatie, je een beetje moet oppassen met je eigen mening te verkondigen.
Daarbij is het plaatsen van de column van jou als dagcolumn natuurlijk vragen om reacties.
......door politie en dominee geweerd.....

mikkeltje

Post by mikkeltje » Mon Apr 18, 2005 15:29

Vengaboy wrote:
m wrote:Ik wil helemaal niemand claimen.

Ik denk ( maar dat is mijn mening [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img] ) dat als je 1 van de gezichten bent van de organisatie, je een beetje moet oppassen met je eigen mening te verkondigen.
Daarbij is het plaatsen van de column van jou als dagcolumn natuurlijk vragen om reacties.
Idd. Het is als lid van het organisatiecomité uiterst twijfelachtig om een column op deze toon neer te zetten. Erger wordt het als je zegt dat je een mening weergeeft. Iets als "Ik vond dat Marino op de ramen van Baljakin klopte"(?). Bovendien ben je uit op het beschadigen van mensen en broodroof. NOC*NSF?

m

Post by m » Mon Apr 18, 2005 15:42

Mikkeltje, ik stel voor dat je eerst eens gaat uitzoeken wat het idee van een column is voordat je weer iets zegt.

Natuurlijk is niet elke zin een mening. God, god, god. Als een columnist vindt dat de PvdA zich meer om arbeiders moet bekommeren kan hij zijn stukje beginnen met: PvdA betekent Partij van de Arbeid etc etc. Dan is die zin geen mening, mikkeltje.

Beschadigen van mensen en broodroof?? Wat denk je? Dat ik als damliefhebber werkelijk wil dat de dambond opgeheft wordt? Dat dammen niet meer als sport gezien wordt door NOCNSF?? Natuurlijk niet! Het gaat om de strekking van het stukje! Sommige mensen begrijpen het wel... Een beetje overdrijving....

Nogmaals: koop een of ander journalistenhandboek en kijk bij het hoofdstuk 'Columns' voor je verder praat...

Ik ben wel met je eens dat het duidelijker had moeten zijn dat ik de column op persoonlijke titel schreef. Dat ik op dat moment geen organisatielid was, maar columnist. Maar goed, dat heb ik nu ook al meerdere malen aangegeven...

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Mon Apr 18, 2005 15:54

Dieter wrote:Ik heb die column als voorbeeld genomen maar de kranten schrijven vandaag in gelijke bewoordingen over dit NK, Hanco zal zonder twijfel wel diverse stukken op het forum zetten.
IK ben nu 2,5 uur op kantoor en heb nog niets anders gedaan dan uitleggen wat ik ook zelf niet kan begrijpen. Het is triest met jullie sport gesteld was het eerste dat mijn directeur mij vanmorgen over de telefoon liet weten, nog voordat ik zelf een krant in de hand had gehad, en inderdaad het is beschamend om dit te moeten lezen. Hoe snel kan een stelletje vaandeldragers al het werk van anderen te niet doen.Als
Topdammen in Nederland? we worden uitgelachen, en dat doet pijn!
We worden al jaren uitgelachen.
Geen hond zit te wachten op al die remises.
De spelers krijgen steeds minder geld voor hun remises.
Uiteraard is dan het gevolg dat zulke dingen gebeuren.
Als de zoveelste plaats nou iets oplevert zou Barkel wellicht nog zijn best doen, maar hij krijgt tocxh geen kruimel voor zijn prestaties. Neen, schimpscheuten en verwijten krijgen de spelers ook van jou, Dieter.
Ze spelen niet sterk genoeg, ze missen de winst, ze gaan op stap.
Alle negatieve publiciteit is de schuld van de spelers zegt onze Dieter.
Maar de topdammers gaan met lege handen naar huis.
Dieter verdient in dezelfde tijd meer geld als alle spelers samen.
En Dieter, jij bent degene die deze gang van zaken zelf steunt, je blokkeert alle moderniseringen in de sport.
Media, publiek en sponsoren komen niet voor remises!
En nu wil je met wolvengehuil de aandacht afleiden van het werkelijke probleem.
Topremiseren, haha, laat me niet lachen.
Heaven is no location, but a state of mind

GuidoB

Post by GuidoB » Mon Apr 18, 2005 16:15

Michiel, hoe denk jij dat Harm Vonk jouw column heeft opgevat? Niet bepaald bepaald als "een beetje overdreven", getuige zijn stuk in de krant. Het is ook niet erg voor de hand liggend dat je het zo bedoelt, zeker niet voor een buitenstaander. Het staat er toch duidelijk: organisatielid vindt dat de KNDB zichzelf moet opheffen en dat het NOC*NSF de damsubsidie moet afschaffen.

Je hebt de damwereld een hoop schade berokkend met dit stukje. Door jou komen we voor de zoveelste keer negatief in het nieuws. Enige excuses zouden wel op zijn plaats zijn. Ik ben trouwens benieuwd wat de tuchtcommissie zou vinden van jouw gedrag, als ze ermee zouden worden geconfronteerd. Het lijkt me vrij duidelijk in strijd met de wezenlijke belangen van de damsport.

Jaap van Galen

Post by Jaap van Galen » Mon Apr 18, 2005 16:36

GuidoB wrote:Ik ben trouwens benieuwd wat de tuchtcommissie zou vinden van jouw gedrag, als ze ermee zouden worden geconfronteerd. Het lijkt me vrij duidelijk in strijd met de wezenlijke belangen van de damsport.
Gewone vrije meningsuiting, kan geen tuchtcommissie iets over zeggen.
Gewoon een column Michiel, gewoon een column, en nog bedankt voor al je inspanningen voor het NK!

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Mon Apr 18, 2005 16:50

Jaap van Galen wrote:
GuidoB wrote:Ik ben trouwens benieuwd wat de tuchtcommissie zou vinden van jouw gedrag, als ze ermee zouden worden geconfronteerd. Het lijkt me vrij duidelijk in strijd met de wezenlijke belangen van de damsport.
Gewoon een column Michiel, gewoon een column, en nog bedankt voor al je inspanningen voor het NK!
Daar sluit ik me bij aan Jaap. Nogmaals, goed gedaan Michiel! Dapper om je nek zo uit te steken, ook op een forum vol drankorgels. Wat jij in je column schreef moest ook maar eens gezegd worden. Bé Eggens, de Geweldenaar uit Stieltjeskanaal, zegt altijd: "Drank maakt meer kapot dan je lief is!"
Aardig ook van je vader dat hij het NK gered heeft door in te springen toen niemand het wou sponsoren. Ik vond het een mooi NK in een mooie ruimte en ik hoop dat jullie het binnenkort (volgend jaar, als Het Noorden 101 jaar bestaat?) nog een keer overdoen, liefst dan met een vette sponsor, zodat jullie al je wensen kunnen uitvoeren en de spelers beter schadeloos kunnen stellen.

Kosmos

Post by Kosmos » Mon Apr 18, 2005 17:09

GuidoB wrote:Michiel, hoe denk jij dat Harm Vonk jouw column heeft opgevat? Niet bepaald bepaald als "een beetje overdreven", getuige zijn stuk in de krant. Het is ook niet erg voor de hand liggend dat je het zo bedoelt, zeker niet voor een buitenstaander. Het staat er toch duidelijk: organisatielid vindt dat de KNDB zichzelf moet opheffen en dat het NOC*NSF de damsubsidie moet afschaffen.

Je hebt de damwereld een hoop schade berokkend met dit stukje. Door jou komen we voor de zoveelste keer negatief in het nieuws. Enige excuses zouden wel op zijn plaats zijn. Ik ben trouwens benieuwd wat de tuchtcommissie zou vinden van jouw gedrag, als ze ermee zouden worden geconfronteerd. Het lijkt me vrij duidelijk in strijd met de wezenlijke belangen van de damsport.
Ik vind het een slecht stuk van m, maar het valt natuurlijk onder vrijheid van meningsuiting, kom zeg!

Maar dat het kampioenschap beslist is buiten het bord is wel een kwalijke constatering, ik zal Harm Vonk er eens op deze riooljournalistiek aanspreken. Het is namelijk gewoon niet waar dat het kampioenschap buiten het bord beslist is. Daarmee wordt Kees Thijssen ernstig tekort gedaan.

Kosmos

Post by Kosmos » Mon Apr 18, 2005 17:14

Hanco Elenbaas wrote:
Jaap van Galen wrote:
Daar sluit ik me bij aan Jaap. Nogmaals, goed gedaan Michiel! Dapper om je nek zo uit te steken, ook op een forum vol drankorgels. Wat jij in je column schreef moest ook maar eens gezegd worden. Bé Eggens, de Geweldenaar uit Stieltjeskanaal, zegt altijd: "Drank maakt meer kapot dan je lief is!"
Aardig ook van je vader dat hij het NK gered heeft door in te springen toen niemand het wou sponsoren. Ik vond het een mooi NK in een mooie ruimte en ik hoop dat jullie het binnenkort (volgend jaar, als Het Noorden 101 jaar bestaat?) nog een keer overdoen, liefst dan met een vette sponsor, zodat jullie al je wensen kunnen uitvoeren en de spelers beter schadeloos kunnen stellen.
Zegt meneer de zuiplap!

Post Reply