Brief betreffende indeling nationale competitie

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Sun Apr 10, 2005 14:56

Jan Pieter wrote: Bovenstaande uitspraken zijn m.i. onverenigbaar. Ofwel je accepteert de 2e klasse als een serieuze klasse en zorgt ervoor dat de diverse groepen min of meer gelijkwaardig zijn, ofwel je ziet de 2e klasse als een instroomklasse, deelt geografisch in en accepteert dat de kampioen niet automatisch promoveert. Volwaardige promotierechten voor elke groep vind ik prima, maar dan wel in combinatie met een volwaardige indeling.
Dit is jouw mening. Op het moment dat de 1e klassen redelijk gelijkwaardig zijn ingedeeld (jouw 30 punten criterium) kunnen vanuit deze instroomklasses best de kampioenen promoveren. Dat dit bij zwakke teams/klasses een vrijwel automatische “heen-en-weer� kan betekenen, moeten we gewoon voor lief nemen. Het principe – de kampioen gaat door – wil ik niet afschaffen.
Kun jij mij een voorbeeld geven bij welke sport de kampioen in een (geografische/ lage/onderbond) klasse niet promoveert? Dat druist toch tegen alle gevoel in?
Jan Pieter wrote: Helaas zullen de ratings niet zo snel naar elkaar toegroeien als jij denkt. Het grote probleem is momenteel dat 1A veel zwakker is dan 1B en 1C, en dat 2A en 2B (die geografisch onder 1A liggen) veel zwakker zijn dan 2C en 2D. Uit 1A degraderen maximaal 3 ploegen terwijl uit 2A en 2B tenminste 2 ploegen promoveren. In het beste geval raak je per seizoen dus 1 zwakke broeder kwijt in 1A.
Je concludeert dat 2A en 2B automatisch geografisch onder 1A liggen. Hoeft natuurlijk niet helemaal zo te zijn. Bijvoorbeeld Lelystad zou je zo in 1B kunnen gooien bij promotie.
Daarnaast ben ik het met je eens, dat het gemiddelde ratingverschil tussen de 3 1e klassen, niet meer dan ca. 30 punten mag bedragen.
Kom je erover heen dan ga je dus (ook geografisch) kleine wijzigingen (over de Afsluitdijk) toepassen om dit weer gelijkwaardig te maken.
Nu er geografisch geen 30 punten verschil is, is dit mijn eerste keus. Ik deel jouw conclusie dan ook niet dat de geografische 1A nu veel zwakker zou zijn. De klasse 1A is sterker geworden. De andere klassen ietsje zwakker?
Vorig seizoen 60 ratingpunten verschil, nu 20 ratingpunten. Voor mij acceptabel, voor jou niet.

Dit omdat de spreiding zeer slecht zou zijn. Tja, daar kun je een hele boom over opzetten.
Als je een evenredige spreiding wilt hebben, ontkom je er hoogstwaarschijnlijk niet aan om de geografische indeling grotendeels overboord te zetten. Tevens moet je dan de 30 ratingpuntengrens, verder naar 0 toe brengen. Die 20 punten verschil is sowieso een gevolg van onevenredige spreiding.

Nu zijn er ook situaties, dat de verschillen in gemiddelden tussen de klassen heel klein zijn, en er toch een onevenredige spreiding is.
In de ene klasse een klein aantal toppers, in de andere klasse een homogene groep. Moeten we dat dan als een extreem nadeel zien?

De toppers zullen misschien balen, dat er maar 1 of 2 van hen promoveren. De homogene groep? De promovendi zullen zich gelukkig prijzen dat ze niet echte toppers in hun klasse hadden. En de degradanten zijn niet echt blij. Hadden er uit de andere klasse niet meer moeten degraderen? Tja, dat is ook sport. Altijd onrechtvaardig.
Als we alles cijfermatig willen regelen, dan kunnen we de kampioenen en degradanten ook wel op papier aan de hand van rating aanwijzen.
Ik heb met dit nadeeltje geen probleem, jij wel.

Ik ben benieuwd wat anderen van jouw geografische indeling en ‘tegenbegroting’ vinden. Jongens, reageer eens!
Willen jullie van Zaanstreek, Amstelland, Gandhi de verre reizen naar Warffum, Hoogeveen en Hijken ondernemen (en ook andersom), met als ultieme doel de optimale spreiding?
Of gaan jullie voor de geografische indeling van JP, die dit seizoen ook geen grote ratingverschillen vertoont?

Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter » Mon Apr 11, 2005 00:45

Piet Bouma wrote:Kun jij mij een voorbeeld geven bij welke sport de kampioen in een (geografische/ lage/onderbond) klasse niet promoveert?
Tegenvraag: kun jij me een voorbeeld geven van een sport waar een vrije inschrijving is ingevoerd voor de landelijke competitie en waar (als gevolg van die vrije inschrijving) het evenwicht tussen de klassen volkomen is zoekgeraakt?

steenslag

Post by steenslag » Mon Apr 11, 2005 00:56

In de onderbonden van het schaken ken(de) men de zogeheten promotieklasse. Alle onderbond-kampioenen gingen daar naar toe, en allerlei "landelijke" degradanten kwamen er ook in terecht. Aan het eind van het seizoen promoveerden de bovenste zoveel naar de hogere klasse; de rest zakte terug in de onderbond. Je kon per definitie niet langer dan één seizoen promotieklasse spelen.

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Mon Apr 11, 2005 21:15

Jan Pieter wrote:
Piet Bouma wrote:Kun jij mij een voorbeeld geven bij welke sport de kampioen in een (geografische/ lage/onderbond) klasse niet promoveert?
Tegenvraag: kun jij me een voorbeeld geven van een sport waar een vrije inschrijving is ingevoerd voor de landelijke competitie en waar (als gevolg van die vrije inschrijving) het evenwicht tussen de klassen volkomen is zoekgeraakt?
Jammer, dat je de discussie een beetje gaat ontwijken door een tegenvraag te stellen. Laat ik hem maar beantwoorden, dan krijg ik mijn antwoord vast ook nog.

Nee, maar in veel sporten hebben we totaal geen meetpunt omtrent sterkten van klassen. Zo zou het mij niks verbazen dat de 6e klasse KNVB in Friesland een veel beter niveau heeft dan de zesde klasse KNVB in Amsterdam e.o.. Voetballers hebben evenwel nog geen rating.

Maar nu even serieus. Evenwicht tussen de klassen volkomen zoekgeraakt? De ratingverschillen in de tweede klassen:

Code: Select all

2003/2004:              2004/2005:

2A:  1029                2A:  1015
2B:  1004                2B:  1002
2C:  1042                2C:  1027
2D:  1077                2D:  1032
2E:  1054
2F:  1065
Alles volgens het oranje en blauwe boekje.

Conclusie: in het seizoen 2004/2005 waren de klassen 2A en 2B nog vééééél zwakker dan de overige tweede klassen. [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] Binnen een dertig punten grens. Schitterend, voldoet zelfs aan de JP norm voor de 1e klasse.
Het effect van die verrekte promotie/degradatiewedstrijden van vorig seizoen?

Laten we wel wezen. Er heeft dit seizoen een ongelukkige samenstelling plaatsgevonden van de 1e klasses. Volgend seizoen komen we geografisch veel beter uit (mijn stelling: effect promotie/degradatiewedstrijden of dom geluk?). Geen noodzaak tot (geografische) verschuivingen.
Laten we Leo’s indeling maar eens rustig afwachten. Ik verwacht dat hij dit keer een gelukkige hand van indelen heeft (misschien zelfs geholpen door de geografische indeling van JP).
Alleen 2A zal een stuk zwakker worden. [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] Huizum 3 gaat meespelen.

Jaap van Galen

Post by Jaap van Galen » Mon Apr 11, 2005 21:39

Jan Pieter wrote: Bovenstaande uitspraken zijn m.i. onverenigbaar. Ofwel je accepteert de 2e klasse als een serieuze klasse en zorgt ervoor dat de diverse groepen min of meer gelijkwaardig zijn, ofwel je ziet de 2e klasse als een instroomklasse, deelt geografisch in en accepteert dat de kampioen niet automatisch promoveert. Volwaardige promotierechten voor elke groep vind ik prima, maar dan wel in combinatie met een volwaardige indeling.
Piet Bouma wrote: Dit is jouw mening. Op het moment dat de 1e klassen redelijk gelijkwaardig zijn ingedeeld (jouw 30 punten criterium) kunnen vanuit deze instroomklasses best de kampioenen promoveren. Dat dit bij zwakke teams/klasses een vrijwel automatische “heen-en-weer� kan betekenen, moeten we gewoon voor lief nemen. Het principe – de kampioen gaat door – wil ik niet afschaffen.
Kun jij mij een voorbeeld geven bij welke sport de kampioen in een (geografische/ lage/onderbond) klasse niet promoveert? Dat druist toch tegen alle gevoel in?
Ik vind ook dat in principe de kampioen altijd moet promoveren. Nadeel van kruiswedstrijden vind ik ook dat niet zoals in de competitie een heel seizoen telt. Wel is de optie van het meer gericht indelen van promotie-degradatiewedstrijden (b.v. op seizoensrating) al heel wat beter dan via loting.
Jan Pieter wrote: Helaas zullen de ratings niet zo snel naar elkaar toegroeien als jij denkt. Het grote probleem is momenteel dat 1A veel zwakker is dan 1B en 1C, en dat 2A en 2B (die geografisch onder 1A liggen) veel zwakker zijn dan 2C en 2D. Uit 1A degraderen maximaal 3 ploegen terwijl uit 2A en 2B tenminste 2 ploegen promoveren. In het beste geval raak je per seizoen dus 1 zwakke broeder kwijt in 1A.
Piet Bouma wrote: Je concludeert dat 2A en 2B automatisch geografisch onder 1A liggen. Hoeft natuurlijk niet helemaal zo te zijn. Bijvoorbeeld Lelystad zou je zo in 1B kunnen gooien bij promotie.
Daarnaast ben ik het met je eens, dat het gemiddelde ratingverschil tussen de 3 1e klassen, niet meer dan ca. 30 punten mag bedragen.
Kom je erover heen dan ga je dus (ook geografisch) kleine wijzigingen (over de Afsluitdijk) toepassen om dit weer gelijkwaardig te maken.
Nu er geografisch geen 30 punten verschil is, is dit mijn eerste keus. Ik deel jouw conclusie dan ook niet dat de geografische 1A nu veel zwakker zou zijn. De klasse 1A is sterker geworden. De andere klassen ietsje zwakker?
Vorig seizoen 60 ratingpunten verschil, nu 20 ratingpunten. Voor mij acceptabel, voor jou niet.
Dat verschil ligt natuurlijk met name aan de Oldehove en Nijverdal, dus in de top zit het wel goed in 1A. Maar de vier slechts presterende teams in de eerste klasse, die niet zijn gedegradeerd, zaten allen in 1A.
Piet Bouma wrote: Tja, dat is ook sport. Altijd onrechtvaardig.
Als we alles cijfermatig willen regelen, dan kunnen we de kampioenen en degradanten ook wel op papier aan de hand van rating aanwijzen.
Ik heb met dit nadeeltje geen probleem, jij wel.
Ik dacht juist dat in de sport, hoe onrechtvaardig soms ook uitslagen mogen zijn, er ten minste toch naar wordt gestreeft dat de uitganspunten van de deelnemers hetzelfde zijn. Iedereen start op dezelfde lijn bij de 100 meter, en de eindtijd wordt bij meerdere deelnemers in alle series op dezelfde manier gemeten.

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Mon Apr 11, 2005 21:54

Jaap van Galen wrote:
Ik dacht juist dat in de sport, hoe onrechtvaardig soms ook uitslagen mogen zijn, er ten minste toch naar wordt gestreeft dat de uitganspunten van de deelnemers hetzelfde zijn. Iedereen start op dezelfde lijn bij de 100 meter, en de eindtijd wordt bij meerdere deelnemers in alle series op dezelfde manier gemeten.
Maar vaak gaan de beste twee,drie ofvier van een serie door plus een aantal tijdsnelsten.
Een zwakke serie (met tijdlangzamen) geeft dus ook nog plaatsing.

Te vergelijken met 1A, terwijl de tijdsnelsten in de andere klassen zaten (promotie/degradatie wedstrijden)? [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]
Sport is onrechtvaardig. Ook bij indeling van series, loting in de Champions League etc.

Misschien de optimale variant:

11 ronden Zwitsers tussen alle deelnemende teams van de Nationale Competitie? We starten allemaal op dezelfde lijn.

Jaap van Galen

Post by Jaap van Galen » Mon Apr 11, 2005 22:03

Piet Bouma wrote: Ik ben benieuwd wat anderen van jouw geografische indeling en ‘tegenbegroting’ vinden. Jongens, reageer eens!
Willen jullie van Zaanstreek, Amstelland, Gandhi de verre reizen naar Warffum, Hoogeveen en Hijken ondernemen (en ook andersom), met als ultieme doel de optimale spreiding?
Of gaan jullie voor de geografische indeling van JP, die dit seizoen ook geen grote ratingverschillen vertoont?
Naar mijn mening is het voor de indeling van 1e klassen dit jaar helemaal niet zo'n probleem. Hierbij ga ik er vanuit dat DIOS en Wageningen naar 1C gaan. Om de indeling qua degradatiekandidaten iets evenrediger te maken zou Deventer naar 1C en Lent (ik zie geen betere optie) naar 1A m.i. een goede ruil zijn. Hierbij kan men "slachtoffer" Lent tegemoetkomen door ze b.v. de minst verre en maar 5 uitwedstrijden te geven. Voor Deventer maakt het qua afstanden nauwelijks uit. Dit kost ons 800 km qua reisafstand over het gehele seizoen gemeten. Acceptabele prijs?

Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter » Tue Apr 12, 2005 00:31

Piet Bouma wrote:Jammer, dat je de discussie een beetje gaat ontwijken door een tegenvraag te stellen.
Uiteraard ontwijk ik de discussie niet. Het lijkt me wel duidelijk wat ik met mijn tegenvraag bedoelde, maar hierbij dan de kennelijk noodzakelijke uitleg: in principe ben ik met je eens dat een kampioen hoort te promoveren, maar maar dan moet je er wel voor zorgen dat de prestaties van de verschillende kampioenen gelijkwaardig zijn. Bijzondere situaties vereisen echter bijzondere oplossingen.
Maar nu even serieus. Evenwicht tussen de klassen volkomen zoekgeraakt? De ratingverschillen in de tweede klassen:

Code: Select all

2003/2004:              2004/2005:

2A:  1029                2A:  1015
2B:  1004                2B:  1002
2C:  1042                2C:  1027
2D:  1077                2D:  1032
2E:  1054
2F:  1065
Alles volgens het oranje en blauwe boekje.
Afgelopen jaar stonden er 24 spelers zonder rating in de teamopstellingen van 2B, d.w.z. 1 op de 5 spelers had geen rating. Die 1002 van 2B is dus nogal geflatteerd. Wel moet ik toegeven dat het verschil tussen 2A enerzijds en 2C/2D minder groot is dan ik dacht.

Maartuhhh

Post by Maartuhhh » Tue Apr 12, 2005 00:31

Wij van MTB Hoogeveen zullen 1A wel een handje helpen hoor met de gemiddelde rating daar! [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img] onze gem. rating wordt nog veel hoger dan het vorig jaar was! En trouwens alles opnieuw indelen leidt heus niet tot andere kampioenen... de klasses zullen in de breedte misschien gelijkwaardiger worden, maar verder ook niet. Afgelopen jaar was misschien wat te scheef, maar dat heeft ook te maken met de nieuwe indeling toen, dat de eerste 6 promoveerden, maar dat is toch nu weer recht gezet.

Wie vind dat de noordelijke teams zwak zijn, moet MTB maar is een keer uitdagen!! [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Thu Apr 14, 2005 15:06

Jaap van Galen

Post by Jaap van Galen » Fri Apr 15, 2005 17:08

Bert Zwart wrote:de indeling is bekend, zie
http://www.kndb.nl/kndb/documenten/05indelingnc0506.pdf
De hoofdklasse indeling is grotendeels wat verwacht kon worden en ziet er evenwichtig verdeeld uit, zowel qua gemiddelde sterkte, promotiekandidaten als degradatiekandidaten.
Wat opvalt is de uitruil in de hoofdklasse tussen Troesoe, Huissen 2 en Lunteren enerzijds en Hiltex-2, VAD en IJmuiden anderzijds. Terwijl de teams in sterkte nauwelijks verschillen "kost" deze ruil wel op jaarbasis 650 km extra reizen.

De eerste klasse is weer geheel geografisch ingedeeld. EDC-Enschede heeft blijkbaar de extra plek in de eerste klasse toegewezen gekregen. Gevolg: Van de veertien op papier zwakste teams in de eerste klasse zitten er ook nu weer 8 in 1A. Poule 1C is nu op papier het sterkst, en gemiddeld qua rating 27 punten sterker dan 1A. De verdeling van de promotie kandidaten lijkt ook wat onevenwichtig, in 1C zijn vier van de acht sterkste teams ingedeeld. In 1B zit geen van de vier sterkste teams.
Met ongeveer 750 km extra reizen op jaarbasis was een naar mijn mening veel evenwichtigere indeling te maken:
1A (Nijverdal,Oldehove,Dammers uit Oost 2,MTB,Ons Genoegen U,Gorredijk,Hijken DTC 2,Fortuin Dokkum,Huizum 2,Ons Genoegen W,Warffum,DEZ/NGKZ)
1B (Denk en Zet H-G,Zaanstreek,Leids Damgenootschap,Samen Sterk,RDG-DIO,DOS,Amstelland,Barnsteen,Source+ NDG,GDC,Ghandi,RDC 2
1C (DIOS,WSDV,CEMA 2,PSV Dammen,Lent,Angarde Informatica 2,EAD,NOAD,Denk en Zet,EDC,BDV,DDC)

De enquete zal wel uitgewezen hebben dat clubs liefst zo dicht mogelijk bij huis spelen, maar per wedstrijd 82 km per wedstrijd reizen i.p.v. 78 km had een mooie verdeling in de eerste klasse opgeleverd. En in de hoofklasse gaan we 96 km per wedstrijd rijden i.p.v. 91 km, maar waarom eigenlijk?
(Al is het natuurlijk wel mooi dat ik door de "ruil" met Den Haag tegen Lunteren mag spelen!)
Last edited by Jaap van Galen on Fri Apr 15, 2005 17:54, edited 1 time in total.

Twillie

Post by Twillie » Fri Apr 15, 2005 17:46

De hoofdklasse indeling is grotendeels wat verwacht kon worden en ziet er evenwichtig verdeeld uit, zowel qua gemiddelde sterkte, promotiekandidaten als degradatiekandidaten.
Wat opvalt is de uitruil in de hoofdklasse tussen Troesoe, Huissen 2 en Lunteren enerzijds en Hiltex-2, VAD en IJmuiden anderzijds. Terwijl de teams in sterkte nauwelijks verschillen "kost" deze ruil wel op jaarbasis 650 km extra reizen.
De ruil zorgt er voor dat wij (troesoe) weer eens nieuwe en voor ons relatief onbekende tegenstanders ontmoeten. Dit maakt de competitie komend seizoen leuker.

De twee uitgesproken favorieten DVSB en Raes zitten niet bijelkaar in de groep. Wat wel opvalt is dat de twee degradanten uit de ereklasse, en twee van de drie kampioenen uit de eerste klasse in 1a zitten. Dat had misschien anders gemoeten. Verder is het een prima verdeling. En voorspel weer een vlammend jaar van Troesoe, grote kans op promotie.

mikkeltje

Post by mikkeltje » Fri Apr 15, 2005 18:07

Twillie wrote:

De ruil zorgt er voor dat wij (troesoe) weer eens nieuwe en voor ons relatief onbekende tegenstanders ontmoeten. Dit maakt de competitie komend seizoen leuker.

De twee uitgesproken favorieten DVSB en Raes zitten niet bijelkaar in de groep. Wat wel opvalt is dat de twee degradanten uit de ereklasse, en twee van de drie kampioenen uit de eerste klasse in 1a zitten. Dat had misschien anders gemoeten. Verder is het een prima verdeling. En voorspel weer een vlammend jaar van Troesoe, grote kans op promotie.
Fawaka! Troesoe komt eraan!

GuidoB

Post by GuidoB » Fri Apr 15, 2005 18:16

Misschien is het jullie al opgevallen, maar voor de indeling in de hoofdklasse is dit jaar voor noord-zuid gekozen, met als scheidingslijn de A12 (nou ja, ongeveer dan, op DES Lunteren na). Ik vind het wel wat hebben, want nu hebben we weer eens een paar nieuwe tegenstanders!

Jaap van Galen

Post by Jaap van Galen » Sun Apr 17, 2005 01:34

GuidoB wrote:Misschien is het jullie al opgevallen, maar voor de indeling in de hoofdklasse is dit jaar voor noord-zuid gekozen, met als scheidingslijn de A12 (nou ja, ongeveer dan, op DES Lunteren na). Ik vind het wel wat hebben, want nu hebben we weer eens een paar nieuwe tegenstanders!
Jaap van Galen wrote:Voorbeeld is mijn inspanningen voor de indeling van de competitie. Dagen in gestoken, gaat wellicht bijna nergens over, maar zelfs het naar mijn gevoel netjes vooraf proberen te communiceren met het bestuur wordt slechts, en dan niet eens rechtstreeks, afgemaakt met een triomfantelijk klinkend "hebben jullie al gezien dat de A12 een scheidslijn is". Sorry maar daar wil ik dan ook niet eens meer op reageren.
GuidoB wrote:Jaap. waar heb je het over? Ik heb niets met het bestuur en ik schrijf ook niet namens het bestuur. Ook niet onrechtstreeks. En waarom klink ik triomfantelijk? Het is toch zo dat er nu niet zuidwest / noordoost is ingedeeld, maar puur noord / zuid? Wat is daar triomfantelijk aan?

Waar ben je eigenlijk ontevreden over? Dat Leo niet precies overneemt wat je hebt voorgesteld? Had je nu echt verwacht dat hij dat zou doen?
Sorry Guido, als ik jou ten onrechte beschuldig van meedenken over de indeling.
En nee, natuurlijk is Leo uiteindelijk diegene die beslist. Maar ook dan moet je kunnen verantwoorden waarom de hoofdklasse-ploegen wel 5 km per wedstrijd meer mogen gaan reizen, terwijl blijkbaar voor de eerste klasse 4 km al te veel is.
Jaap van Galen wrote: De enquete zal wel uitgewezen hebben dat clubs liefst zo dicht mogelijk bij huis spelen, maar per wedstrijd 82 km per wedstrijd reizen i.p.v. 78 km had een mooie verdeling in de eerste klasse opgeleverd. En in de hoofklasse gaan we 96 km per wedstrijd rijden i.p.v. 91 km, maar waarom eigenlijk?
En ontevreden? Je zou toch mogen hopen dat, als mensen proberen mee te denken, zeker ook positief, je in elk geval een antwoord mag verwachten. Zie onderstaand onbeantwoord mailtje van mij aan Leo van een week geleden. Voor de duidelijkheid, het spreadsheet waar ik het over heb maakt het mogelijk je eigen indeling te maken, waarbij je rekening houdt met zowel afstanden als de sterkte van de teams.
Mail Jaap aan Leo wrote: Leo,

bijgaand een update van het spreadsheet dat ik je afgelopen jaar stuurde voor de indeling.
Ik hoop dat je het zinvol vindt.
Dit betreft de indeling voor de hoofdklassen. Uiteraard kon ik het niet laten om ook alvast zelf een indeling te maken (op het eerste gezicht niet zo gunstig voor Den Haag, ik probeer objectief te blijven).
Inmiddels heb ik ook vrijwel gereed een spreadsheet voor de 1e klasse. Ik weet echter nog niet welke club de plaats van Bart Smit zal gaan innemen, is dat al bekend?
Als je me voor alle clubs in de tweede klasse de viercijferige postcodes geeft, dan kan ik zonder al te veel moeite ook een spreadsheet maken voor de tweede klasse. De afstandentabellen kan ik nml. inmiddels geautomiseerd aanmaken via een bestand dat we hiervoor hebben op mijn werk.

Ik wacht je reactie wel af,

Met vr.groet,
Jaap van Galen

Post Reply