Een loffelijk streven om je vriendinnen achter het bord te krijgen, zelf
heb ik zoals je weet ook wel eens zoiets geprobeerd [img]
images/smilies/icon_smile.gif[/img] Maar ik geloof
eigenlijk steeds meer dat de grootste, allergrootste winst bij het school-
dammen en de herintreders te halen is. Dus vrouwen die gestopt zijn
met dammen, trek ze er aan hun permanentje weer bij. En meisjes op
een schooldamtoernooi? Speel de grote zus en zorg dat de leukste hunk
van de damclub naast je zit [img]
images/smilies/icon_smile.gif[/img]
Jeu de Dames
Mijn visie. Om dames aan het dammen te krijgen er moet er eerst wat geanalyseerd worden. Gelukkig zijn dammers goed in analyseren, dus ik verwacht veel reacties.....
Zeker; studerende meiden (jongens ook) aan de TU, om maar een voorbeeld te noemen, die zijn niet met dammen bezig. Ten eerste omdat de studiedruk zeer hoog is onder andere vanwege de noodzaak van een bijbaantje, maar ook omdat het suffe imago van de damsport er zo duidelijk ingeprent is dat daar geen beginnen meer aan is. Ik heb het geprobeerd met een studententoernooi. Ahum. Dus....ver daarvoor moeten ze al overtuigd zijn van het nut maar met name het leuke van dammen. Wederom komen we bij de jeugd uit. Maar waarom gaat de jeugd dammen? En waarom gaan meisjes in het bijzonder dammen? Nee, dat is niet
alleen omdat de leukste hunk, zie Marcel’s commentaar, van het dorp op dammen zit.
Graag commentaar op het volgende stukje; zowel aanvullingen als opmerkingen als je het hier niet mee eens bent!!!!!!
Waarom gaan meisjes dammen (in clubverband):
images/smilies/icon_smile.gif[/img] Om te winnen. Volgens mij willen meiden in eerste instantie gewoon winnen. Ik wel. Zelfs als het nog zo leuk is, als je altijd maar verliest is de lol er snel af. Ook is het leuk om tegen je vrienden (of tegen de mensen die je als saai afdoen) te zeggen dat je NK hebt gespeeld. Status speelt een rol.
images/smilies/icon_smile.gif[/img] Omdat je vriendinnen ook dammen. Het is makkelijk als je bovendien een vriendin hebt die al damt. Want het is vervelend als je elke keer moet gaan uitleggen dat je zaterdag niet mee gaat naar de stad/zwemmen/voetbal etc. Een dammende vriendin begrijpt je (ja; ook handig voor de dammende heren; een dammende vriendin, want zij begrijpt je tenminste. Althans...dat hoop je, want mannen en vrouwen begrijpen elkaar nooit helemaal, om even terug te komen op de reactie van Blind-Curve [img]
images/smilies/icon_wink.gif[/img] )
images/smilies/icon_smile.gif[/img] Als ze een voorbeeld hebben. Jongens (en meisjes) die gaan voetballen hebben vaak een idool. Waarom zou het zo bij dammen niet werken. Dus... er zijn dames nodig die goed zijn om de rest van de Nederlandse dames aan het dammen te krijgen. Gelukkig zijn er een aantal damsters die deze voorbeeldfunctie hebben, kijk bijvoorbeeld naar de deelneemsters van het NK.
images/smilies/icon_smile.gif[/img] Vanwege het sociale aspect
images/smilies/icon_rolleyes.gif[/img] Omdat je indruk wilt maken op de leukste jongen uit de klas die zelf damt
images/smilies/icon_smile.gif[/img] Omdat het leuk is om na te denken
images/smilies/icon_smile.gif[/img] Omdat het een leuk spel is, gewoon omdat het zo is
images/smilies/icon_smile.gif[/img] Omdat je eindelijk je opa/oma/vader/moeder/broer/zus/oom/tante wilt verslaan, waar je elke zondag mee damt (en je bovendien je score van 6 punten uit 34 partijen wel eens een boost wilt geven)
images/smilies/icon_smile.gif[/img] Omdat je zo nog eens ergens komt, met toernooien her en der over Nederland en zelfs in het buitenland verspreid
images/smilies/icon_confused.gif[/img] Omdat je bekers en vaantjes spaart
images/smilies/icon_smile.gif[/img] Omdat....
Maar dan.....Waarom gaan meisjes NIET dammen:
images/smilies/icon_confused.gif[/img] Omdat op school meestal de leraren zijn die het geweldig vinden dat je als meisje ‘schaakt’ (aaaah; altijd hetzelfde verhaal; nee juffrouw, het was DAMMEN, niet schaken) en dat wekt bij medeleerlingen niet altijd een gevoel van verbondenheid op. Dus soms vertel je als meisje zijnde (geldt ook voor jongens) helemaal niet dat je damt. Nou en dat is natuurlijk fout nummer 1; niet durven uitkomen voor wat je leuk vind. Dus je moet sterk in je schoenen staan als meisje.
images/smilies/icon_sad.gif[/img] Omdat je zaterdag wel wat beters te doen hebt
images/smilies/icon_mad.gif[/img] Omdat dammen een suf imago heeft
images/smilies/icon_cry.gif[/img] Omdat de leukste jongen uit je klas vindt dat dammen suf is
images/smilies/icon_sad.gif[/img] Omdat je veel te veel na moet denken en tv kijken veel makkelijker is
images/smilies/icon_wink.gif[/img] Omdat dammende jongens een hele tijd niet met je durven te praten
images/smilies/icon_confused.gif[/img] Omdat woorden als ‘hekstelling’ en ‘bomzet’ je een stuk minder doen dan ‘mtv’ en ‘britney’ (deze woorden sluiten elkaar absoluut niet uit trouwens)
images/smilies/icon_eek.gif[/img] Omdat je er niets mee kunt verdienen
images/smilies/icon_sad.gif[/img] Omdat je een club moet zoeken en wedstrijden moet gaan spelen en daar geen tijd voor hebt
images/smilies/icon_sad.gif[/img] Omdat ..
Dus een aantal voors en tegens. Uiteraard de bedoeling om de voors te promoten en de tegens om te buigen tot iets positiefs....Hoe, daar ben ik nog over aan het nadenken, terwijl ik eigenlijk college heb.