Bert Zwart wrote:
Van een Tomahaok speler hoorde ik het volgende:
de opening schijnt 31-26 19-23 35-30 20-25 33-29 geweest te zijn.
(op dit moment zal hans het gevoel hebben gehad, dat hij tegen zichzelf speelde)
Loen kwam in een KVO terecht, en toen hij daar met 34-29 uit probeerde te komen kwam hij twee schijven achter.
Het allemaal wel grappig, maar sponsors die tienduizenden euro's in deze competitie stoppen hebben denk ik een andere mening. Het getuigt namelijk van zeer weinig professionaliteit. Het zou jammer zijn als de ereklasse daardoor haar professionele imago kwijtraakt. Op den duur kost dit alleen maar sponsors.
Wat is professioneel? De meeste spelers bij Hiltex krijgen hooguit 1500 euro voor een seizoen. Hetzelfde als een Nederlandse wereldtopper bij Van Stigt Thans per jaar vangt.
Weinig, maar voor dat geld mogen sponsor en club wel iets verwachten.
Bij VAD in de jaren '70 was Piet van Heerde's wil wet. En Piet wou dat het eerste voor het tweede ging, het tweede voor het derde en het derde voor het vierde.
Bij Amsterdam '80 is dat gewoonlijk ook zo, maar door al het geknoei van het eerste, heeft de coach van het tweede uiteindelijk besloten (ondanks protesten van de sponsor) dit seizoen af te wijken van het vaste patroon, vooral door de onverwachte moeilijkheden van Hiltex 2.
Achteraf is het makkelijk om te zeggen dat we in de voorlaatste ronde zonder problemen Marco Wiering en Casper van der Tak hadden kunnen afstaan aan het eerste, maar voor ons wogen de belangen van Hiltex 2 zwaarder dan die van Van Stigt Thans en Tomahaôk. Deze draad bevestigt meer en meer dat we daar goed aan gedaan hebben.
GuidoB wrote:
Ik gok dat de KNDB niet kan lachen om deze actie van Hiltex. Net als de rest van de damwereld trouwens. Maar in Amsterdam schijnen ze het allemaal heel erg grappig te vinden. Ik had altijd al een hekel aan Amsterdammers en de laatste tijd wordt het er niet beter op...
Hopelijk blijft sponsor Pieter Hildering, hij verdient niet een afscheid als dit, met een schamele 6de plaats en een reeks incidenten. Wil Pieter toch vertrekken, OK, voor hem drie andere sponsors. Maar ik hoop van harte dat Pieter bij ons blijft, hij mag mijn plaats in het tweede hebben, zodat hij eindelijk weer een partijtje kan spelen tegen redelijke tegenstanders.
“The modern banking system manufactures money out of nothing... If you want to be slaves of the bankers, and pay the costs of your own slavery, then let the banks create money.”
- Lord Josiah Stamp, former Director of the Bank of England