Hiltex met 7 man?

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Thu Mar 03, 2005 16:34

Kosmos wrote:
Hanco Elenbaas wrote:De werkelijkheid is soms zo mooi Tjalling dat mensen gaan twijfelen aan het waarheidsgehalte van die werkelijkheid.

Je moet toch wel heel kleingeestig zijn om in de krant te gaan schrijven dat het een genante vertoning was om deze eerlijke zwerver met vijf schijven achter te zien spelen tegen Hans Jansen...
Ondertussen is Kees weer terug uit Cannes.
Is de partijnotatie bekend?
Waarschijnlijk heeft Hans Jansen zich goed vermaakt.
Het gebrek aan humor van sommige lieden is inderdaad stuitend.
Van een Tomahaok speler hoorde ik het volgende:
de opening schijnt 31-26 19-23 35-30 20-25 33-29 geweest te zijn.
(op dit moment zal hans het gevoel hebben gehad, dat hij tegen zichzelf speelde)
Loen kwam in een KVO terecht, en toen hij daar met 34-29 uit probeerde te komen kwam hij twee schijven achter.

Het allemaal wel grappig, maar sponsors die tienduizenden euro's in deze competitie stoppen hebben denk ik een andere mening. Het getuigt namelijk van zeer weinig professionaliteit. Het zou jammer zijn als de ereklasse daardoor haar professionele imago kwijtraakt. Op den duur kost dit alleen maar sponsors.

GuidoB

Post by GuidoB » Thu Mar 03, 2005 16:38

Hanco Elenbaas wrote:In het officiële KNDB-bulletin staat dat op bord 4 van Tomahaôk - Hiltex speelden J.H. Jansen en R. Loen. Dus op een of andere manier heeft de arbiter W.W.C.M. Eijgenraam de "achtste man" van Hiltex als een officiële speler van Hiltex 1 gezien. [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] De balorigheid van het Hiltex-team is te begrijpen, hopelijk ook door de KNDB.
Ik gok dat de KNDB niet kan lachen om deze actie van Hiltex. Net als de rest van de damwereld trouwens. Maar in Amsterdam schijnen ze het allemaal heel erg grappig te vinden. Ik had altijd al een hekel aan Amsterdammers en de laatste tijd wordt het er niet beter op...

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Thu Mar 03, 2005 17:08

Bert Zwart wrote: Van een Tomahaok speler hoorde ik het volgende:
(op dit moment zal hans het gevoel hebben gehad, dat hij tegen zichzelf speelde)
Loen kwam in een KVO terecht, en toen hij daar met 34-29 uit probeerde te komen kwam hij twee schijven achter.

Het allemaal wel grappig, maar sponsors die tienduizenden euro's in deze competitie stoppen hebben denk ik een andere mening. Het getuigt namelijk van zeer weinig professionaliteit. Het zou jammer zijn als de ereklasse daardoor haar professionele imago kwijtraakt. Op den duur kost dit alleen maar sponsors.
Wat is professioneel? De meeste spelers bij Hiltex krijgen hooguit 1500 euro voor een seizoen. Hetzelfde als een Nederlandse wereldtopper bij Van Stigt Thans per jaar vangt.
Weinig, maar voor dat geld mogen sponsor en club wel iets verwachten.

Bij VAD in de jaren '70 was Piet van Heerde's wil wet. En Piet wou dat het eerste voor het tweede ging, het tweede voor het derde en het derde voor het vierde.
Bij Amsterdam '80 is dat gewoonlijk ook zo, maar door al het geknoei van het eerste, heeft de coach van het tweede uiteindelijk besloten (ondanks protesten van de sponsor) dit seizoen af te wijken van het vaste patroon, vooral door de onverwachte moeilijkheden van Hiltex 2.

Achteraf is het makkelijk om te zeggen dat we in de voorlaatste ronde zonder problemen Marco Wiering en Casper van der Tak hadden kunnen afstaan aan het eerste, maar voor ons wogen de belangen van Hiltex 2 zwaarder dan die van Van Stigt Thans en Tomahaôk. Deze draad bevestigt meer en meer dat we daar goed aan gedaan hebben.
GuidoB wrote:
Ik gok dat de KNDB niet kan lachen om deze actie van Hiltex. Net als de rest van de damwereld trouwens. Maar in Amsterdam schijnen ze het allemaal heel erg grappig te vinden. Ik had altijd al een hekel aan Amsterdammers en de laatste tijd wordt het er niet beter op...
Hopelijk blijft sponsor Pieter Hildering, hij verdient niet een afscheid als dit, met een schamele 6de plaats en een reeks incidenten. Wil Pieter toch vertrekken, OK, voor hem drie andere sponsors. Maar ik hoop van harte dat Pieter bij ons blijft, hij mag mijn plaats in het tweede hebben, zodat hij eindelijk weer een partijtje kan spelen tegen redelijke tegenstanders.
Last edited by Hanco Elenbaas on Thu Mar 03, 2005 17:22, edited 2 times in total.
“The modern banking system manufactures money out of nothing... If you want to be slaves of the bankers, and pay the costs of your own slavery, then let the banks create money.”
- Lord Josiah Stamp, former Director of the Bank of England

Eric Sanders

Post by Eric Sanders » Thu Mar 03, 2005 17:17

Hanco Elenbaas wrote:Wil Pieter toch vertrekken, OK, voor hem drie andere sponsors.
Heb je toevallig nog een sponsor over die een clubje uit een middelgrote provinciestad wil sponsoren?
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Thu Mar 03, 2005 17:23

Eric Sanders wrote:
Hanco Elenbaas wrote:Wil Pieter toch vertrekken, OK, voor hem drie andere sponsors.
Heb je toevallig nog een sponsor over die een clubje uit een middelgrote provinciestad wil sponsoren?
Nee, sorry Eric, ze willen Amsterdam '80 sponsoren en vooral Kees Thijssen, de aanstaande wereldkampioen.
“The modern banking system manufactures money out of nothing... If you want to be slaves of the bankers, and pay the costs of your own slavery, then let the banks create money.”

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Thu Mar 03, 2005 18:30

Hanco Elenbaas wrote:
Bert Zwart wrote: Van een Tomahaok speler hoorde ik het volgende:

Wat is professioneel? De meeste spelers bij Hiltex krijgen hooguit 1500 euro voor een seizoen. Hetzelfde als een Nederlandse wereldtopper bij Van Stigt Thans per jaar vangt.
Weinig, maar voor dat geld mogen sponsor en club wel iets verwachten.

Bij VAD in de jaren '70 was Piet van Heerde's wil wet. En Piet wou dat het eerste voor het tweede ging, het tweede voor het derde en het derde voor het vierde.
Bij Amsterdam '80 is dat gewoonlijk ook zo, maar door al het geknoei van het eerste, heeft de coach van het tweede uiteindelijk besloten (ondanks protesten van de sponsor) dit seizoen af te wijken van het vaste patroon, vooral door de onverwachte moeilijkheden van Hiltex 2.

Achteraf is het makkelijk om te zeggen dat we in de voorlaatste ronde zonder problemen Marco Wiering en Casper van der Tak hadden kunnen afstaan aan het eerste, maar voor ons wogen de belangen van Hiltex 2 zwaarder dan die van Van Stigt Thans en Tomahaôk. Deze draad bevestigt meer en meer dat we daar goed aan gedaan hebben.
GuidoB wrote:
Hopelijk blijft sponsor Pieter Hildering, hij verdient niet een afscheid als dit, met een schamele 6de plaats en een reeks incidenten. Wil Pieter toch vertrekken, OK, voor hem drie andere sponsors. Maar ik hoop van harte dat Pieter bij ons blijft, hij mag mijn plaats in het tweede hebben, zodat hij eindelijk weer een partijtje kan spelen tegen redelijke tegenstanders.
Klare taal Hanco. Inderdaad is het schandalig dat Ron Heusdens zo weinig krijgt.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Thu Mar 03, 2005 18:39

Bert Zwart wrote: Klare taal Hanco. Inderdaad is het schandalig dat Ron Heusdens zo weinig krijgt.
Misschien kopen we hem weg. Van Stigt Thans, met al die mannetjes die een hekel aan Amsterdammers hebben, verdient een geweldenaar als Ron Heusdens niet, dat is duidelijk.

Bij Tomahaôk zijn Hans Jansen en Ndiaga Samb in de aanbieding. Tijd voor wat strafexpedities.

Dieter

Post by Dieter » Thu Mar 03, 2005 23:16

Hanco Elenbaas wrote:
Bert Zwart wrote: Klare taal Hanco. Inderdaad is het schandalig dat Ron Heusdens zo weinig krijgt.
Misschien kopen we hem weg. Van Stigt Thans, met al die mannetjes die een hekel aan Amsterdammers hebben, verdient een geweldenaar als Ron Heusdens niet, dat is duidelijk.

Bij Tomahaôk zijn Hans Jansen en Ndiaga Samb in de aanbieding. Tijd voor wat strafexpedities.
Maar die zijn veeeel duurder

anoniempje

Post by anoniempje » Fri Mar 04, 2005 00:58

Dieter wrote:
Hanco Elenbaas wrote:

Maar die zijn veeeel duurder
en hoeveel is veeeel duurder dan?

blondegod

Post by blondegod » Fri Mar 04, 2005 01:48

Wat een GEWELDIG verhaal zeg!! gewoon om van te smullen!. Een zwerver die met Hiltex 1 meedoet.......... gewoon iemand van de straat plukken en tjakaa ; JIJ DOET MEE!

Eindelijk gebeurd er weer wat in de damwereld. Het is natuurlijk jammer dat ze niet nog ff 2 zwervertjes meegenomen hebben. Maar ja dat dit een geweldige aktie was wisten ze op dat moment waarschijnlijk ook nog niet. Zulke dingen zouden vaker moeten gebeuren! : SENSATIE, ONGELOOF, HECTIEK, FRUSTRATIE, WOEDE en ga zo maar door. Ik loop hier gewoon te kwijlen [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]

Een dammertje die nog halfdronken achter het dambord zit hebben we inmiddels ook wel gezien.........maar een zwerver???? [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]

Dat sponsoren hier minder blij mee zijn kan ik me gedeeltelijk wel voorstellen. Nu kan het suffige imago van ons " saaie" sportje eindelijk eens opgefrist worden en ja hoor............zitten er weer mensen te zeiken.

Publiciteit is publiciteit! positief of negatief, daar gaat het niet om.

Eric Sanders

Post by Eric Sanders » Fri Mar 04, 2005 09:53

blondegod wrote:Wat een GEWELDIG verhaal zeg!! gewoon om van te smullen!. Een zwerver die met Hiltex 1 meedoet.......... gewoon iemand van de straat plukken en tjakaa ; JIJ DOET MEE!
Het is Amsterdams gebruik om mensen die de sport nauwelijks kunnen beoefenen in de hoofdmacht mee te laten spelen. Bij die voetbalclub met schone shirtjes aan het eind van de wedstrijd gebeurt dat ook wekelijks.
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart

Ajax-fan

Post by Ajax-fan » Fri Mar 04, 2005 10:17

Eric Sanders wrote:
blondegod wrote:Wat een GEWELDIG verhaal zeg!! gewoon om van te smullen!. Een zwerver die met Hiltex 1 meedoet.......... gewoon iemand van de straat plukken en tjakaa ; JIJ DOET MEE!
Het is Amsterdams gebruik om mensen die de sport nauwelijks kunnen beoefenen in de hoofdmacht mee te laten spelen. Bij die voetbalclub met schone shirtjes aan het eind van de wedstrijd gebeurt dat ook wekelijks.
Dit vraagt om reactie! [img]images/smilies/icon_twisted.gif[/img]

HarrieNak

Post by HarrieNak » Fri Mar 04, 2005 10:36

Ajax-fan wrote:
Eric Sanders wrote:
Dat doet het zeker! Maar soms is het toch echt verstandiger maar eens te slikken. Zeker als het opmerkingen zijn van mensen die een reactie verwachten [img]images/smilies/icon_cool.gif[/img]

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Fri Mar 04, 2005 17:26

Ajax-fan wrote:
Eric Sanders wrote:
Leve Feyenoord, de club van de Amsterdammers Paul Oudshoorn, Kees Thijssen, Huub Kroes, Nico Kruijswijk, Wiebo Drost, Pieter Hildering en mij! De club van Hein Meijer is PSV!

Mark Hees

Post by Mark Hees » Fri Mar 04, 2005 23:26

Hanco Elenbaas wrote:
Ajax-fan wrote:
Eric Sanders wrote: Het is Amsterdams gebruik om mensen die de sport nauwelijks kunnen beoefenen in de hoofdmacht mee te laten spelen. Bij die voetbalclub met schone shirtjes aan het eind van de wedstrijd gebeurt dat ook wekelijks.
Leve Feyenoord, de club van de Amsterdammers Paul Oudshoorn, Kees Thijssen, Huub Kroes, Nico Kruijswijk, Wiebo Drost, Pieter Hildering en mij! De club van Hein Meijer is PSV!
En dit is te triest voor woorden en een reactie nauwelijks waard.

Post Reply