Jeugdtoernooi Norg
Jeugdtoernooi Norg
Prachtige animatie als aankondiging van het jeugdtoernooi in Norg!
Kijk zo kan het ook.
Schitterend werk van Stroetinga en co!
Stroet houdt van gokken, daarom een polletje.
Wie gaat het toernooi winnen, mensen?
Kijk zo kan het ook.
Schitterend werk van Stroetinga en co!
Stroet houdt van gokken, daarom een polletje.
Wie gaat het toernooi winnen, mensen?
Last edited by Kosmos on Wed Feb 02, 2005 23:00, edited 5 times in total.
Internationaal Jeugdtoernooi
Beste Tjalling,
Indien Aynur Shaybakov meedeed dan zou ik op hem stemmen.
Maar hij komt helaas niet naar Nederland, omdat hij in Sint-Petersburg
het Russisch kampioenschap speelt.
Je bent degene die het toernooi gaat winnen vergeten erbij te zetten.
Ik ga voor Marius Sidla (foto) uit Litouwen.
Als sterkste meisje tip ik Europees sneldamkampioene tot en met 13 jaar Natalia Sadowska. Ze bleef toen zelfs Matrena Nogovicina voor.....
Ik ga voor Marius Sidla (foto) uit Litouwen.
Als sterkste meisje tip ik Europees sneldamkampioene tot en met 13 jaar Natalia Sadowska. Ze bleef toen zelfs Matrena Nogovicina voor.....
Last edited by Van Hest on Wed Feb 02, 2005 17:50, edited 1 time in total.
Toernooi in Norg
Ik zag op de site dat Pim Mostert ook meedoet, en dus stem ik op hem.
Hij deed het bij de aspirantenfinale vorig jaar erg goed.
Hij deed het bij de aspirantenfinale vorig jaar erg goed.
Re: Internationaal Jeugdtoernooi
Jammer dat Ainur niet meedoet!Van Hest wrote:Beste Tjalling,
Ik ga voor Marius Sidla uit Litouwen.
Ik heb Sidla en Mostert toegevoegd.
Hmm lijkt me een duidelijke zaak toch? Het moet een Palmans zijn [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]
Roel Boomstra gaat het toernooi winnen. [img]images/smilies/icon_razz.gif[/img] [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
-
Poll: Internationaal Jeugdtoernooi Norg
Eigenlijk ben ik wel nieuwsgierig wat alle aspirantentoppers denken over de Poll. Wie wint het toernooi in Norg?
Op wie heeft FDA bijvoorbeeld gestemd?
Hoe sterk schatten jullie Zainal Palmans en Pim Mostert (en misschien ook Roel Boomstra) in t.o.v Marius Sidla en Lukasz Kosobuzki.
Hebben jullie recent nog partijen van Roel, Pim en Zainal gezien?
Of moeten we denken aan een vrouwelijke toernooiwinnaar: Saskia Veltman, Agne Bucinskaite of Alexandra Elvova.
Op de toernooisite is inmiddels ook een interview, gemaakt door Martijn van de Gortel, te lezen met Alexandra Elvova.
Gelukkig, (zou ik bijna zeggen), blijkt Alexandra ook een ambitieus meisje te zijn!
De toernooisite heeft inmiddels linken op Warcaby, FMSR en op Shaski.com (dank je, Alexander). Het maakt dat het toernooi te maken krijgt met een hoog verwachtingspatroon qua actualiteit.
We zullen nog een goede manier moeten vinden om jullie snel en actueel vanuit Norg op de hoogte te houden omtrent het toernooi.
Op de foto Roel Boomstra.
Op wie heeft FDA bijvoorbeeld gestemd?
Hoe sterk schatten jullie Zainal Palmans en Pim Mostert (en misschien ook Roel Boomstra) in t.o.v Marius Sidla en Lukasz Kosobuzki.
Hebben jullie recent nog partijen van Roel, Pim en Zainal gezien?
Of moeten we denken aan een vrouwelijke toernooiwinnaar: Saskia Veltman, Agne Bucinskaite of Alexandra Elvova.
Op de toernooisite is inmiddels ook een interview, gemaakt door Martijn van de Gortel, te lezen met Alexandra Elvova.
Gelukkig, (zou ik bijna zeggen), blijkt Alexandra ook een ambitieus meisje te zijn!
De toernooisite heeft inmiddels linken op Warcaby, FMSR en op Shaski.com (dank je, Alexander). Het maakt dat het toernooi te maken krijgt met een hoog verwachtingspatroon qua actualiteit.
We zullen nog een goede manier moeten vinden om jullie snel en actueel vanuit Norg op de hoogte te houden omtrent het toernooi.
Op de foto Roel Boomstra.
-
Jeugdtoernooi in Norg
Pim Mostert en Anne Wil Koopman doen niet mee.
Ze worden vervangen door Dennie van Dijk en Menno De Block (foto).
Morgenmiddag worden de buitenlandse spelers in Groningen verwacht.
Maandagmorgen start het toernooi.
-
Re: Jeugdtoernooi in Norg
OMG!! Hij heeft verdorie MIJN shirt aan!!!Henk Stroetinga wrote:Pim Mostert en Anne Wil Koopman doen niet mee.
En ik maar denken dat het een uniek shirt was
"The flowers that bloom in the warmth of the sun are there to be loved by everyone"
==> Aphex Twin - Come to Daddy
==> Aphex Twin - Come to Daddy
-
Re: Jeugdtoernooi in Norg
Menno de Block heeft afgelopen zaterdag in ieder geval een goede warming-up gehad; remise tegen Wouter Ludwig.Henk Stroetinga wrote:Pim Mostert en Anne Wil Koopman doen niet mee.
Zijn de uitslagen van de eerste ronde al bekend?
yep, alle partijen staan zelfs al op de (bovenstaande) website [img]images/smilies/icon_exclaim.gif[/img]
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Zonet even in hoog tempo de partijen uit de eerste ronde nagespeeld. Opvallend vond ik de partij Jan van Dijk - Nick Hoving.
Stand na 23 zetten:
Wit ging hier verder met 24.45-40! en zwart heeft geen zet meer.
Voor alles dreigt 30-24 gevolgd door 27-21. Daartegen biedt 4-10 geen verweer vanwege 27-21/22, 32x12, 49x38 en het dammetje met 30-24.
Van 20-24 komt ook al geen redding vanwege de bomzet met 27-21, terwijl wit op 8-12 vervolgt met 26-21, 30-24, 28x17. Naast een hulpeloze voorpost op 39 heeft zwart dan ook nog een rotte stand.
In arren moede speelde Hoving 17-22 en 23-29, maar dat verloor uiteraard kansloos.
Ik had nog niet meegedaan in deze poll, omdat ik niets weet van jeugdspelers, maar mijn stem gaat nu naar 'Iemand anders, nl. Jan van Dijk.' Wie zijn schijven zo mooi neerzet, moet talent hebben.
P.S. Nadat ik het bovenstaande had geplaatst, zag ik op de website van de PFDB dat Jan van Dijk onlangs Fries aspirantenkampioen is geworden met een score van 17 uit 9. Dat verbaast me niet echt.
Stand na 23 zetten:
Wit ging hier verder met 24.45-40! en zwart heeft geen zet meer.
Voor alles dreigt 30-24 gevolgd door 27-21. Daartegen biedt 4-10 geen verweer vanwege 27-21/22, 32x12, 49x38 en het dammetje met 30-24.
Van 20-24 komt ook al geen redding vanwege de bomzet met 27-21, terwijl wit op 8-12 vervolgt met 26-21, 30-24, 28x17. Naast een hulpeloze voorpost op 39 heeft zwart dan ook nog een rotte stand.
In arren moede speelde Hoving 17-22 en 23-29, maar dat verloor uiteraard kansloos.
Ik had nog niet meegedaan in deze poll, omdat ik niets weet van jeugdspelers, maar mijn stem gaat nu naar 'Iemand anders, nl. Jan van Dijk.' Wie zijn schijven zo mooi neerzet, moet talent hebben.
P.S. Nadat ik het bovenstaande had geplaatst, zag ik op de website van de PFDB dat Jan van Dijk onlangs Fries aspirantenkampioen is geworden met een score van 17 uit 9. Dat verbaast me niet echt.