Moet Johan Cruijff de opening van het WK 2005 doen?

Discussies over damsport (in het Nederlands)

Moet Johan Cruijff de eerste zet doen of Henk Fokkink, of iemand anders?

Johan Cruijff
33
92%
Henk Fokkink
2
6%
iemand anders
1
3%

Total votes: 36

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Fri Jan 28, 2005 21:26

A.Presman wrote:Ik heb gehopt dat je je geintje zal toekennen... Image
Er is maar één echt geintje en dat is dat we zo diep gezonken zijn dat manipulatieve schertsfiguren als Fokkink het voor het zeggen hebben gekregen bij de FMJD. En eigenlijk is dat natuurlijk helemaal geen geintje, maar een gegeven dat illustreert hoe droevig het gesteld is met onze damsport.

Image
"Elk pondje ging door mijn
gulzige mondje!"

Image Image
Image Image
Last edited by Hanco Elenbaas on Fri Jan 28, 2005 23:50, edited 1 time in total.

Ben Anoniem

Post by Ben Anoniem » Fri Jan 28, 2005 23:44

Ok, Hanco ziet zaken soms scherp en zuiver, zoals nu.

Waar blijft de reactie op wat ik in "flame" poste?

Waar blijft de reactie op wat ik hiervoor over "afscheid" zei?

Of verdient de damsport Henk Fokkink?

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Fri Jan 28, 2005 23:55

Ben Anoniem wrote:Ok, Hanco ziet zaken soms scherp en zuiver, zoals nu.

Waar blijft de reactie op wat ik in "flame" poste?

Waar blijft de reactie op wat ik hiervoor over "afscheid" zei?

Of verdient de damsport Henk Fokkink?
Het enige afscheid dat Fokkink verdient is een schop onder zijn vette reet. De damwereld kan zichzelf verwijten dat Fokkink dit verdiende loon naar werken nog niet ontvangen heeft.

Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Re: Moet Johan Cruijff de opening van het WK 2005 doen?

Post by Jan Pieter » Sat Jan 29, 2005 10:25

Hanco Elenbaas wrote:Als u iemand anders voor ogen heeft buiten Henk Fokkink of Johan Cruijff, zeg dan wie, zodat de ideeënarme FMJD met uw gedachte aan de gang kan!
Persoonlijk zie ik liever Erica Terpstra de eerste zet verrichten. Zo iemand legt toch wat meer gewicht in de schaal dan Fokkink.

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Sat Jan 29, 2005 20:56

Komisch Pers Bureau - De werelddambond FMJD heeft in een extra vergadering besloten dat Henk Fokkink de openingszet mag verrichten op het WK te Amsterdam. Johan Cruijff is gebeld met de mededeling dat hij het WK niet kan openen, omdat hij onlangs zakte voor zijn Sijbrands-wit-examen. Volgens Cruijff zelf heeft hij helemaal geen theoretische kennis nodig om de enige juiste beginzet te vinden: 1.31-28!
Henk Fokkink (rating 666) wordt door de bestuurders van de FMJD geroemd om zijn integriteit en onbaatzuchtigheid. Het enige minpunt dat binnen de FMJD bekend is over Fokkink is dat hij altijd de broodjes opeet die voor de spelers bestemd zijn.
Met Henk Follink als hoofdarbiter op het WK beoogt de FMJD een balangrijke doelgroep te bereiken, jongens en meisjes met overgewicht.
De slogan van Henk Fokkink voor deze toekomstige dammers is:

Ook al zit je helemaal vol
Neem nog maar een oliebol!

Het speeltempo is bepaald op 40 zetten in 1 uur en 36 minuten.
Pieter Hildering: "Het is tijd voor verandering. Ik ben tegen Delfts, dus dat komt er niet in, maar dit nieuwe speeltempo zal voor spektakel zorgen! Het is mijn eigen idee, vandaar dat het er door is gekomen!"

Er zullen 7 spelers uit Afrika deelnemen aan dit WK, verplicht 1 uit Dafur, 1 uit Ruwanda, 1 uit Eritrea, 1 uit Zuid-Afrika, 1 uit Timboektoe, 1 uit Libië en 1 uit Senegal.

mikkeltje

Post by mikkeltje » Sat Jan 29, 2005 21:43

Zusje wrote:Nou het lijkt mij duidelijk. Wil je veel publiciteit dan ga je voor Cruijff! en wil je dat het dammen zo blijft als het nu is dan neem je dus Fokkink.
Dus dat daar over vergaderd moet worden lijkt me overbodig [img]images/smilies/icon_rolleyes.gif[/img]
Fokkink lijkt mij geen voor de hand liggende keuze.........

mikkeltje

Post by mikkeltje » Sat Jan 29, 2005 21:47

Hanco Elenbaas wrote:
A.Presman wrote: Hanco, wil je ook de informatiebron vermelden?
Mijn bron zal ik je niet geven Alexander, dat zul je begrijpen.
A.Presman wrote: Nou, zijn er best veel hoor.
Bill Gates, Vladimir Poetin, Roman Abramovitsj om snel te noemen.
Wat mij betreft moet het bij Johan Cruijff blijven.
Over Abramovitsj zag ik op de BBC vorige week een documentaire waarin zijn betrokkenheid bij de Jeltsin-clan werd behandeld en ook zijn waarschijnlijke medeplichtigheid in het vermoorden van allerlei kritische journalisten en liberale politici.
Poetin is spion/moordenaar in dienst van de KGB geweest en over Bill Gates valt ook niet veel goeds te vertellen. Over Cruijff daarentegen niets dan lof. Als Johan Cruijff de opening van het WK doet zullen we nóg meer aandacht van de Nederlandse media trekken, die we dan met de Drost-sneldamproloog kunnen proberen vast te houden. Als Cruijff alle deelnemers nog even uitlegt hoe je het beste kunt dammen, verwacht ik een spectaculair WK!
Alexander is uit Wit Rusland. TOtaal anders dan Rusland.

Gezellig

Post by Gezellig » Sun Jan 30, 2005 02:15

Wit begint en wint

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sun Jan 30, 2005 05:22

mikkeltje wrote:Alexander is uit Wit Rusland. TOtaal anders dan Rusland.
Tegen wie heb je het nu? Tegen mij, tegen Alexander of tegen jezelf?
Ik reageerde op Alexanders idee over mogelijke kandidaat-WK-openers, Wladimir Poetin en Roman Abramovitsj, beiden uit Rusland.

aldert

Post by aldert » Mon Jan 31, 2005 20:47

Kosmos wrote:Komisch Pers Bureau -

Er zullen 7 spelers uit Afrika deelnemen aan dit WK, verplicht 1 uit Dafur, 1 uit Ruwanda, 1 uit Eritrea, 1 uit Zuid-Afrika, 1 uit Timboektoe, 1 uit Libië en 1 uit Senegal.

Als die spelers mee doen mag fokkink niet de broodjes opeten [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]

Post Reply