een ideaal onderwerp dat zowel controversieel als zuiver speltechnisch gezien interessant is, is de Keller.
Forummatador (en DVSB topscorer) Eric van Dusseldorp schreef ooit dat Keller met wit alleen aantrekkelijk is voor camelrokende avonturiers. Uiteraard is dit klinkklare onzin!
![](https://damforum.nl/bb3/images/ua.png)
Keller: wit of zwart?
- Wishmaster
- Real name: Pascal Stil
Persoonlijk speel ik hem liever niet omdat ik er al een paar keer tegenaan ben gelopen dat m'n tegenstander het allemaal beter wist dan ik en ik daardoor in het nadeel kwam. Maar met tegenstanders die het net als ik op een gegeven moment niet meer uit de theorieboeken weten bevalt de kant van de aanvaller me wel het beste, en dan moet het ook maar zo gecompliceerd mogelijk worden zodat we er allebei hard voor moeten werken.
everytime is a good time to take your time to have a good time
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Re: Keller: wit of zwart?
Met optie twee tot nu toe het meeste succes gehad.
Ik speel ook wel graag de ouderwetse variant met 21-27 en dan zit tegenover je zo'n beteuterd mannetje die baalt omdat je afwijkt van zijn 35 zetten durende openingstheorietjes. Die variant en het vervelende glimlachje bij de eerste morele tik moet ik van Piet Karregat hebben geërfd.
Ik speel ook wel graag de ouderwetse variant met 21-27 en dan zit tegenover je zo'n beteuterd mannetje die baalt omdat je afwijkt van zijn 35 zetten durende openingstheorietjes. Die variant en het vervelende glimlachje bij de eerste morele tik moet ik van Piet Karregat hebben geërfd.