Ik zou dit eerder het ontbreken van een verklaring willen noemen [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]Karvinen wrote:Verklaring van het Bestuur PLDB n.a.v. de Limburgse afvaardiging naar de HF KvN 2005
![](https://damforum.nl/bb3/images/ua.png)
PLDB maakt zijn eigen regels
-
Inderdaad is direct door Martijn aangegeven dat als Brion zou willen gaan er geen match nodig was omdat Brion het hogere recht had.Mark Hees wrote:Martijn had al aangegeven dat als Brion wilde spelen, hij daar alle recht toe had.Double_D wrote:Wat nu wel vaststaat is dat Brion dus wel halve finale NK zou willen spelen, en hij dus als de barrage ongeldig wordt verklaard alsnog zijn plaats moet krijgen, hoe spijtig ook voor Martijn.Mark Hees wrote:
Nou, we hebben een verklaring, hoera, hoera. Het blijft van de zotte dat er besloten is tot een barrage. Wat heeft het er nou mee te maken dat Peter eerder deelnemer was aan de HF?? Dan had hij gewoon beter moeten spelen in het PK van Limburg.
Om diezelfde reden was ook geen tweekamp nodig.
De enige tweekamp die wel nodig geweest zou zijn is die van de gedeelde nummer 1. Maar die besluiten zelfs niet te spelen voor de titel.
Brion, Tijn en Peter hadden al een klassement en perer zou hooguit mogen herkampen met Okrogelnik en Damen om een degradatieplaats.
De belofte aan Peter volhouden hoe onterecht ook is belangrijker voor dit bestuur dan belonen van prestaties op het dambord, en rechtvaardige besluiten nemen.
Schellekens moet ondertussen wel heel blij zijn met zijn plekje, ik zou me schamen om die plaats in te vullen.
- Hanco Elenbaas
Zie wat archimedes schrijft.ikke wrote:Die logica zie ik niet. Ben ook niet de slimste... Oftewel, hoe zit dat dan?Hanco Elenbaas
Koullen heeft zich in november teruggetrokken om Schellekens te laten spelen en daarna heeft Koullen zich ook nog afgemeld voor die belachelijke herkamp. Het heeft er dus alle schijn van dat Koullen alleen maar een sta-in-de-weg voor Martijn van Gortel wil zijn.
En ik maar steeds blijven roepen hoe gezellig het is om in Limburg te dammen... Dat is het ook hoor! Maar jammer dat er steeds weer van die rare fratsen worden uitgehaald, dan door de een dan weer door de ander.
Er kan hoeft maar dÃÂt gebeuren of er ontstaat weer een flauw actie- reactie spelletje. Wat een vreselijk genante vertoning weer. Is de modder nog niet op daar? I.p.v. dat genante gedrag jegens elkaar zouden de heren van Raes en CEMA de strijdbijl eens moeten begraven en als volwassen mensen de zaken oplossen. Het gaat erg goed met de Limburgse teams in de Bondscompetitie, de mutaties van voor dit seizoen hebben voor beide clubs een positieve uitwerking gehad. Ben daar dan trots op!
Schouders eronder en einde maken aan die zielige nonsens heren!
p.s. ik zou me zeker doodschamen als ik op zo`n manier in de HF zou komen.
Er kan hoeft maar dÃÂt gebeuren of er ontstaat weer een flauw actie- reactie spelletje. Wat een vreselijk genante vertoning weer. Is de modder nog niet op daar? I.p.v. dat genante gedrag jegens elkaar zouden de heren van Raes en CEMA de strijdbijl eens moeten begraven en als volwassen mensen de zaken oplossen. Het gaat erg goed met de Limburgse teams in de Bondscompetitie, de mutaties van voor dit seizoen hebben voor beide clubs een positieve uitwerking gehad. Ben daar dan trots op!
Schouders eronder en einde maken aan die zielige nonsens heren!
p.s. ik zou me zeker doodschamen als ik op zo`n manier in de HF zou komen.
~Er is geen waarheid, slechts perceptie~
Pfff. Hele verhaal maar nog eens gelezen. Maar waar staat dat Koullen nu wel wil gaan?Zie wat archimedes schrijft.
Overigens, slim zijn ze daar niet. Had Koullen maar "gewoon" aan de barage meegespeeld
Maar even iets anders: waar dienen de regels te worden besproken voor aanpassing in het wedstrijdreglement KNDB? Is dat in de bondsraad?
De KNDB protestcommissie heeft een uitspraak gedaan.
Samenvattend komt het neer op het volgende:
De barrage is ongeldig verklaard.
Omdat de nummers 1 en 2 (Olga Kamychleeva en Eddy Bude) geen halve finales willen spelen gaat het recht nu naar Brion Koullen en bij weigering van hem naar Martijn van Gortel. Dit betekent dus dat de inschrijving van Peter Schellekens 100% niet doorgaat...
Omdat de nummers 1 en 2 (Olga Kamychleeva en Eddy Bude) geen halve finales willen spelen gaat het recht nu naar Brion Koullen en bij weigering van hem naar Martijn van Gortel. Dit betekent dus dat de inschrijving van Peter Schellekens 100% niet doorgaat...
- Klaas van der Laan
- Real name: Klaas van der Laan
Helder, logisch en duidelijk. KNDB ga zo door!Karvinen wrote:De KNDB protestcommissie heeft een uitspraak gedaan.
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Hoewel ik het op zich logisch vind dat plaatsingsrechten doorschuiven wanneer de kampioen geen belangstelling heeft, staat dit bij mijn weten nergens zo in het reglement. Het lijkt er dus op dat de protestcommisie (niet voor de eerste keer) zijn eigen regels heeft gemaakt ipv de bestaande regels toe te passen. Misschien dat iemand de exacte uitspraak op het forum zou willen zetten. Ik ben wel benieuwd naar de motivering.Karvinen wrote:Omdat de nummers 1 en 2 (Olga Kamychleeva en Eddy Bude) geen halve finales willen spelen gaat het recht nu naar Brion Koullen en bij weigering van hem naar Martijn van Gortel. Dit betekent dus dat de inschrijving van Peter Schellekens 100% niet doorgaat...
De protest commissie heeft een uitvoerige uitleg gegeven bij de uitspraak en heeft alle beschikbare informatie meegenomen in haar oordeel. Of de uitspraak hiier geplaatst moet worden weet ik niet, maar belangrijk is dat de PLDB op zijn handelen is teruggefloten.
Alle partijen moeten vrede hebben met deze uitspraak, blijven mokken heeft in dat kader geen zin.
Opmerkelijk is wel dat Brion Koullen nu nog een keer (volgens mij de derde keer) een kans krijgt om naar de HF te gaan.
Dat een volgorde in een kwalificatie toernooi niet voor niets tot stand komt is nu in elk geval duidelijk en deze uitspraak maakt ook voor anderen in de toekomst de regels duidelijk.
Alle partijen moeten vrede hebben met deze uitspraak, blijven mokken heeft in dat kader geen zin.
Opmerkelijk is wel dat Brion Koullen nu nog een keer (volgens mij de derde keer) een kans krijgt om naar de HF te gaan.
Dat een volgorde in een kwalificatie toernooi niet voor niets tot stand komt is nu in elk geval duidelijk en deze uitspraak maakt ook voor anderen in de toekomst de regels duidelijk.
- Wishmaster
- Real name: Pascal Stil
In artikel 32 van het SWR staat inderdaad niets over een dergelijke situatie. Het is daarom in feite een taak van de toernooiorganisatie (in dit geval dus de PLDB) om voorafgaand aan het toernooi duidelijk bekend te maken aan de deelnemers hoe de plaatsing geregeld wordt als de kampioen geen gebruik wenst te maken van het recht tot deelname aan de halve finale van het NK. Als dit niet goed gebeurt is (waar het in dit geval op lijkt) is dit denk ik een heel goeie oplossing.Jan Pieter wrote: Hoewel ik het op zich logisch vind dat plaatsingsrechten doorschuiven wanneer de kampioen geen belangstelling heeft, staat dit bij mijn weten nergens zo in het reglement. Het lijkt er dus op dat de protestcommisie (niet voor de eerste keer) zijn eigen regels heeft gemaakt ipv de bestaande regels toe te passen. Misschien dat iemand de exacte uitspraak op het forum zou willen zetten. Ik ben wel benieuwd naar de motivering.
Ik denk niet dat dit er op neer komt dat de protestcommissie eigen regels maakt maar zoals het hoort een besluit neemt wanneer regels ontbreken wat voor alle betrokkenen in hun ogen het meest rechtvaardig is, en daarbij zullen ze vast en zeker zorgvuldig hebben gehandeld.
everytime is a good time to take your time to have a good time
Helemaal juist!Wishmaster wrote:In artikel 32 van het SWR staat inderdaad niets over een dergelijke situatie. Het is daarom in feite een taak van de toernooiorganisatie (in dit geval dus de PLDB) om voorafgaand aan het toernooi duidelijk bekend te maken aan de deelnemers hoe de plaatsing geregeld wordt als de kampioen geen gebruik wenst te maken van het recht tot deelname aan de halve finale van het NK. Als dit niet goed gebeurt is (waar het in dit geval op lijkt) is dit denk ik een heel goeie oplossing.Jan Pieter wrote: Hoewel ik het op zich logisch vind dat plaatsingsrechten doorschuiven wanneer de kampioen geen belangstelling heeft, staat dit bij mijn weten nergens zo in het reglement. Het lijkt er dus op dat de protestcommisie (niet voor de eerste keer) zijn eigen regels heeft gemaakt ipv de bestaande regels toe te passen. Misschien dat iemand de exacte uitspraak op het forum zou willen zetten. Ik ben wel benieuwd naar de motivering.
Ik denk niet dat dit er op neer komt dat de protestcommissie eigen regels maakt maar zoals het hoort een besluit neemt wanneer regels ontbreken wat voor alle betrokkenen in hun ogen het meest rechtvaardig is, en daarbij zullen ze vast en zeker zorgvuldig hebben gehandeld.
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Als regels ontbreken dan bepaalt het bestuur wat er gebeurt, zo zit de democratische wereld in elkaar. Neemt het bestuur rare beslissingen, dan kan het ter verantwoording geroepen worden door de algemene vergadering.Wishmaster wrote:Ik denk niet dat dit er op neer komt dat de protestcommissie eigen regels maakt maar zoals het hoort een besluit neemt wanneer regels ontbreken wat voor alle betrokkenen in hun ogen het meest rechtvaardig is, en daarbij zullen ze vast en zeker zorgvuldig hebben gehandeld.
De protestcommissie mag niet op de stoel van het bestuur gaan zitten, maar mag slechts toetsen of het bestuur gehandeld heeft binnen de grenzen van zijn bevoegdheden. In dat laatste zou je een minuscuul gaatje kunnen vinden naar de nu gedane uitspraak, vandaar dat ik erg benieuwd ben naar de motivering. Heeft de pc in zijn algemeenheid gezegd dat de rechten doorschuiven, dan is ze in elk geval haar boekje te buiten gegaan.
- Hanco Elenbaas
Dat het ook in Limburg een normale gang van zaken is dat plaatsingsrechten overgaan op de eerstvolgende van de ranglijst blijkt uit dat de PLDB aanvankelijk Schellekens, de denkbeeldige nummer 4, had aangemeld bij de KNDB nadat Budé, Kamyshleeva en Koullen zich hadden teruggetrokken.Jan Pieter wrote:Hoewel ik het op zich logisch vind dat plaatsingsrechten doorschuiven wanneer de kampioen geen belangstelling heeft, staat dit bij mijn weten nergens zo in het reglement. Het lijkt er dus op dat de protestcommisie (niet voor de eerste keer) zijn eigen regels heeft gemaakt ipv de bestaande regels toe te passen. Misschien dat iemand de exacte uitspraak op het forum zou willen zetten. Ik ben wel benieuwd naar de motivering.Karvinen wrote:Omdat de nummers 1 en 2 (Olga Kamychleeva en Eddy Bude) geen halve finales willen spelen gaat het recht nu naar Brion Koullen en bij weigering van hem naar Martijn van Gortel. Dit betekent dus dat de inschrijving van Peter Schellekens 100% niet doorgaat...
Dat Koullen, die zich de afgelopen weken al twee keer had teruggetrokken, nu toch gaat, bevestigt dat Koullen zich alleen terugtrok ten behoeve van Schellekens. Aan Martijn van Gortel wou Koullen kennelijk geen voorrang verlenen. Merkwaardig dat dat allemaal wordt toegestaan.
Waar lees jij dan dat Brion Koullen wel gaat? En zelfs al zou hij gaan, dan betekent dat nog niet dat hij zich alleen terugtrok ten behoeve van Schellekens.Hanco Elenbaas wrote:Dat het ook in Limburg een normale gang van zaken is dat plaatsingsrechten overgaan op de eerstvolgende van de ranglijst blijkt uit dat de PLDB aanvankelijk Schellekens, de denkbeeldige nummer 4, had aangemeld bij de KNDB nadat Budé, Kamyshleeva en Koullen zich hadden teruggetrokken.Jan Pieter wrote:Hoewel ik het op zich logisch vind dat plaatsingsrechten doorschuiven wanneer de kampioen geen belangstelling heeft, staat dit bij mijn weten nergens zo in het reglement. Het lijkt er dus op dat de protestcommisie (niet voor de eerste keer) zijn eigen regels heeft gemaakt ipv de bestaande regels toe te passen. Misschien dat iemand de exacte uitspraak op het forum zou willen zetten. Ik ben wel benieuwd naar de motivering.Karvinen wrote:Omdat de nummers 1 en 2 (Olga Kamychleeva en Eddy Bude) geen halve finales willen spelen gaat het recht nu naar Brion Koullen en bij weigering van hem naar Martijn van Gortel. Dit betekent dus dat de inschrijving van Peter Schellekens 100% niet doorgaat...
Dat Koullen, die zich de afgelopen weken al twee keer had teruggetrokken, nu toch gaat, bevestigt dat Koullen zich alleen terugtrok ten behoeve van Schellekens. Aan Martijn van Gortel wou Koullen kennelijk geen voorrang verlenen. Merkwaardig dat dat allemaal wordt toegestaan.