PLDB maakt zijn eigen regels
- Arjen de Mooij
- Arjen de Mooij
Nergens denk ik: dit is meer wat Martijn moet zeggen tegen de protestcommissie. Waarschijnlijk moet dit gereglementeerd worden? En dat gebeurt wel , geloof me.hans andriessen wrote:Klopt deze laatste regel? Dat is cruciaal.Jo Gorissen wrote:Terugkomend op de stelling van het FMJD-forum: PLDB maakt zijn eigen regels.
Het bestuur van de PLDB overtreedt niet de regels van de wedstrijdvoorwaarden van het Limburgs kampioenschap. Daar staat immers niet wanneer de kampioen niet gaat naar de HF, automatisch nummers 2,3, etc. mag gaan. Volgens de KNDB reglementen mag het Provinciaal Bestuur als de kampioen niet gaat zelf iemand aanwijzen.
In welk artikel van het SWR staat dit?
Verklaring van het Bestuur PLDB n.a.v. de Limburgse afvaardiging naar de HF KvN 2005
Naar aanleiding van de berichtenstroom die de laatste dagen over dit onderwerp op gang is gekomen, hecht het bestuur PLDB er aan een verklaring af te leggen.
De sluitingstermijn voor aanmelding van deelname aan de halve finales is door de KNDB vastgesteld op 1 december.
De PLDB mag op grond van een bepaling uit het SWR KNDB één persoon inschrijven.
Omdat de twee hoogsteindigenden van het kampioenschap van Limburg 2004 niet aan de HF willen deelnemen, is
Peter Schellekens, eerder deelnemer aan de HF KvN 2004, op 24 november jl. - wegens het ontbreken van een coördinator persoonlijke wedstrijden - door de coördinator teamwedstrijden aangemeld als Limburgse vertegenwoordiger voor de HF KvN.
Diezelfde dag nog werd hiertegen door Cema/De Vaste Zet geageerd bij de coördinator en deze heeft toen onmiddellijk de Limburgse aanmelding bij de KNDB bevroren en de KNDB verleende Limburg respijt tot 4 december om een deelnemer aan te wijzen.
Er heeft aansluitend intern binnen de PLDB een heroverweging plaatsgevonden. Die heeft ertoe geleid dat de Limburgse deelnemer aangewezen zal worden vanuit een driekamp tussen Brion Koullen, Martijn van Gortel en Peter Schellekens.
Brion Koullen gaf aan, gezien de korte tijdspanne waarin de partijen gespeeld moesten worden, geen tijd voor een herkamp te hebben.
De voorziene driekamp is toen omgezet in een tweekamp, waarvan de betrokkenen op 28 november formeel in kennis zijn gesteld.
De tweekamp is gespeeld op de vastgestelde data conform de opgestelde wedstrijdvoorwaarden.
Omdat Martijn van Gortel heeft geweigerd de barrages te spelen is Peter Schellekens uitgeroepen tot winnaar van de tweekamp. Hij is daarna als Limburgse vertegenwoordiger aangemeld bij de KNDB.
8 december 2004
Bestuur PLDB,
Bram Verhoef, Jac Hannen, Effendy Djoemai, Dré Verheggen.
Naar aanleiding van de berichtenstroom die de laatste dagen over dit onderwerp op gang is gekomen, hecht het bestuur PLDB er aan een verklaring af te leggen.
De sluitingstermijn voor aanmelding van deelname aan de halve finales is door de KNDB vastgesteld op 1 december.
Omdat de twee hoogsteindigenden van het kampioenschap van Limburg 2004 niet aan de HF willen deelnemen, is
Peter Schellekens, eerder deelnemer aan de HF KvN 2004, op 24 november jl. - wegens het ontbreken van een coördinator persoonlijke wedstrijden - door de coördinator teamwedstrijden aangemeld als Limburgse vertegenwoordiger voor de HF KvN.
Diezelfde dag nog werd hiertegen door Cema/De Vaste Zet geageerd bij de coördinator en deze heeft toen onmiddellijk de Limburgse aanmelding bij de KNDB bevroren en de KNDB verleende Limburg respijt tot 4 december om een deelnemer aan te wijzen.
Er heeft aansluitend intern binnen de PLDB een heroverweging plaatsgevonden. Die heeft ertoe geleid dat de Limburgse deelnemer aangewezen zal worden vanuit een driekamp tussen Brion Koullen, Martijn van Gortel en Peter Schellekens.
Brion Koullen gaf aan, gezien de korte tijdspanne waarin de partijen gespeeld moesten worden, geen tijd voor een herkamp te hebben.
De voorziene driekamp is toen omgezet in een tweekamp, waarvan de betrokkenen op 28 november formeel in kennis zijn gesteld.
De tweekamp is gespeeld op de vastgestelde data conform de opgestelde wedstrijdvoorwaarden.
Omdat Martijn van Gortel heeft geweigerd de barrages te spelen is Peter Schellekens uitgeroepen tot winnaar van de tweekamp. Hij is daarna als Limburgse vertegenwoordiger aangemeld bij de KNDB.
8 december 2004
Bestuur PLDB,
Nou, we hebben een verklaring, hoera, hoera. Het blijft van de zotte dat er besloten is tot een barrage. Wat heeft het er nou mee te maken dat Peter eerder deelnemer was aan de HF?? Dan had hij gewoon beter moeten spelen in het PK van Limburg.Karvinen wrote:Verklaring van het Bestuur PLDB n.a.v. de Limburgse afvaardiging naar de HF KvN 2005
8 december 2004
Bestuur PLDB,
-
Wat nu wel vaststaat is dat Brion dus wel halve finale NK zou willen spelen, en hij dus als de barrage ongeldig wordt verklaard alsnog zijn plaats moet krijgen, hoe spijtig ook voor Martijn.Mark Hees wrote:
Nou, we hebben een verklaring, hoera, hoera. Het blijft van de zotte dat er besloten is tot een barrage. Wat heeft het er nou mee te maken dat Peter eerder deelnemer was aan de HF?? Dan had hij gewoon beter moeten spelen in het PK van Limburg.
- archimedes
Brion had toch eerst "nee" gezegd? Vandaar dat Dré doorgreep naar nummer 4, waarvan hij (onterecht) dacht dat Peter dat was? Is het dan niet vreemd dat Brion nu ineens wel wil? Eénmaal bedankt blijft bedankt lijkt mij...Double_D wrote:Wat nu wel vaststaat is dat Brion dus wel halve finale NK zou willen spelen, en hij dus als de barrage ongeldig wordt verklaard alsnog zijn plaats moet krijgen, hoe spijtig ook voor Martijn.Mark Hees wrote:
Nou, we hebben een verklaring, hoera, hoera. Het blijft van de zotte dat er besloten is tot een barrage. Wat heeft het er nou mee te maken dat Peter eerder deelnemer was aan de HF?? Dan had hij gewoon beter moeten spelen in het PK van Limburg.
-
Zoals ook blijkt uit het stuk van de Limburgse bond, heeft Brion alleen bedankt voor de barrage omdat hij daar geen tijd voor had. De halve finale wilde hij wel degelijk spelen.archimedes wrote:Brion had toch eerst "nee" gezegd? Vandaar dat Dré doorgreep naar nummer 4, waarvan hij (onterecht) dacht dat Peter dat was? Is het dan niet vreemd dat Brion nu ineens wel wil? Eénmaal bedankt blijft bedankt lijkt mij...Double_D wrote:Wat nu wel vaststaat is dat Brion dus wel halve finale NK zou willen spelen, en hij dus als de barrage ongeldig wordt verklaard alsnog zijn plaats moet krijgen, hoe spijtig ook voor Martijn.Mark Hees wrote:
- archimedes
Ja, dat hebben ze wijselijk op die manier geformuleerd natuurlijk, maar uit alle berichten van o.a. Andy Damen, Jo Gorissen en Hanco Elenbaas blijkt toch dat Dré op zoek was naar nummer 4, en dat dus kennelijk de nummers 1 t/m 3 al hadden bedankt? En als Brion nog niet "nee" gezegd had vraag ik me toch nog wel af waarom hij dan ook niet tegen dat curieuze idee van een driekamp protesteerde als hij kennelijk zo dolgraag naar de HF wilde?Double_D wrote:Zoals ook blijkt uit het stuk van de Limburgse bond, heeft Brion alleen bedankt voor de barrage omdat hij daar geen tijd voor had. De halve finale wilde hij wel degelijk spelen.archimedes wrote:Brion had toch eerst "nee" gezegd? Vandaar dat Dré doorgreep naar nummer 4, waarvan hij (onterecht) dacht dat Peter dat was? Is het dan niet vreemd dat Brion nu ineens wel wil? Eénmaal bedankt blijft bedankt lijkt mij...Double_D wrote: Wat nu wel vaststaat is dat Brion dus wel halve finale NK zou willen spelen, en hij dus als de barrage ongeldig wordt verklaard alsnog zijn plaats moet krijgen, hoe spijtig ook voor Martijn.
Martijn had al aangegeven dat als Brion wilde spelen, hij daar alle recht toe had.Double_D wrote:Wat nu wel vaststaat is dat Brion dus wel halve finale NK zou willen spelen, en hij dus als de barrage ongeldig wordt verklaard alsnog zijn plaats moet krijgen, hoe spijtig ook voor Martijn.Mark Hees wrote:
- archimedes
Inderdaad, althans volgens Dieter. En dat was toen, dus i.p.v. 2- of 3-kamp. Met Brion (3e) had Martijn (4e) vrede gehad, maar niet met Peter (5e t/m 7e). Maar het kan toch niet zo zijn dat PLDB/RAES een spelletje speelt met als eerste inzet Peter (via tweekamp) naar HF en als dat niet lukt via Brion toch nog Martijn het nakijken geven. En dat gevoel begint me nu langzamerhand toch een beetje te bekruipen... (Voor wie het spoor bijster begint te raken: 3 van de 4 PLDB bestuursleden zijn van Raes, 7 van de 8 finalisten zijn van Raes en Double_D trouwens ook.)Mark Hees wrote:Martijn had al aangegeven dat als Brion wilde spelen, hij daar alle recht toe had.Double_D wrote:Wat nu wel vaststaat is dat Brion dus wel halve finale NK zou willen spelen, en hij dus als de barrage ongeldig wordt verklaard alsnog zijn plaats moet krijgen, hoe spijtig ook voor Martijn.Mark Hees wrote:
-
Ik vind dat Dieter inderdaad aardig goed zijn best heeft gedaan om het er op te laten lijken dat hier een complot wordt gevormd tegen zijn zoon. Alleen heeft hij zelf ook al toegegeven dat Brion wel halve finale NK wilde spelen, maar geen tijd had voor de barrage (hij heeft al een drukke baan, en Olga was WK spelen, en er moet ook nog voor hun kind gezorgd worden). Dat er 3 van de 4 leden van het bestuur bij Raes spelen is helemaal waar, maar dit komt volgens mij ook doordat niemand van Cema in het bestuur wilde, na de rel omtrent Brion en Olga afgelopen zomer. Mij lijkt de volgende oplossing het beste. Als Brion nog steeds halve finale wil spelen dan mag hij, wil hij niet dan mag Martijn. Ik wil hiermee niet het bestuur van de PLDB afvallen, maar dit is gewoon mijn mening (en dus niet die van Raes o.i.d. daar heb ik namelijk helemaal niets van gehoord aangaande deze discussie).archimedes wrote:Inderdaad, althans volgens Dieter. En dat was toen, dus i.p.v. 2- of 3-kamp. Met Brion (3e) had Martijn (4e) vrede gehad, maar niet met Peter (5e t/m 7e). Maar het kan toch niet zo zijn dat PLDB/RAES een spelletje speelt met als eerste inzet Peter (via tweekamp) naar HF en als dat niet lukt via Brion toch nog Martijn het nakijken geven. En dat gevoel begint me nu langzamerhand toch een beetje te bekruipen... (Voor wie het spoor bijster begint te raken: 3 van de 4 PLDB bestuursleden zijn van Raes, 7 van de 8 finalisten zijn van Raes en Double_D trouwens ook.)Mark Hees wrote:Martijn had al aangegeven dat als Brion wilde spelen, hij daar alle recht toe had.Double_D wrote: Wat nu wel vaststaat is dat Brion dus wel halve finale NK zou willen spelen, en hij dus als de barrage ongeldig wordt verklaard alsnog zijn plaats moet krijgen, hoe spijtig ook voor Martijn.
- archimedes
Indien inderdaad aangetoond kan worden dat Brion niet eerder al "nee" had gezegd, en dat hij dus - net als Martijn - ook domweg door Dré gepasseerd was, ben ik het helemaal met jouw oplossing eens!!! Hoewel ik het dan toch heel vreemd blijf vinden dat Brion toen niet tegen die curieuze driekamp protesteerde, hij was immers 3e. Ik ben alleen maar voor gerechtigheid, dus netjes van boven naar beneden de mensen vragen totdat er iemand wil (maar niet eerst "nee" zeggen en dan alsnog willen nadat er inmiddels al een lager iemand benaderd is). De onevenwichtige samenstelling van het PLDB-bestuur zal wel zijn oorzaken hebben (maar die hebben niets met een rechtvaardige HF-kwalificatie te maken), maar zouden m.i. het bestuur wel juist moeten nopen tot extra zorgvuldigheid omdat ze toch al snel de schijn van onoorbaar handelen tegen zich hebben.Double_D wrote:Ik vind dat Dieter inderdaad aardig goed zijn best heeft gedaan om het er op te laten lijken dat hier een complot wordt gevormd tegen zijn zoon. Alleen heeft hij zelf ook al toegegeven dat Brion wel halve finale NK wilde spelen, maar geen tijd had voor de barrage (hij heeft al een drukke baan, en Olga was WK spelen, en er moet ook nog voor hun kind gezorgd worden). Dat er 3 van de 4 leden van het bestuur bij Raes spelen is helemaal waar, maar dit komt volgens mij ook doordat niemand van Cema in het bestuur wilde, na de rel omtrent Brion en Olga afgelopen zomer. Mij lijkt de volgende oplossing het beste. Als Brion nog steeds halve finale wil spelen dan mag hij, wil hij niet dan mag Martijn. Ik wil hiermee niet het bestuur van de PLDB afvallen, maar dit is gewoon mijn mening (en dus niet die van Raes o.i.d. daar heb ik namelijk helemaal niets van gehoord aangaande deze discussie).archimedes wrote:Inderdaad, althans volgens Dieter. En dat was toen, dus i.p.v. 2- of 3-kamp. Met Brion (3e) had Martijn (4e) vrede gehad, maar niet met Peter (5e t/m 7e). Maar het kan toch niet zo zijn dat PLDB/RAES een spelletje speelt met als eerste inzet Peter (via tweekamp) naar HF en als dat niet lukt via Brion toch nog Martijn het nakijken geven. En dat gevoel begint me nu langzamerhand toch een beetje te bekruipen... (Voor wie het spoor bijster begint te raken: 3 van de 4 PLDB bestuursleden zijn van Raes, 7 van de 8 finalisten zijn van Raes en Double_D trouwens ook.)Mark Hees wrote: Martijn had al aangegeven dat als Brion wilde spelen, hij daar alle recht toe had.
- Hanco Elenbaas
Double_D wrote: Ik vind dat Dieter inderdaad aardig goed zijn best heeft gedaan om het er op te laten lijken dat hier een complot wordt gevormd tegen zijn zoon. Alleen heeft hij zelf ook al toegegeven dat Brion wel halve finale NK wilde spelen, maar geen tijd had voor de barrage (hij heeft al een drukke baan, en Olga was WK spelen, en er moet ook nog voor hun kind gezorgd worden). Dat er 3 van de 4 leden van het bestuur bij Raes spelen is helemaal waar, maar dit komt volgens mij ook doordat niemand van Cema in het bestuur wilde, na de rel omtrent Brion en Olga afgelopen zomer. Mij lijkt de volgende oplossing het beste. Als Brion nog steeds halve finale wil spelen dan mag hij, wil hij niet dan mag Martijn. Ik wil hiermee niet het bestuur van de PLDB afvallen, maar dit is gewoon mijn mening (en dus niet die van Raes o.i.d. daar heb ik namelijk helemaal niets van gehoord aangaande deze discussie).
Informatie gebaseerd op een uitgebreide e-mail van Dré Verheggen waarin hij de gang van zaken beschrijft:
Toen Dré Verheggen in november iemand moest opgeven voor de halve finale, leefde hij in de veronderstelling dat Peter Schellekens de nummer 4 was.
Eddy Budé, Olga Kamyshleeva en Brion Koullen, de nummers 1 t/m 3, trokken zich terug en alle drie waren zij het toen met Dré eens dat Schellekens (de denkbeeldige nummer 4) moest worden afgevaardigd. Daarop heeft Dré Peter Schellekens ingeschreven.
Op 24 november kwam Dré er door een telefoontje van Dieter achter dat niet Schellekens maar Martijn van Gortel 4de was geworden.
Dré heeft daarna aan de KNDB verzocht de inschrijving van Schellekens te bevriezen om de Limburgse dambond de gelegenheid te geven 'de fouten te herstellen'.
Daarna kwam het idee op om de fouten te herstellen door een barrage te organiseren tussen Brion Koullen, Martijn van Gortel en Peter Schellekens. Voor die barrage trok Brion Koullen zich terug.
Hoe vaak mag Koullen zich terugtrekken, voordat er definitief een streep door zijn naam gaat?
Het is vreemd (om geen andere woorden te gebruiken) dat men pas een barrage voorstelde toen duidelijk werd dat Martijn van Gortel de echte nummer 4 was. Immers, toen men nog in de verkeerde veronderstelling leefde dat Schellekens 4de was geworden, is er nooit gedacht aan een herkamp.
Koullen heeft zich in november teruggetrokken om Schellekens te laten spelen en daarna heeft Koullen zich ook nog afgemeld voor die belachelijke herkamp. Het heeft er dus alle schijn van dat Koullen alleen maar een sta-in-de-weg voor Martijn van Gortel wil zijn.
Al met al een onverkwikkelijke gang van zaken die alleen maar recht gezet kan worden door Martijn van Gortel, de enige echte nummer 4, zo spoedig mogelijk bij de KNDB op te geven, want Van Gortel is in het toernooi een punt boven Schellekens geëindigd op een ongedeelde 4de plaats.
Die logica zie ik niet. Ben ook niet de slimste... Oftewel, hoe zit dat dan?Hanco Elenbaas
Koullen heeft zich in november teruggetrokken om Schellekens te laten spelen en daarna heeft Koullen zich ook nog afgemeld voor die belachelijke herkamp. Het heeft er dus alle schijn van dat Koullen alleen maar een sta-in-de-weg voor Martijn van Gortel wil zijn.