PLDB maakt zijn eigen regels

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Dolly's brother

Post by Dolly's brother » Tue Dec 07, 2004 14:33

ZevenInEenKlap wrote:Een soortgelijk incident:
Een paar jaar geleden werd Michiel Kloosterziel gedeeld 4e/5e (van de 8 ) in 1 van de 3 Halve Finales van NK Junioren. De nrs 1-3 van elke Halve Finale plaatsen zich direct. Doordat Erwin Heunen (naar ik meen, die rechtstreeks geplaatst al was vanwege een jaar ervoor) zich terugtrok voor de finale, kon er alsnog een speler door. Naar mijn mening zou het dan eerlijk zijn de nrs 4 onderling tegen elkaar te laten uitvechten wie dat wordt (waarbij Michiel dus dan eerst nog een barrage had moeten spelen met Martin van Dijk, die ook 4/5e was geworden in die poule). (Dit werd nota bene ook al een keer eerder uitgevoerd, toen diezelfde Michiel zich plaatste voor de Junioren finale terwijl hij nog Aspirant was, en besloot toch voor het Aspiranten kampioenschap te gaan, oftewel zich terug te trekken. Toen werd er dus wel een barrage gespeeld tussen de nrs. 4 van de verschillende halve finales. Terecht lijkt me dat ook!)
De uiteindelijke winnaar van al die nrs. 4 zou dan m.i. de juiste kandidaat zijn voor de finale. Het bestuur besloot echter om gewoon een keuzeplaats uit te reiken aan Michiel. Er zijn daarop geen protesten gevolgd, maar ik heb me er toch over verwonderd en dat gevoel ook uitgesproken naar andere mensen toe. Dat Michiel uiteindelijk goed presteerde in de finale (4e naar ik meen) doet hier niets aan af.
Keuzeplaatsen verschaffen aan mensen die vanwege persoonlijke redenen niet konden meedoen aan een Halve Finale is tot daar aan toe, maar ze verschaffen aan mensen die zich op eigen houtje niet konden plaatsen vind ik ronduit belachelijk!

p.s. Ik heb overigens niks tegen Michiel hoor, 'tis een opperstebeste kerel
Ik heb toen wel een protest ingediend, maar het enige dat ik terugkreeg was dat de KNDB volgens regel X (ik weet ff zo snel niet het nummer meer) één of twee keuzeplaatsen mag toewijzen in de juniorenfinale. Ik heb het protest toen trouwens pas via mijn club IJmuiden na de finale ingediend, aangezien ik nietsvermoedend na mijn zomervakantie eens ging kijken hoe de finale afgelopen was en er vervolgens achter kwam dat Michiel alsnog meegedaan had. Voor zover ik weet zijn de andere nummers 4 (o.a. Gerlof Kolk dacht ik, maar dat weet ik niet meer zeker) toen ook niet geïnformeerd.

Jo Gorissen

Post by Jo Gorissen » Tue Dec 07, 2004 18:29

Voor de zoveelste keer slaagt Dieter van Gortel erin een rookgordijn rond een meningsverschil op te trekken, waardoor bij de buitenwacht de indruk ontstaat dat het in dammend Limburg een zooitje is. Tot eergisteren ben ik in de veronderstelling geweest dat de nr. 3 van het Limburgs kampioenschap, Brion Koullen, geen interesse had in deelname van de HF. Nu blijkt, ik heb het uit zijn eigen mond vernomen, dat hij wel degelijk had willen meedoen aan de HF, maar geen tijd had voor het spelen van ’n driekamp tussen hem, Peter Schellekens en Martijn van Gortel. Door de Wk-perikelen van Olga en drukke werkzaamheden zag hij zich genoodzaakt anderhalve week geleden af te zien van deelname aan de herkamp.

Dit werpt een heel ander licht op de zaak. Want dit betekent, dat nummer 3, Brion Koullen, meer recht van spreken had om te protesteren dan de nr. 4, Martij van Gortel. Dre Verheggen, zich realiserend dat hij dadelijk een probleem had met Martijn van Gortel en wellicht ook Brion Koullen, besloot vervolgens een driekamp uit te schrijven. Dat Brion Koullen hier vervolgens geen tijd voor vrij maakt is zijn probleem. Maar wat Martijn van Gortel zich achtergesteld voelt en vindt dat Peter Schellekens een voorkeursbehandeling krijgt, is te idioot voor woorden.
Martijn moet juist blij zijn dat Dré Verheggen een herkamp uitschreef, nu had hij tenminste een kans om zich te plaatsen. Als Dré Verheggen gewoon de volgorde had gehanteerd was gewoon Brion Koullen kunnen gaan, iets wat hij na jarenlange afwezigheid graag had gewild.

Ik heb inmiddels schriftelijk bevestigd gekregen van Dré Verheggen, dat er sprake is geweest van een driekamp, hetgeen Dieter van Gortel nooit openbaar heeft gemaakt. Ook is mij via Dré Verheggen een brief onder ogen gekomen aan de deelnemers van de herkamp dat bij gelijk eindigen in de herkamp gesneldamd zou worden. Dieter van Gortel doet voorkomen alsof daar nooit sprake van is geweest. Ook is mij inmiddels duidelijk geworden, dat Dieter van Gortel vlak na de slotpartij van de herkamp, KNDB-wedstrijdleider Wuestman heeft proberen wijs te maken dat de PLDB-voorzitter Bram verhoef, niet achter het besluit stond van PLDB-wedstrijdleider Dré Verheggen om een herkamp uit te schrijven. Bram Verhoef heeft in een boze brief aan Wuestman deze zaak recht gezet. M.a.w. Dieter van Gortel gebruikte een leugentje voor eigen bestwil.

Terugkomend op de stelling van het FMJD-forum: PLDB maakt zijn eigen regels.
Het bestuur van de PLDB overtreedt niet de regels van de wedstrijdvoorwaarden van het Limburgs kampioenschap. Daar staat immers niet wanneer de kampioen niet gaat naar de HF, automatisch nummers 2,3, etc. mag gaan. Volgens de KNDB reglementen mag het Provinciaal Bestuur als de kampioen niet gaat zelf iemand aanwijzen. Dré Verheggen koos voor een oplossing waarbij hij dacht niemand voor het hoofd te stoten. Wie was er eigenlijk in belangrijke mate medeverantwoordelijk voor de wedstrijdvoorwaarden van het Limburgs Kampioenschap: toenmalig voorzitter van de PLDB. Dat was Dieter van Gortel.

Dieter van Gortel moet zich goed realiseren waar hij mee bezig is. Toen Olga en Brion enkele maanden geleden bij De Vaste Zet vertrokken, beschuldigde hij beiden van contractbreuk. Het is nogal wat om zoiets te beweren. Je brengt twee mensen die veel voor de damsport beteken in diskrediet. Ik weet dat zij het niet met Dieter van Gortel eens zijn. Ook in de discussie rond de HF plaats insinueert van Gortel zaken (vriendjespolitiek PLDB-bestuur) die voor betrokkenen zeer ernstig zijn, maar die hij wederom niet kan bewijzen.
Dieter van Gortel brengt daarmee de Limburgse damsport grote schade toe.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue Dec 07, 2004 19:25

Jo Gorissen wrote:Voor de zoveelste keer slaagt Dieter van Gortel erin een rookgordijn rond een meningsverschil op te trekken,
...
Jo,
Jij kunt je beter onthouden van commentaar op Dieter. Al eerder is gebleken dat jij er persoonlijke antipathieën jegens Dieter op nahoudt.

Gisteren heeft Dré Verheggen me het hele verhaal toegestuurd, zoals hij alles heeft waargenomen. En dat is een heel andere geschiedenis dan jij de mensen op de mouw wilt spelden in de kennelijke hoop Dieter opnieuw te beschadigen. Ik heb Dré beloofd zijn verhaal niet letterlijk te kopiëren en dat zal ik dus ook niet doen, maar wat eruit af te leiden is, is dat deze hele geschiedenis begonnen is na het terugtrekken van de nummers één tot en met drie uit het kampioenschap van Limburg en omdat Dré toen dacht dat Peter Schellekens de nummer 4 was, heeft hij Schellekens opgegeven bij Ruurd Wuestman, de wedstrijdleider van de KNDB. Door een telefoontje van Dieter kwam Dré erachter dat hij een blunder had begaan. Maar omdat hij toezeggingen had gedaan aan Schellekens, die zich van de domme had gehouden, toen hij als nummer 4 werd ingeschreven, is de kromme gedachte bij Dré opgekomen om een match te laten spelen tussen Martijn en Peter. Helemaal fout natuurlijk!! Dré had op dat moment Schellekens moeten bellen, zijn excuses aanbieden en de inschrijving van Schellekens ongedaan maken bij de KNDB en Schellekens laten vervangen door de echte nummer 4, Tijn van Gortel.

Nog steeds is het daarvoor niet te laat.
En Jo Gorissen komt meer en meer over als een zeer onbetrouwbare bron als het over Dieter van Gortel gaat. En daarmee is het Jo Gorissen die de Limburgse damsport grote schade toebrengt.

Ik hoop dat Dré binnenkort zelf iets wil zeggen over wat er is gebeurd. Het helpt niet als het bestuur van de Limburgse dambond zich hult in stilzwijgen. Dat stimuleert personen als Jo om er op los te fantaseren en dat zal toch niet de bedoeling zijn van Dré, mijn oud-clubgenoot die zich in de jaren '70 in Amsterdam altijd heeft laten kennen als een bijzonder integer mens.

Als het waar is wat Jo schrijft over Brion Koullen dan is diens rol ook bedenkelijk. Koullen vindt het dan goed als Schellekens naar de HF gaat, maar niet als Martijn van Gortel Limburg vertegenwoordigt.

Dré heeft me nog steeds niet uitgelegd waarom Schellekens als nummer 4 geen match hoefde te spelen en Van Gortel wel. Schellekens mag toch geen rechten krijgen omdat hij per ongeluk werd aangezien als de nummer 4?

AnDa

Post by AnDa » Tue Dec 07, 2004 23:27

Kijk eens aan, zo langzamerhand is de fase van feiten en argumenten geven voorbij en wordt er lekker op de man gespeeld. Hakkuh...

Dieter valt Dré aan, Jo valt Dieter aan, Hanco valt Jo aan.
Wie volgt...

Gelukkig heb ik de afgelopen dagen hier (zichtbaar) niet veel tijd aan besteed. Achter de schermen ben ik er (natuurlijk) wel mee bezig geweest. Met een collega-dammer heb ik een interessante email-correspondentie gehad, met behalve deze zaak ook aandacht voor het goed presteren van de Limburgse teams het het jeugddammen in Limburg.

Gelukkig zijn er ook nog positieve geluiden. Alleen is dat op een forum niet interessant. Daar moet gehakt en geschopt worden.

Alleen jammer dat Dieter in eerste instantie alleen een DEEL van het hele verhaal vertelt. Dat deel dat hem het beste uitkomt, niet geheel toevallig. Bovendien ben ik één ding met Jo eens: Dieter spreekt uitermate negatief over andere mensen en/of verenigingen. Zelf heeft DVZ, Dieter of Martijn weer eens niets gedaan. Maar dat zal inmiddels bij de trouwe aanhang wel bekend zijn. Bovendien staan zijn berichten bol van insinuaties, aantijgingen en veronderstellingen die lekker weg schrijven, lekker lezen, maar die hij nog geen enkele keer onderbouwd heeft met argumenten.

Op het forum van Dammerlei staat: "Dre beweerd inderdaad een fout te hebben gemaakt en daar houden we het maar op (al heb ik mijn twijfels)".
Een fraaie volzin waarmee Dieter geen enkel gevaar loopt (hij kan het altijd op een fout houden), maar waaruit ik wel degelijk opmaak dat hij geen vertrouwen in Dré - en daarmee het PLDB-bestuur - heeft en insinueerd dat Martijn bewust gepasseerd is.
Of is dit een foute interpretatie van mijn zijde, Dieter?

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue Dec 07, 2004 23:45

AnDa wrote: Op het forum van Dammerlei staat: "Dre beweerd inderdaad een fout te hebben gemaakt en daar houden we het maar op (al heb ik mijn twijfels)".
Een fraaie volzin waarmee Dieter geen enkel gevaar loopt (hij kan het altijd op een fout houden), maar waaruit ik wel degelijk opmaak dat hij geen vertrouwen in Dré - en daarmee het PLDB-bestuur - heeft en insinueerd dat Martijn bewust gepasseerd is.
Dré meet met twee maten.
Hij geeft Schellekens op voor de halve finale, omdat hij denkt dat Schellekens 4de is geworden. Als hij erachter komt dat hij geblunderd heeft, kan hij het niet opbrengen om Schellekens onder excuus af te melden, maar geeft hij Schellekens ter compensatie een match met Martijn van Gortel, de echte nummer 4. Martijn moet dus bloeden voor Dré's blunder.

Ook Koullen meet met twee maten.
Als Schellekens naar de halve finale mag, dan heeft Koullen daar geen probleem mee. Maar zodra Van Gortel dreigt te worden afgevaardigd, gaat Koullen op zijn strepen staan.

Geen wonder dat Dieter achterdochtig wordt, zeker niet nu ook anderen als Jo en Andy met giftige persoonlijke aanvallen komen.
Tijd heelt alle wonden. Ooit zullen jullie toch weer moeten samenwerken, dus nu is het denk ik tijd om te stoppen met al die venijnige uitvallen.

AnDa

Post by AnDa » Wed Dec 08, 2004 00:11

Geen wonder dat Dieter achterdochtig wordt, zeker niet nu ook anderen als Jo en Andy met giftige persoonlijke aanvallen komen.
Hanco, ik weet niet precies wie je met anderen bedoeld, maar de persoon die ik noemde uit mijn mail-correspondentie is zeker NIET met persoonlijke aanvallen gekomen. Dit even voor alle duidelijkheid!

Ik heb altijd geprobeerd een reele voorstelling van het gebeuren te geven. Ik heb verkondigd dat Dré fouten gemaakt heeft en dat niet alles gegaan is zoals het had moeten gaan. Maar in mijn commentaren heb ik wel altijd geprobeerd objectief te blijven (en dat is als lid van Raes DC Maastricht niet gemakkelijk).

Ik vind en dat is mijn grote bezwaar tegen Dieter dat hij dat NIET is.
Eerst plaatst Dieter een bericht op deze site (de discussie woedde al even op Dammerlei). Ik mag aannemen dat men in den lande hier nog niet van op de hoogte was. Een hele korte (enigszins cynische) samenvatting.
"De nrs. 1 t/m 3 willen geen HF spelen, het bestuur passeert heel bewust nr. 4 en vaardigt nr. 5 af naar de HF. Vriendjespolitiek!" (Dit laatste is nooit zo gezegd, maar volgens mij wel duidelijk zo bedoeld)!

Als ik zo een bericht als leek lees ben ik het NATUURLIJK eens met Dieter's onvrede. Belachelijk besluit zou ik denken, maar dan vertel je niet het hele verhaal. NATUURLIJK volgen er veel reacties van mensen die het met Dieter eens zijn (van mensen die het ECHTE (lees: hele) verhaal niet kennen.
En wat is de volgende stap van Dieter: vol trots meld hij op Dammerlei dat iedereen het met hem eens is. Ja, nogal wiedes als je de zaken zo voorstelt. Als ik niet beter zou weten, zou ik het nog gaan geloven ook.

Een hele gemene manier om zieltjes te winnen. Wees een vent en durf echt te vertellen wat er gebeurd is. Als dan mensen het met je eens zijn, dat heeft dat tenminste waarde.
Dieter heeft door zijn uitlatingen ervoor gezorgd dat anderen het hele verhaal zijn gaan vertellen en door dat verhaal wordt Dieter weer achterdochtig, maar dat heeft hij dus zelf veroorzaakt.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Wed Dec 08, 2004 00:27

Het gaat hier niet over Dieter, Andy, het gaat hier over het bestuur van de Limburgse dambond dat curieus handelt in het toekennen van een halve finaleplaats.

Wat betreft jullie aanvallen op Dieter moet je oppassen dat je niet in dezelfde valkuil trapt als waar bijvoorbeeld Ben Anoniem steeds weer invalt en die Friedrich Nietzsche ooit benoemd heeft met "De haat tegen het boze is de pronkmantel waarmee de farizeeër zijn persoonlijke antipathieën camoufleert." [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]

Mochten Jo en jij er behoefte aan hebben flink tegen Dieter tekeer te gaan, doe dat dan in de afdeling Flame.

Arjen de Mooij

Post by Arjen de Mooij » Wed Dec 08, 2004 00:45

Dolly's brother wrote:
Een paar jaar geleden werd Michiel Kloosterziel gedeeld 4e/5e (van de 8 ) in 1 van de 3 Halve Finales van NK Junioren. De nrs 1-3 van elke Halve Finale plaatsen zich direct. Doordat Erwin Heunen (naar ik meen, die rechtstreeks geplaatst al was vanwege een jaar ervoor) zich terugtrok voor de finale, kon er alsnog een speler door. Naar mijn mening zou het dan eerlijk zijn de nrs 4 onderling tegen elkaar te laten uitvechten wie dat wordt (waarbij Michiel dus dan eerst nog een barrage had moeten spelen met Martin van Dijk, die ook 4/5e was geworden in die poule). (Dit werd nota bene ook al een keer eerder uitgevoerd, toen diezelfde Michiel zich plaatste voor de Junioren finale terwijl hij nog Aspirant was, en besloot toch voor het Aspiranten kampioenschap te gaan, oftewel zich terug te trekken. Toen werd er dus wel een barrage gespeeld tussen de nrs. 4 van de verschillende halve finales. Terecht lijkt me dat ook!)
De uiteindelijke winnaar van al die nrs. 4 zou dan m.i. de juiste kandidaat zijn voor de finale. Het bestuur besloot echter om gewoon een keuzeplaats uit te reiken aan Michiel. Er zijn daarop geen protesten gevolgd, maar ik heb me er toch over verwonderd en dat gevoel ook uitgesproken naar andere mensen toe. Dat Michiel uiteindelijk goed presteerde in de finale (4e naar ik meen) doet hier niets aan af.
Keuzeplaatsen verschaffen aan mensen die vanwege persoonlijke redenen niet konden meedoen aan een Halve Finale is tot daar aan toe, maar ze verschaffen aan mensen die zich op eigen houtje niet konden plaatsen vind ik ronduit belachelijk!

Ik heb toen wel een protest ingediend, maar het enige dat ik terugkreeg was dat de KNDB volgens regel X (ik weet ff zo snel niet het nummer meer) één of twee keuzeplaatsen mag toewijzen in de juniorenfinale. Ik heb het protest toen trouwens pas via mijn club IJmuiden na de finale ingediend, aangezien ik nietsvermoedend na mijn zomervakantie eens ging kijken hoe de finale afgelopen was en er vervolgens achter kwam dat Michiel alsnog meegedaan had. Voor zover ik weet zijn de andere nummers 4 (o.a. Gerlof Kolk dacht ik, maar dat weet ik niet meer zeker) toen ook niet geïnformeerd.
Hoi Martin,

naar ik meen was dat een ander geval: Richard Meijer moest op het laatste moment afzeggen vanwege het overlijden van zijn opa. Op dat moment moest op zo kort mogelijke termijn een vervanger worden gezocht. Daar michiel de regerend aspirantenkampioen was, leek hij de beste keuze. (let wel, het kan zijn dat ik twee jaar door elkaar haal)

Verder is dit een keuzeplaats: er was een extra plaats in de finale. In het geval van Martijn betreft het gewone plaatsingregels: de hoogstgeplaatste (die wil) plaatst zich voor de halve finales.

Het zou nogal mooi zijn, bijvoorbeeld: in west holland is er 1 plaats voor de halve finales. Je zorgt gewoon dat Ron Heusdens ieder jaar meespeelt: die wordt eerste, maar eist zijn plaats niet op (hij heeft immers al een plaats) en dan kan de WHDB vrolijk ieder jaar zelf een kandidaat kiezen.

AnDa

Post by AnDa » Wed Dec 08, 2004 00:48

Mochten Jo en jij er behoefte aan hebben flink tegen Dieter tekeer te gaan, doe dat dan in de afdeling Flame.
Nee, daar heb ik geen behoefte aan. Wilde alleen even aangeven dat Dieter in mijn ogen niet helemaal objectief is. Je zou natuurlijk ook kunnen zeggen gekleurd en betrokken. Het zij hem vergeven...
Last edited by AnDa on Wed Dec 08, 2004 00:52, edited 1 time in total.

Arjen de Mooij

Post by Arjen de Mooij » Wed Dec 08, 2004 00:48

Jo Gorissen wrote:Voor de zoveelste keer slaagt Dieter van Gortel erin een rookgordijn rond een meningsverschil op te trekken, waardoor bij de buitenwacht de indruk ontstaat dat het in dammend Limburg een zooitje is. Tot eergisteren ben ik in de veronderstelling geweest dat de nr. 3 van het Limburgs kampioenschap, Brion Koullen, geen interesse had in deelname van de HF. Nu blijkt, ik heb het uit zijn eigen mond vernomen, dat hij wel degelijk had willen meedoen aan de HF, maar geen tijd had voor het spelen van ’n driekamp tussen hem, Peter Schellekens en Martijn van Gortel. Door de Wk-perikelen van Olga en drukke werkzaamheden zag hij zich genoodzaakt anderhalve week geleden af te zien van deelname aan de herkamp.

Dit werpt een heel ander licht op de zaak. Want dit betekent, dat nummer 3, Brion Koullen, meer recht van spreken had om te protesteren dan de nr. 4, Martij van Gortel. Dre Verheggen, zich realiserend dat hij dadelijk een probleem had met Martijn van Gortel en wellicht ook Brion Koullen, besloot vervolgens een driekamp uit te schrijven. Dat Brion Koullen hier vervolgens geen tijd voor vrij maakt is zijn probleem. Maar wat Martijn van Gortel zich achtergesteld voelt en vindt dat Peter Schellekens een voorkeursbehandeling krijgt, is te idioot voor woorden.
Martijn moet juist blij zijn dat Dré Verheggen een herkamp uitschreef, nu had hij tenminste een kans om zich te plaatsen. Als Dré Verheggen gewoon de volgorde had gehanteerd was gewoon Brion Koullen kunnen gaan, iets wat hij na jarenlange afwezigheid graag had gewild.

Ik heb inmiddels schriftelijk bevestigd gekregen van Dré Verheggen, dat er sprake is geweest van een driekamp, hetgeen Dieter van Gortel nooit openbaar heeft gemaakt. Ook is mij via Dré Verheggen een brief onder ogen gekomen aan de deelnemers van de herkamp dat bij gelijk eindigen in de herkamp gesneldamd zou worden. Dieter van Gortel doet voorkomen alsof daar nooit sprake van is geweest. Ook is mij inmiddels duidelijk geworden, dat Dieter van Gortel vlak na de slotpartij van de herkamp, KNDB-wedstrijdleider Wuestman heeft proberen wijs te maken dat de PLDB-voorzitter Bram verhoef, niet achter het besluit stond van PLDB-wedstrijdleider Dré Verheggen om een herkamp uit te schrijven. Bram Verhoef heeft in een boze brief aan Wuestman deze zaak recht gezet. M.a.w. Dieter van Gortel gebruikte een leugentje voor eigen bestwil.

Terugkomend op de stelling van het FMJD-forum: PLDB maakt zijn eigen regels.
Het bestuur van de PLDB overtreedt niet de regels van de wedstrijdvoorwaarden van het Limburgs kampioenschap. Daar staat immers niet wanneer de kampioen niet gaat naar de HF, automatisch nummers 2,3, etc. mag gaan. Volgens de KNDB reglementen mag het Provinciaal Bestuur als de kampioen niet gaat zelf iemand aanwijzen. Dré Verheggen koos voor een oplossing waarbij hij dacht niemand voor het hoofd te stoten. Wie was er eigenlijk in belangrijke mate medeverantwoordelijk voor de wedstrijdvoorwaarden van het Limburgs Kampioenschap: toenmalig voorzitter van de PLDB. Dat was Dieter van Gortel.

Dieter van Gortel moet zich goed realiseren waar hij mee bezig is. Toen Olga en Brion enkele maanden geleden bij De Vaste Zet vertrokken, beschuldigde hij beiden van contractbreuk. Het is nogal wat om zoiets te beweren. Je brengt twee mensen die veel voor de damsport beteken in diskrediet. Ik weet dat zij het niet met Dieter van Gortel eens zijn. Ook in de discussie rond de HF plaats insinueert van Gortel zaken (vriendjespolitiek PLDB-bestuur) die voor betrokkenen zeer ernstig zijn, maar die hij wederom niet kan bewijzen.
Sorry hoor, maar als de voorzitter van een provincie moet akkoorderen dat er een herkamp gespeeld wordt ipv dat je dat gewoon in de wedstrijdvoorwaarden plaatst, dan hoeft Dieter van Gortel mij er niet van te overtuigen dat het in Limburg een zootje is.

archimedes

Post by archimedes » Wed Dec 08, 2004 01:05

Hanco Elenbaas wrote: ... maar wat eruit af te leiden is, is dat deze hele geschiedenis begonnen is na het terugtrekken van de nummers één tot en met drie uit het kampioenschap van Limburg en omdat Dré toen dacht dat Peter Schellekens de nummer 4 was, heeft hij Schellekens opgegeven bij Ruurd Wuestman, de wedstrijdleider van de KNDB. Door een telefoontje van Dieter kwam Dré erachter dat hij een blunder had begaan. Maar omdat hij toezeggingen had gedaan aan Schellekens, die zich van de domme had gehouden, toen hij als nummer 4 werd ingeschreven, is de kromme gedachte bij Dré opgekomen om een match te laten spelen tussen Martijn en Peter. Helemaal fout natuurlijk!! Dré had op dat moment Schellekens moeten bellen, zijn excuses aanbieden en de inschrijving van Schellekens ongedaan maken bij de KNDB en Schellekens laten vervangen door de echte nummer 4, Tijn van Gortel.

Nog steeds is het daarvoor niet te laat...

Ik hoop dat Dré binnenkort zelf iets wil zeggen over wat er is gebeurd. Het helpt niet als het bestuur van de Limburgse dambond zich hult in stilzwijgen. Dat stimuleert personen als Jo om er op los te fantaseren en dat zal toch niet de bedoeling zijn van Dré, mijn oud-clubgenoot die zich in de jaren '70 in Amsterdam altijd heeft laten kennen als een bijzonder integer mens.

Als het waar is wat Jo schrijft over Brion Koullen dan is diens rol ook bedenkelijk. Koullen vindt het dan goed als Schellekens naar de HF gaat, maar niet als Martijn van Gortel Limburg vertegenwoordigt.

Dré heeft me nog steeds niet uitgelegd waarom Schellekens als nummer 4 geen match hoefde te spelen en Van Gortel wel. Schellekens mag toch geen rechten krijgen omdat hij per ongeluk werd aangezien als de nummer 4?
Hanco, een heldere en bondige analyse!! Het meest plausibele verhaal wat ik tot nu toe gehoord heb. En je hebt ook duidelijk benoemd wat er nu zou moeten gebeuren. Waarna we in Limburg hopelijk weer zo snel mogelijk kunnen overgaan tot de orde van dag...

Dieter

Post by Dieter » Wed Dec 08, 2004 01:56

Op de onsmakelijke reactie van Jo en het vervolgens napraten van Andy zal ik niet eens reageren, dat lijkt me maar het beste. Wel wil ik even reageren op het geval nummer drie.
Toen Dre over een match sprak had hij het iinderdaad eerst over een match met drie spelers al voegde hij eraan toe eigenlijk al wel zeker te weten dat Brion niet wilde spelen. Martijn heeft toen direct verklaart dat er voor hem geen match nodig was als Brion zou willen immers Brion was hoger in het LK (derde) en verdiende dus de plaats zonder match. Toen Brion zich terugtrok was het martijn met zijn vierde plaats die geplaatst had moeten worden, de rest weten jullie.
Tjonge jonge wat heb ik nu toch in eerste instantie een belangrijk deel van het verhaal onvermeld gelaten zeg. En dat te weten dat ik mij uberhaupt (is geen goed nederlands geloof ik) pas vanaf zaterdag in deze zaak heb gemengd daarvoor heeft Martijn het alleen moeten doen.[/quote]

hans andriessen

Post by hans andriessen » Wed Dec 08, 2004 03:08

Jo Gorissen wrote:Terugkomend op de stelling van het FMJD-forum: PLDB maakt zijn eigen regels.
Het bestuur van de PLDB overtreedt niet de regels van de wedstrijdvoorwaarden van het Limburgs kampioenschap. Daar staat immers niet wanneer de kampioen niet gaat naar de HF, automatisch nummers 2,3, etc. mag gaan. Volgens de KNDB reglementen mag het Provinciaal Bestuur als de kampioen niet gaat zelf iemand aanwijzen.
Klopt deze laatste regel? Dat is cruciaal.
In welk artikel van het SWR staat dit?

hans andriessen

Post by hans andriessen » Wed Dec 08, 2004 03:22

Arjen de Mooij wrote:Het zou nogal mooi zijn, bijvoorbeeld: in west holland is er 1 plaats voor de halve finales. Je zorgt gewoon dat Ron Heusdens ieder jaar meespeelt: die wordt eerste, maar eist zijn plaats niet op (hij heeft immers al een plaats) en dan kan de WHDB vrolijk ieder jaar zelf een kandidaat kiezen.
Hoe is dat volgens jou dan geregeld?
In het SWR wordt hieromtrent niets geregeld.
Heeft de WHDB dat in de wedstrijdvoorwaarden vastgelegd? Dat zou een goed voorbeeld zijn voor andere provincies.
Kan Guido uitsluitsel geven?

Dolly's brother

Post by Dolly's brother » Wed Dec 08, 2004 13:13

Arjen de Mooij wrote:
Dolly's brother wrote:

Hoi Martin,

naar ik meen was dat een ander geval: Richard Meijer moest op het laatste moment afzeggen vanwege het overlijden van zijn opa. Op dat moment moest op zo kort mogelijke termijn een vervanger worden gezocht. Daar michiel de regerend aspirantenkampioen was, leek hij de beste keuze. (let wel, het kan zijn dat ik twee jaar door elkaar haal)

Verder is dit een keuzeplaats: er was een extra plaats in de finale. In het geval van Martijn betreft het gewone plaatsingregels: de hoogstgeplaatste (die wil) plaatst zich voor de halve finales.

Het zou nogal mooi zijn, bijvoorbeeld: in west holland is er 1 plaats voor de halve finales. Je zorgt gewoon dat Ron Heusdens ieder jaar meespeelt: die wordt eerste, maar eist zijn plaats niet op (hij heeft immers al een plaats) en dan kan de WHDB vrolijk ieder jaar zelf een kandidaat kiezen.
Dat van Richard Meijer was dat jaar daarvoor. Op dat moment werd de open plaats toegekend aan Erwin Heunen dacht ik, aangezien hij in een barrage om de derde plek in de poule verloren had van Richard Kromhout (of het was andersom: één van deze twee i.i.g). In het geval van de keuzeplaats van Michiel had Wiebe van der Wijk zich volgens mij teruggetrokken.

Post Reply