Klopt het dat artikel 16 lid 9 Statuten KNDB voor deze situatie geldt?
In dat geval lijkt het erop dat een tweede vergadering (waarvoor de eis van 2/3 dan niet zou gelden) binnen 4 weken na 6 november 2004 "bijeengeroepen" moet worden. Deze termijn is inmiddels voorbij.
De crux is wat je hier verstaat onder "bijeengeroepen".
Om alle misverstanden gewoon te vermijden zou een bijeenroeping ter vergadering binnen de inmiddels verstreken termijn in mijn ogen te preferen zijn geweest, nog afgezien van de vraag of dit de juiste uitleg van dit statutaire artikel is.
Na een statutenloos tijdperk binnen de KNDB nu in ieder geval toch ook nog een tijdperk zonder voorzitter.
Een aardige surprise van de Bondsraad voor deze tijd van het jaar.
Ik neem aan dat HM tijdens de blindsimultaanseance van Ton Sijbrands als voorzitter van de KNDB in Lutten acte de présence geeft en in die hoedanigheid handelingen zal verrichten. The show must go on.
![](https://damforum.nl/bb3/images/ua.png)
Aankondiging Van Stigt Thans - Witte van Moort op 04/12
-
Ja dat klopt m.i.abelius wrote:Klopt het dat artikel 16 lid 9 Statuten KNDB voor deze situatie geldt?
In dat geval lijkt het erop dat een tweede vergadering (waarvoor de eis van 2/3 dan niet zou gelden) binnen 4 weken na 6 november 2004 "bijeengeroepen" moet worden. Deze termijn is inmiddels voorbij.
De crux is wat je hier verstaat onder "bijeengeroepen".
Om alle misverstanden gewoon te vermijden zou een bijeenroeping ter vergadering binnen de inmiddels verstreken termijn in mijn ogen te preferen zijn geweest, nog afgezien van de vraag of dit de juiste uitleg van dit statutaire artikel is.
Na een statutenloos tijdperk binnen de KNDB nu in ieder geval toch ook nog een tijdperk zonder voorzitter.
Een aardige surprise van de Bondsraad voor deze tijd van het jaar.
Ik neem aan dat HM tijdens de blindsimultaanseance van Ton Sijbrands als voorzitter van de KNDB in Lutten acte de présence geeft en in die hoedanigheid handelingen zal verrichten. The show must go on.
Ik ben met je eens dat het wenselijker geweest zou zijn deze tweede vergadering binnen 4 weken na 6 November te laten plaatsvinden i.p.v. wat nu gebeurt is een uitnodiging voor een tweede vergadering versturen binnen voorgenoemde termijn (wat trouwens wel gebeurt is binnen de voorgeschreven 4 weken).
Dat is duidelijk.
Persoonlijk denk ik dat het artikel doelt op een bijeenroeping ter vergadering te houden binnen 4 weken.
De andere uitleg zou toestaan dat een convocatie binnen 4 weken wordt verstuurd en dat de besluitnemende vergadering -pakweg- over 4 maanden plaatsvindt. Dat zal niet de bedoeling zijn geweest, lijkt me.
Gedane zaken nemen nu nauwelijks keer meer.
Hopelijk de volgende keer heel veel beter, zullen we maar denken.
Persoonlijk denk ik dat het artikel doelt op een bijeenroeping ter vergadering te houden binnen 4 weken.
De andere uitleg zou toestaan dat een convocatie binnen 4 weken wordt verstuurd en dat de besluitnemende vergadering -pakweg- over 4 maanden plaatsvindt. Dat zal niet de bedoeling zijn geweest, lijkt me.
Gedane zaken nemen nu nauwelijks keer meer.
Hopelijk de volgende keer heel veel beter, zullen we maar denken.
- Henk de Witt
Haitze is wel degelijk opgemerkt! De jeneverdampen ontstonden pas later toen de Schiedammers in kleine kring de overwinning vierden alsmede de voorlopige koppositie.abelius wrote:Onze (nog niet gekozen) KNDB-voorzitter zou bij deze inhaalwedstrijd ook deel van het x-koppige publiek in Schiedam hebben uitgemaakt. Kennelijk is hij door de jeneverdampen niet opgemerkt.