Wie moet de nieuwe voorzitter worden van de KNDB

Discussies over damsport (in het Nederlands)

Wie moet de nieuwe voorzitter worden van de KNDB

Johan Huls
11
12%
Henk Stoop
8
9%
Wouter van Beek
1
1%
Dieter van Gortel
6
7%
Tjalling Goedemoed
20
22%
Marcel Kosters
3
3%
Fred van Amersfoort
11
12%
Harm Wiersma
10
11%
Iemand anders, graag namen
11
12%
Aart Walraven
6
7%
Haitze Meurs
4
4%
 
Total votes: 91

User avatar
Teun van de Krol
Posts: 152
Joined: Wed May 14, 2003 16:06
Location: Waddinxveen

Post by Teun van de Krol » Thu Dec 02, 2004 15:06

Jan Pieter wrote:Op de website van de KNDB staan de notulen van de bondsraadvergadering van 6 november. Daaruit blijkt dat Haitze nog niet eens officieel gekozen is, omdat het quorum tijdens die vergadering niet aanwezig was. Je begint je toch af te vragen waarom de zittende bondsraadleden zichzelf ooit verkiesbaar hebben gesteld, als ze zoveel moeite hebben om naar een vergadering te komen.

Uit de rondvraag: Verhoef merkt op dat er niet te veel publiciteit moet worden gegeven aan de slechte opkomst van deze vergadering.
Verhoef kan tevreden zijn. Het heeft een maand geduurd voor het nieuws tot de buitenwereld doordringt.
Dan ben jij er laat bij ik wist het al ff. Het is geen nieuw probleem, maar vanaf begin bij bondsraad aanwezig!
____________________________
Deskundigheid is het laatste wat U nodig hebt voor een levendige discussie.

Gerard de Groot
Posts: 351
Joined: Mon Jul 07, 2003 22:09
Location: the Netherlands

Post by Gerard de Groot » Thu Dec 02, 2004 21:54

Jan Pieter wrote:Op de website van de KNDB staan de notulen van de bondsraadvergadering van 6 november. Daaruit blijkt dat Haitze nog niet eens officieel gekozen is, omdat het quorum tijdens die vergadering niet aanwezig was. Je begint je toch af te vragen waarom de zittende bondsraadleden zichzelf ooit verkiesbaar hebben gesteld, als ze zoveel moeite hebben om naar een vergadering te komen.

Uit de rondvraag: Verhoef merkt op dat er niet te veel publiciteit moet worden gegeven aan de slechte opkomst van deze vergadering.
Verhoef kan tevreden zijn. Het heeft een maand geduurd voor het nieuws tot de buitenwereld doordringt.
De oplettende lezer had het kunnen weten. Op DamWeb verscheen 7 november het volgende bericht:
Meurs nieuwe voorzitter KNDB
Haitze Meurs is gisteren tot voorzitter van de KNDB benoemd en volgt in die functie Ebbo de Jong op, die het ambt een jaar bekleedde. Meurs is geen onbekende in de damwereld. Het bedrijf dat zijn naam draagt is al jaren hoofdsponsor van Denk en Zet uit Culemborg, een vereniging die al enige jaren op het hoogste niveau speelt. Ook was Meurs sinds het begin lid van de bondsraad.

De benoeming is overigens niet geheel definitief. De leden van de bondsraad slaagden er gisteren niet in een vergadering te beleggen waarin tweederde van het aantal leden aanwezig was en derhalve konden geen rechtsgeldige beslissingen genomen worden. Een gegeven dat de kiezers volgend jaar zeker moeten meewegen als er opnieuw verkiezingen voor de bondsraad plaats vinden.

User avatar
Jan Pieter
Posts: 2432
Joined: Sat Sep 27, 2003 05:37
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter » Fri Dec 03, 2004 03:40

Gerard de Groot wrote:
Jan Pieter wrote:Op de website van de KNDB staan de notulen van de bondsraadvergadering van 6 november. Daaruit blijkt dat Haitze nog niet eens officieel gekozen is, omdat het quorum tijdens die vergadering niet aanwezig was. Je begint je toch af te vragen waarom de zittende bondsraadleden zichzelf ooit verkiesbaar hebben gesteld, als ze zoveel moeite hebben om naar een vergadering te komen.

Uit de rondvraag: Verhoef merkt op dat er niet te veel publiciteit moet worden gegeven aan de slechte opkomst van deze vergadering.
Verhoef kan tevreden zijn. Het heeft een maand geduurd voor het nieuws tot de buitenwereld doordringt.
De oplettende lezer had het kunnen weten. Op DamWeb verscheen 7 november het volgende bericht:
Gerard de Groot wrote: De benoeming is overigens niet geheel definitief. De leden van de bondsraad slaagden er gisteren niet in een vergadering te beleggen waarin tweederde van het aantal leden aanwezig was en derhalve konden geen rechtsgeldige beslissingen genomen worden. Een gegeven dat de kiezers volgend jaar zeker moeten meewegen als er opnieuw verkiezingen voor de bondsraad plaats vinden.
Heel goed dat je dat, ondanks het verzoek van Verhoef, meteen op het DamWeb hebt gepubliceerd. Ik zat toen in een ver land met beperkte toegang tot het internet en heb die info helaas gemist. Blijft staan dat de KNDB-website slechts meldde: "Haitze Meurs heeft per direct en bij goedkeuring van de bondsraad het voorzitterschap van waarnemend voorzitter en penningmeester Teus de Mik overgenomen. De bondsraadsvergadering sprak zich unaniem uit voor Meurs."
Dat lijkt me op z'n minst onvolledig.

Verbazingwekkend overigens dat al sinds 7 november bekend is dat het quroum niet gehaald is en dat niemand op dit forum daar iets over gezegd heeft. Het lijkt me toch wel een kritische opmerking waard.

tijdnood
Posts: 116
Joined: Wed Jun 09, 2004 22:43

Post by tijdnood » Fri Dec 03, 2004 12:38

Helaas komen er gedachten als "volksverlakkerij" naar boven als je dit allemaal leest. Een bondsraad die bij een uiterst belangrijke gelegenheid (keuze van een voorzitter) niet in de vereiste samenstelling samenkomt. Een bericht op de website van de KNDB dat er (nota bene zonder enige restrictie)een voorzitter is gekozen. Openheid van bestuur noem je dat. En een (nog) niet gekozen voorzitter, die zijn al zijn eerste interview in de nieuwe hoedanigheid afgeeft. Het stemt allemaal zeer droevig, maar het maakt ook boos. Zijn de belangen van dammend Nederland wel in goede handen? Je zou je lidmaatschap haast opzeggen!

User avatar
draakje13
Posts: 26
Joined: Sun May 16, 2004 13:54
Location: netherlands

Post by draakje13 » Fri Dec 03, 2004 22:45

Eric van Dusseldorp wrote:
Arjen de Mooij wrote:Kut doe ik het weer verkeerd. Die bedoel ik ja.
Ik zal eens bij zijn vrouw lobbiën. Die werkt bij mij op kantoor.
ik kan het ook wel vragen harry zit bij mij op de club [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
ik denk altijd heel goed na voordat ik iets doms zeg

Post Reply