Weer een "GSM" nederlaag

Discussies over damsport (in het Nederlands)
DJBAMI

Post by DJBAMI » Wed Nov 03, 2004 12:36

Er gebeuren inderdaad wel ergere dingen, maar volgens mij is het niet erg moeilijk om een mobiele telefoon uit te zetten, ik denk dat zelfs Samb wel weet hoe dat moet

gsm

messemaker - ba 2-0

Post by gsm » Sun Nov 14, 2004 14:42

Bas Messemaker (1385) - Bassirou Ba (1454) 2-0 (1)
Telefoon voor Ba na 16 zetten. [img]images/smilies/icon_redface.gif[/img]

Wishmaster
Real name: Pascal Stil

Re: Weer een "GSM" nederlaag

Post by Wishmaster » Sun Nov 14, 2004 17:50

In Den Haag waar wij gisteren speelde zit de bar in de speelzaal, daar ging de telefoon op een gegeven moment af. De barman nam ook niet echt de moeite zacht te praten of het gesprek kort te houden, ondanks dat de arbiter daar volgens mij om gevraagd heeft.
everytime is a good time to take your time to have a good time

VibeMan

Post by VibeMan » Mon Nov 29, 2004 14:39

Wishmaster wrote:In Den Haag waar wij gisteren speelde zit de bar in de speelzaal, daar ging de telefoon op een gegeven moment af. De barman nam ook niet echt de moeite zacht te praten of het gesprek kort te houden, ondanks dat de arbiter daar volgens mij om gevraagd heeft.
Idem a Voce toen wij met Witte van Moort 2 uit speelden tegen het Noorden. Daar zit de bar dus ook in de zaal. De barkeeper gaat ff de opstellingen doorgeven, flink gebleer dooor de zaal heen. Moest ie ook nog van 2 teams doorgeven, dus in totaal 40 namen. Dan denk ik koop gewoon een draagbare telefoon voor 2 tientjes en ga niet de hele zaal storen. Even later ging de barkeeper ook nog afwassen, dat was helemaal een ramp. Al dat bestek in de afwasbak en maar roeren, donders kabaal. Wel lache, maar echt concentreren zit er dan niet in. Hoogstwaarschijnlijk vandaar ook mijn 0 tegen M. de Jong.

Vibe.

Mark Hees

Post by Mark Hees » Mon Nov 29, 2004 14:43

VibeMan wrote: Hoogstwaarschijnlijk vandaar ook mijn 0 tegen M. de Jong.

Vibe.
ahah, ja, dat is de meest waarschijnlijke reden.... [img]images/smilies/icon_twisted.gif[/img]

Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter » Mon Nov 29, 2004 15:32

VibeMan wrote:Idem a Voce toen wij met Witte van Moort 2 uit speelden tegen het Noorden. Daar zit de bar dus ook in de zaal. De barkeeper gaat ff de opstellingen doorgeven, flink gebleer dooor de zaal heen. Moest ie ook nog van 2 teams doorgeven, dus in totaal 40 namen. ... Even later ging de barkeeper ook nog afwassen, dat was helemaal een ramp. Al dat bestek in de afwasbak en maar roeren, donders kabaal.
Spel- en wedstrijdreglement, artikel 18.1:
Het speellokaal moet voldoen aan de volgende eisen:
a. er moet voldoende ruimte, licht, warmte en ventilatie zijn;
b. er moet voor spelers en arbiter voldoende en geschikt meubilair aanwezig zijn;
c. er moet een voldoende afscheiding tussen spelers en toeschouwers mogelijk zijn;
d. er moet rust heersen.

De zaal van Het Noorden voldoet kennelijk niet aan het bovenstaande en zou dus afgekeurd moeten worden door de scheids.

Het gaat dus om twee verschillende dingen. Enerzijds mag je je tegenstander niet hinderen (door bijvoorbeeld een rinkelend mobieltje) en anderzijds moet de zaal gewoon aan bepaalde voorwaarden voldoen.

GuidoB

Post by GuidoB » Mon Nov 29, 2004 16:36

Jan Pieter wrote:Spel- en wedstrijdreglement, artikel 18.1:
b. er moet voor spelers en arbiter voldoende en geschikt meubilair aanwezig zijn;
c. er moet een voldoende afscheiding tussen spelers en toeschouwers mogelijk zijn;
d. er moet rust heersen.

De zaal van Het Noorden voldoet kennelijk niet aan het bovenstaande en zou dus afgekeurd moeten worden door de scheids.

Het gaat dus om twee verschillende dingen. Enerzijds mag je je tegenstander niet hinderen (door bijvoorbeeld een rinkelend mobieltje) en anderzijds moet de zaal gewoon aan bepaalde voorwaarden voldoen.
Ik moet de eerste arbiter nog tegenkomen dit bijvoorbeeld de speelzaal van Hiltex afkeurt. De bar bevindt zich in de speelzaal en dat zorgt voor ongelooflijk veel herrie. Vooral omdat de spelers nergens anders naar toe kunnen zodra hun partij uit is. De jeugd in de speeltuin ernaast zorgt trouwens voor nog veel meer herrie, zodat er ook in het eerste speeluur geen rust heerst.

Dieter

Post by Dieter » Mon Nov 29, 2004 17:00

GuidoB wrote:
Jan Pieter wrote:Spel- en wedstrijdreglement, artikel 18.1:
d. er moet rust heersen.

Ik moet de eerste arbiter nog tegenkomen dit bijvoorbeeld de speelzaal van Hiltex afkeurt. De bar bevindt zich in de speelzaal en dat zorgt voor ongelooflijk veel herrie. Vooral omdat de spelers nergens anders naar toe kunnen zodra hun partij uit is. De jeugd in de speeltuin ernaast zorgt trouwens voor nog veel meer herrie, zodat er ook in het eerste speeluur geen rust heerst.
In Gorinchem is het ook een grote ramp, dammen midden op een marktplein heb ik het genoemd in mijn wedstrijdverslag. Veel te weinig ruimte, een krakende vloer, de bar in de speelzaal,geen analyse ruimte waar men zich terug kan trekken, en dan ook nog eens spelers die geen enkele moeite doen om het rustig te houden. Het beste gedroegen zich nog de jonge spelers van de thuisclub, de senioren zouden er een voorbeeld aan mogen nemen.
Als hier een GSM afgegaan zou zijn hadden we het vermoedelijk niet eens gemerkt.
Die jonge gasten van GDC verdienen een pluim, ze spelen niet alleen heel goed maar hebben ook nog eens een voorbeeldig gedrag.

PieterPeen
Location: Plastic huis, met zwevende fateuils, roltrappen, chips en heel veel knoppen.

Post by PieterPeen » Thu Feb 10, 2005 00:04

ALLEMAAL KABAAL

We wonen bij een spoorbaan
We horen elke trein
Dan rammelen de ramen
Ze trillen in het kozijn
Er staan wel twintig auto's
Te wachten voor rood licht
Dan hou ik altijd m'n oren dicht

Allemaal kabaal
Allemaal kabaal

Ik kan wel 's niet slapen
's Nachts om twaalf uur
Overal geluiden
Uit de straat en uit de muur
De buren vieren feest
De hond kluift op z'n been
En m'n vader snurkt overal doorheen

Allemaal kabaal
Allemaal kabaal

En van mij willen ze stilte
Stilte
Ze houden mij graag stil
Alle mensen zeggen kinderen
Ze houden nooit hun kop
Maar ze maken zelf de meeste herrie
En die houdt nooit op

In het bos hoor de snelweg
In elke winkelstraat muziek
En zelfs onze tandarts
Boort het liefste bij klassiek
De meester zegt stilte
Als je proefwerk maakt
Terwijl ie op z'n nieuwe schoenen
Door de klas heen kraakt

Allemaal kabaal
Allemaal kabaal

En van mij willen ze stilte
Stilte
Ze houden mij graag stil
Alle mensen zeggen kinderen
Ze houden nooit hun kop
Maar ze maken zelf de meeste herrie
En die houdt nooit op

Zelfs in de film
Als het net heel spannend is
Zit er wel iemand in je oor te kraken
Met een zakje chips

En van ons willen ze stilte
Stilte
Ze houden ons graag stil / Sti sti sti sti sti sti sti stil
En van ons willen ze stilte / Allemaal kabaal, Yeaaaaaaaah
Stilte / Sti sti sti sti sti sti sti stil
Ze houden ons graag stil / Allemaal kabaal, Yeaaaaaaaah
En van ons willen ze stilte / Sti sti sti sti sti sti sti stil
Stilte / Allemaal kabaal, Yeaaaaaaaah
Ze houden ons graag stil / Sti sti sti sti sti sti sti stil
En van ons willen ze stilte...
Mijn naam is Pieter Peen, ik ben een fenomeen, de knapste kop van alle knappe koppen.

steenslag

Post by steenslag » Thu Feb 10, 2005 00:24

Als je kopiepeest, doe het dan met bronvermelding.

Mark Hees

Post by Mark Hees » Thu Feb 10, 2005 07:42

steenslag wrote:Als je kopiepeest, doe het dan met bronvermelding.
Wat? Vertel je me nu dat Worteltje dit niet zelf gemaakt hebt [img]images/smilies/icon_question.gif[/img] [img]images/smilies/icon_question.gif[/img]

PieterPeen
Location: Plastic huis, met zwevende fateuils, roltrappen, chips en heel veel knoppen.

Post by PieterPeen » Thu Feb 10, 2005 07:43

Ik zit zo vaak te balen
Van m'n meester z'n verhalen
Al die bla, bla, bla, bla, bla
Die hij dan zesendertig keer weer gaat herhalen

Zal ik 's wat vertellen
Laat mij maar lekker bellen
Heerlijk bla, bla, bla, bla, bla
Zonder dat ik het precies hoef uit te spellen

Geef mij maar een mobiel
Lekker kletsen, sms'en
Al die letters mooi in beeld
In een taal die nooit verveelt
Geef mij maar een mobiel
Ik smelt bijna van geluk
Als ik op de toetsen... druk
Druk, druk druk druk druk!

Al m'n vrienden en vriendinnen
Zijn zo gek op mooie zinnen
Prachtig bla, bla, bla, bla, bla
Wat zou ik zonder m'n mobiel moeten beginnen

Ik kan echt niet meer zonder
Dat ding is toch een wonder
Ja, nee, bla, bla, bla, bla, bla
Zo'n satellietgesprek is altijd weer bijzonder

Geef mij maar een mobiel
Lekker kletsen, sms'en
Geef mij maar een mobiel
Ik smelt bijna van geluk

Al die d's of die t's
De lange of de korte ei
Nee, da's niks voor mij
Trouwens, 'k heb het veel te druk
Want met mijn mobiel
Heb ik gelukkig geen seconde
Vrij
Vrij, vrij, vrij

Geef mij maar een mobiel
Lekker kletsen, sms'en
Geef mij maar een mobiel
Ik smelt bijna van geluk

Geef mij maar een mobiel
Lekker kletsen, sms'en
Geef mij maar een mobiel
Ik smelt bijna van geluk
Mijn naam is Pieter Peen, ik ben een fenomeen, de knapste kop van alle knappe koppen.

PieterPeen

Post by PieterPeen » Thu Feb 10, 2005 07:44

steenslag wrote:Als je kopiepeest, doe het dan met bronvermelding.

Bob zegt: dure programma's / Mmmm
Kopieer je van elkaar / Mmmm

de bruijn

Post by de bruijn » Thu Feb 10, 2005 10:38

Is de GSM-regel wel zo eerlijk? Zaterdag een paar weken terug. Wolter en dros/adg tegen Van stigt Thans. Om ongeveer half drie gaat de telefoon van mn tegenstander (Gantwarg) af. Ik kijk even naar mijn buurmannen Heusdens en Van Mourik en ja hoor zij hebben het ook gehoord. Ik besluit de arbiter er maar bij te halen toen de telefoon nog een keer afging. De arbiter loopt mee en toen we bij het tafeltje aankwamen ging de telefoon nog een keer af. Gantwarg schuift met zn hand in de broekzak en frommelt wat. Dan haalt hij het telefoontje eruit en laat zien dat er niets gebeurt is. De arbiter heeft niets gehoord (het geluidje was ook erg zacht) en dus valt er niets te bewijzen. Oftewel ik moet doorspelen en verlies uiteindelijk. Het boeit me op zich niets dat ik verlies, maar als je zo'n regel instelt moet die regel wel goed inzetbaar zijn.

Mark Hees

Post by Mark Hees » Thu Feb 10, 2005 10:41

de bruijn wrote:Is de GSM-regel wel zo eerlijk? Zaterdag een paar weken terug. Wolter en dros/adg tegen Van stigt Thans. Om ongeveer half drie gaat de telefoon van mn tegenstander (Gantwarg) af. Ik kijk even naar mijn buurmannen Heusdens en Van Mourik en ja hoor zij hebben het ook gehoord. Ik besluit de arbiter er maar bij te halen toen de telefoon nog een keer afging. De arbiter loopt mee en toen we bij het tafeltje aankwamen ging de telefoon nog een keer af. Gantwarg schuift met zn hand in de broekzak en frommelt wat. Dan haalt hij het telefoontje eruit en laat zien dat er niets gebeurt is. De arbiter heeft niets gehoord (het geluidje was ook erg zacht) en dus valt er niets te bewijzen. Oftewel ik moet doorspelen en verlies uiteindelijk. Het boeit me op zich niets dat ik verlies, maar als je zo'n regel instelt moet die regel wel goed inzetbaar zijn.
Dit lijkt me heel simpel. Als de arbiter niets gehoord heeft, kan hij ook niet ingrijpen.

Post Reply