Weer een "GSM" nederlaag
-
- Real name: Alexander Presman
Weer een "GSM" nederlaag
Het is weer gebeurd. Nu tjdens de wedstrijd Apeldoorn -Tomahaok.
Mobile telefoon van Ndiaga Samb ging rinkelen.
Zonder enige twijfel heeft arbiter zijn parij verloren verklaard.
Er waren volgens mij geen protesten.
Iedereen begint even wennen.
Ik vind persoonlijk dat de straf ongelofelijk hoog is en komt absoluut niet in verhouding met overtreding.
Een gele kaart in kombinatie met geldboete zou van mij meer dan voldoende zijn.
Na de gele kaart kan dan voor dezelfde overtreding wel een rode volgen.
Wat denken jullie?
Mobile telefoon van Ndiaga Samb ging rinkelen.
Zonder enige twijfel heeft arbiter zijn parij verloren verklaard.
Er waren volgens mij geen protesten.
Iedereen begint even wennen.
Ik vind persoonlijk dat de straf ongelofelijk hoog is en komt absoluut niet in verhouding met overtreding.
Een gele kaart in kombinatie met geldboete zou van mij meer dan voldoende zijn.
Wat denken jullie?
-
- Real name: Martijn van Gortel
Mee eens!
De boete is veel te zwaar.
In Brunssum hebben ze nog de leukste oplossing. Als je telefoon afgaat, 5 euro betalen aan de organisatie, die kan het dan altijd voor iets nuttigs gebruiken.
Laat maar rinkelen die telefoons [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]
De boete is veel te zwaar.
In Brunssum hebben ze nog de leukste oplossing. Als je telefoon afgaat, 5 euro betalen aan de organisatie, die kan het dan altijd voor iets nuttigs gebruiken.
Laat maar rinkelen die telefoons [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]
-
Veel te zware straf. Gewoon 10 euro boete en inname (gedurende de wedstrijd) van het mobieltje door de arbiter.
Tijdens de wedstrijd Franeker-DVSB speelde een muziekcorps pal voor het speellokaal. Niet even, maar echt de hele middag. Storend natuurlijk, ik ga dan nog liever discodammen in Den Haag.
Daarmee vergeleken vind ik het afgaan van een mobieltje echt niet zo'n ramp.
Tijdens de wedstrijd Franeker-DVSB speelde een muziekcorps pal voor het speellokaal. Niet even, maar echt de hele middag. Storend natuurlijk, ik ga dan nog liever discodammen in Den Haag.
Daarmee vergeleken vind ik het afgaan van een mobieltje echt niet zo'n ramp.
Aankondiging:
Zaterdag 6 november 2004 : Taptoe Leeuwarden.
Tijdens de slotronde van de finale van het Damkampioenschap van Friesland komt er voorafgaande aan de Taptoe een muziekkorps langs speellocatie Hotel Eetcafé 't Anker te Leeuwarden.
Tevens zal deze dag door de spelers afscheid worden genomen van kelner Mattie.
Als de arbiter standaard voorafgaande aan de wedstrijd luid en duidelijk meedeelt dat alle mobieltjes uitgezet dienen te worden, dan is er weinig aan de hand. Heeft iemand op dat moment een MP3-speler in zijn oor, dan is dat jammer. Had hij/zij maar moeten luisteren.
Misschien moeten de teamleiders hun spelers er ook nog eens op wijzen.
Ik kan me voorstellen, dat het mij in de toekomst ook nog eens gaat overkomen. Een mens vergeet tenslotte altijd wel weer wat.
Zaterdag 6 november 2004 : Taptoe Leeuwarden.
Tijdens de slotronde van de finale van het Damkampioenschap van Friesland komt er voorafgaande aan de Taptoe een muziekkorps langs speellocatie Hotel Eetcafé 't Anker te Leeuwarden.
Tevens zal deze dag door de spelers afscheid worden genomen van kelner Mattie.
Als de arbiter standaard voorafgaande aan de wedstrijd luid en duidelijk meedeelt dat alle mobieltjes uitgezet dienen te worden, dan is er weinig aan de hand. Heeft iemand op dat moment een MP3-speler in zijn oor, dan is dat jammer. Had hij/zij maar moeten luisteren.
Misschien moeten de teamleiders hun spelers er ook nog eens op wijzen.
Ik kan me voorstellen, dat het mij in de toekomst ook nog eens gaat overkomen. Een mens vergeet tenslotte altijd wel weer wat.
-
-
- Eric Sanders
Is dit een wel heel erg geforceerde poging om stoer politiek incorrect te doen of is Samb echt moslim?Andre de Koning wrote:Misschien ten gevolge van de Ramadan?Fred van Amersfoort wrote: Trouwens nooit geweten dat die Samb zo ontzettend blond is. Er waren zelfs mensen die hem zagen blozen.
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart
-
Geen ideeEric Sanders wrote:Is dit een wel heel erg geforceerde poging om stoer politiek incorrect te doen of is Samb echt moslim?Andre de Koning wrote:Misschien ten gevolge van de Ramadan?Fred van Amersfoort wrote: Trouwens nooit geweten dat die Samb zo ontzettend blond is. Er waren zelfs mensen die hem zagen blozen.
- Eric Sanders
Dat beantwoordt de vraag wel min of meer.Andre de Koning wrote:Geen ideeEric Sanders wrote:Is dit een wel heel erg geforceerde poging om stoer politiek incorrect te doen of is Samb echt moslim?Andre de Koning wrote: Misschien ten gevolge van de Ramadan?
-
Wat bedoel je precies met politiek inkorrekt Sanders? Typisch nederlands hoor, we vermoeden een racistisch ondertoontje en een enkel azijnzeiker bedenkt dat hij fans krijgt door veilig in het midden te gaan staan. Flinke vent ben je dan. Hij is toch gewoon zwart en zijn aktie was toch gewoon blond? Of hij moslim is of niet doet er niets toe. Dat de mobiele telefoon afging was trouwens geen toeval. Samb is een oor aangenaaid, hij werd gebeld door een Apeldoorner die het nummer had bewaard vanuit een eerdere situatie. Nadat er eenmaal een peipje te horen was geweest dat er een sms berichtje binnen was gekomen bedacht de master of conspiracy zich geen moment en spoedde zich naar het toilet. Toen hij na het intoetsen van het nummer daadwerkelijk een ringtoon hoorde piste hij bijna in zijn broek. Namen noem ik verder niet
- Eric Sanders
Mijn reactie sloeg op het ramadan-grapje van de Koning. De ramadan is typisch iets voor moslims, dacht ik toch. Dus ofwel Samb is moslim, waarom zou hij anders last hebben van de ramadan, of de Koning lult maar wat om grappig proberen te zijn.Fred van Amersfoort wrote:Wat bedoel je precies met politiek inkorrekt Sanders? Typisch nederlands hoor, we vermoeden een racistisch ondertoontje en een enkel azijnzeiker bedenkt dat hij fans krijgt door veilig in het midden te gaan staan. Flinke vent ben je dan. Hij is toch gewoon zwart en zijn aktie was toch gewoon blond? Of hij moslim is of niet doet er niets toe.
Of een grap politiek incorrect is of niet, maakt mij geen zak uit, als ie maar leuk is. Het kan een grap wel leuker maken overigens. Als het echter nergens op slaat, doet het wat geforceerd aan.
Momenteel krijg je trouwens nauwelijks fans door politiek correct te zijn, dat is toch al een paar jaar uit. Dus als dat mijn bedoeling geweest zou zijn, zou ik dat inderdaad wel dapper van mijzelf hebben gevonden.
-
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Re: Weer een "GSM" nederlaag
Mee eens, er gebeuren wel ergere dingen dan een telefoon die afgaat.A.Presman wrote:Een gele kaart in kombinatie met geldboete zou van mij meer dan voldoende zijn.
Wat denken jullie?
Alleen een waarschuwing vind ik echter onvoldoende, want het zijn steeds dezelfde personen bij wie de telefoon rinkelt, en die zouden er dan wel erg makkelijk mee wegkomen. Dus een waarschuwing en een stevige boete, en eventueel, net als in het voetbal, na x (bijvoorbeeld 2) waarschuwingen een wedstrijd schorsing.
Het lijkt mij trouwens ook wenselijk om de thuisclub een boete te geven wanneer er een telefoon van een toeschouwer overgaat, zeker wanneer die toeschouwer aantoonbaar supporter/lid van die club is.