Kan de formule voor rating anders worden, nu w8 ik en w8 ik en w8 ik op een rating terwijl niet eens zeker is dat ik de 20 partijen aan het eind van het seizoen haal!
wie weet exact hoe het in zijn werk gaat ??
Rating
Rating
Groeten uit Delft
Volgens mij krijg je vanaf 10 of 15 partijen al een rating. Rating is er op gebaseerd dat bij bepaalde ratingverschillen bepaalde scores worden verwacht m.b.v. de normale verdeling. Daar zijn tabellen van. Tot je een aantal, ik dacht 25 partijen hebt gespeeld, wordt je rating bepaald door te kijken naar jouw score en je gemiddelde tegenstanderrating. Je krijgt dan de rating die bij jouw score hoort. Daana wordt per partij gekeken naar de verwachte score o.b.v. jouw rating en die van de tegenstander, en wordt de rating per wedstrijd gecorrigeerd met een correctiefactor, welke in pricipe 5 bedraagt maar tot als ik het goed heb 125 partijen 7,5. Als je het heel goed (of slecht) doet (d.w.z. dat je rating als die puur o.b.v. het betreffende seizoen zou worden berekend 100 boven (of onder) je huidige rating ligt, dan krijg je correctiefactor 10.
De meest gehate dammer allertijden.
-
Re: Rating
Meer info opPauwels wrote:Kan de formule voor rating anders worden, nu w8 ik en w8 ik en w8 ik op een rating terwijl niet eens zeker is dat ik de 20 partijen aan het eind van het seizoen haal!
wie weet exact hoe het in zijn werk gaat ??
http://www.mycgiserver.com/~hendrikv/ZoekNaamSpeler.jsp