Geloven dammers in God?

Discussies over damsport (in het Nederlands)

Bestaat God?

Ja, ik geloof in God en dus in een leven na de dood.
36
40%
Nee, ik geloof niet in (een persoonlijke) God, maar wel in een leven na de dood.
20
22%
Nee, ik geloof noch in God, noch in een leven na de dood.
34
38%

Total votes: 90

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Fri Sep 10, 2004 14:19

Ja Kat bedoelt mij.

DE_PRUTSER

Post by DE_PRUTSER » Fri Sep 10, 2004 14:32

Piet Bouma wrote:
DE_PRUTSER wrote:
ktarinus wrote: Zozo dus jij wilt bepaalde namen gaan noemen:P

Ik speur net eens rond tussen mijn Vog berichtjes en zie daar toch heel grove uitspraken jegens een persoon die je nu weer spreekt foei!
Achter zijn rug om nog wel tut tut.
En jij wilt de moraalridder uithangen. [img]images/smilies/icon_confused.gif[/img]
Dan nodig ik je bij deze uit je vog berichtje te plaatsen op dit forum.
Dan kunnen we daar over debateren,nu suggereer je iets wat m.i. niet waar is.
Die opmerking over die persoon die ik nu weer spreek dat vermoeden had ik al.
Nu heb ik straks zekerheid,want aangezien je mij beschuldigt van grove uitspraken jegens die persoon stel ik het zeer op prijs dat je dat stukje hier neerzet.
Dat lijkt mij een redelijk voorstel.

Hopelijk ben ik geen Hoofdletters of andere leestekens vergeten.
Als je voor Christen wilt uitkomen schijn je perfect te moeten zijn in de ogen van mensen.
Wel troost jullie (ik) [img]images/smilies/icon_razz.gif[/img] is bij lange na niet perfect.
Jan,

Ik denk dat Katrinus toch echt Bert Zwart hier bedoelde.
Je hoeft je dus helemaal niet aangesproken te voelen.
wie aan Bert komt komt aan mij [img]images/smilies/icon_razz.gif[/img] [img]images/smilies/icon_razz.gif[/img] [img]images/smilies/icon_razz.gif[/img] [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]

Arjen de Mooij

Post by Arjen de Mooij » Fri Sep 10, 2004 14:58

Laat z'n vriendin het maar niet horen!

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Fri Sep 10, 2004 15:04

Arjen de Mooij wrote:Laat z'n vriendin het maar niet horen!
hoe minder mijn vriendin over mijn activiteiten over dit forum weet, hoe beter.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Fri Sep 10, 2004 15:19

DE_PRUTSER wrote: deze persoon heeft geschreven op dit forum dat ik door een bom mag worden opgeblazen.
woorden van gelijke strekking heb ik op msn voor de voeten geworpen gekregen,de trein waarin ik werk zou mogen verongelukken en ik als slachtoffer vond hij geen bezwaar,en deze naam ken ik.
en niet alleen ik heb die woorden gelezen nog twee mensen meer waaronder mijn zoon en een loge die verbijsterd waren.
Inderdaad verbijsterend, vooral omdat dergelijke mededelingen de meesten hier koud laten. Zal door de tijdgeest komen.
Duidelijk is dat die persoon jou niet zo mag Jan.
Ik denk dat je al die stupide types als Stoker, Kosmos, Ben Anoniem, Arjen de Mooij, Driezessen, en maakt niet uit hoe ze zich allemaal verder noemen, het beste kunt negeren.
Het is niet aan jou of mij om hen iets te leren. Zij willen jou wat leren! [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] Zij willen je leren hoe gezellig het is bij hun in het graf, hoe zij en hun geestverwanten geleden hebben onder kerk en protestanten, en omdat jij niet bereid bent dat te geloven, zijn zij niet bereid naar jou te luisteren. Negeren die hap, dan is de lol van het De Prutser pesten snel afgelopen.

stoker

Post by stoker » Fri Sep 10, 2004 15:38

DE_PRUTSER wrote:
stoker wrote:
DE_PRUTSER wrote: met jan gaat het prima een volle neef is correct.

het hoeft ook niet te lukken Fred,het gaat er alleen maar om de mensen wakker te schudden.en natuurlijk sla ik door wat de bijbelse teksten aangaat,dat willen de mensen graag horen toch.

maar als je ander onderwerpen neemt op dit forum waar nog meer over word gepraat,is er geen een die het over doorslaan heeft ??.
vreemd dat geloof zoveel te weeg brengt bij mensen nietwaar.
Nee Fred het is helemaal niet vreemd wat mij betreft.
Niet vreemd inderdaad, gezien de ellende die het geloof op gans de wereld elke dag weer teweeg brengt. Geloof is geen middel tot verlichting maar tot machtsmisbruik en uitsluiting. Tot voor kort was het bij veel bedrijven, zelfs bij overheidsdiensten zeer gebruikelijk dat er naar je geloof werd gevraagd, veel ongelovigen hadden hierdoor, met name in de Oosten van het land, moeite werk te vinden. En dit is nog maar de lulligste, kleinste vorm van uitsluiting die gelovigen parktiseren. Ongelovigen worden met hel en verdoemenis bedreigt wanneer zij wat hard op reageren op de debiele sprookjes van de gelovigen. Na eeuwen intolerant geweest te zijn verwachten zij, nu de achterlijkheid eindelijk wat teruggedrongen is, respect voor hun idioterieën.
Ik walg van je god, ik spuug op je god en ik kots van je god.
ik heb medelijden met je zieke geest bekeer je of je bent voor eeuwig verloren,de duivel heeft je helemaal onder controle.ik bid voor je ongecontroleerde uitspraken dat die mogen verdwijnen uit je verdorven ziel.voor de rest maakt het mij niet uit wat jij denkt.ik wil met jouw een persoonlijk gesprek aangaan maar aangezien je al die tijd al anoniem uit je nek kletst zul je dat wel niet aandurven,immers de duivel verschuilt zich ook altijd. beterschap toegewenst.
Ik heb satan inderdaad lief. Satan is namelijk het Samenwerkingsverband Atheïsten Tegen Afgoderij Nederland.Satan ziet als reden van bestaan en wijze van werken: het bestrijden van geloof, sprookjes, afgoderij en de door deze zaken ontstane misstanden. Het, samen met onze buitenlandse vrienden, verlenen van diensten als advies, onderzoek en projectleiding aan ondernemende mensen en bedrijven op basis van feiten, het verstand en de logica. De dienstverlening is beredeneerbaar, wetenschappelijk, humanistisch en liberaal.

Satan zal je met huid en haar opvreten prutser
Image

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Fri Sep 10, 2004 15:53

Hanco Elenbaas wrote:
DE_PRUTSER wrote: deze persoon heeft geschreven op dit forum dat ik door een bom mag worden opgeblazen.
woorden van gelijke strekking heb ik op msn voor de voeten geworpen gekregen,de trein waarin ik werk zou mogen verongelukken en ik als slachtoffer vond hij geen bezwaar,en deze naam ken ik.
en niet alleen ik heb die woorden gelezen nog twee mensen meer waaronder mijn zoon en een loge die verbijsterd waren.
Inderdaad verbijsterend, vooral omdat dergelijke mededelingen de meesten hier koud laten. Zal door de tijdgeest komen.
Ik denk dat je al die stupide types als Stoker, Kosmos, Ben Anoniem, Arjen de Mooij, Driezessen, en maakt niet uit hoe ze zich allemaal verder noemen, het beste kunt negeren.
Het is niet aan jou of mij om hen iets te leren. Zij willen jou wat leren! Zij willen je leren hoe gezellig het is bij hun in het graf, hoe zij en hun geestverwanten geleden hebben onder kerk en protestanten, en omdat jij niet bereid bent dat te geloven, zijn zij niet bereid naar jou te luisteren. Negeren die hap, dan is de lol van het De Prutser pesten snel afgelopen.
Hanco,

Volgens mij loopt het inderdaad telkens uit de hand omdat veel van die 'pesters' zich van pseudoniemen/schuilnamen bedienen.
De discussie hebben we al een keer gehad, maar toch zou Alexander zich eens moeten afvragen of dat gewoon niet verboden moet worden/c.q. dat hij berichten met schuilnamen gewoon wist

Zelf heb ik als gedragslijn genomen, dat ik alleen reageer op posts van mensen, die ik ken (dus of de echte naam of weet wie achter de schuilnaam zit). Dus negeren van mensen, die zich niet bekend willen maken.
Dat is mijn advies, wat vrijwel overeen komt met jouw advies.

Arjen de Mooij

Post by Arjen de Mooij » Fri Sep 10, 2004 16:33

Nou Piet, dan nodig ik je uit om morgen in Rijnsburg het Johan Kromhouttoernooi te komen spelen. Onder het genot van een pilsje kunnen we elkaar dan beter leren kennen. Dit alles omdat ik natuurlijk niet door jou genegeerd wil worden [img]images/smilies/icon_cool.gif[/img]

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Fri Sep 10, 2004 17:01

Arjen de Mooij wrote:Nou Piet, dan nodig ik je uit om morgen in Rijnsburg het Johan Kromhouttoernooi te komen spelen. Onder het genot van een pilsje kunnen we elkaar dan beter leren kennen. Dit alles omdat ik natuurlijk niet door jou genegeerd wil worden [img]images/smilies/icon_cool.gif[/img]
Is Arjen de Mooij een schuilnaam????
En kennen en beter leren kennen, dat is een wereld van verschil [img]images/smilies/icon_razz.gif[/img]
Ik weet in ieder geval met wie ik van doen heb.
Morgen lukt niet. Maar misschien dat Huizum ooit de degens met RDC gaat kruisen.

Arjen de Mooij

Post by Arjen de Mooij » Fri Sep 10, 2004 17:10

Sorry duidelijk gevalletje van niet goed lezen. Ik dacht te lezen dat je alleen antwoordde op posts van mensen die je kent, maar daar stond nog wat bij. Weet je wat, neem alsnog morgen maar een biertje van me, en stuur de rekening naar RDC [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]

Vraagje

Post by Vraagje » Fri Sep 10, 2004 18:37

Eric Sanders wrote:Wat moet het toch heerlijk zijn voor mensen als halfalfabeet Jan Schippers en Sint Hanco dat zij het gelijk aan hun zijde hebben en dat iedereen die iets kwaadaardigs over hen zegt de duivel in zich heeft.
Toch benijd ik hen niet. De kilte die van hun berichten afkomt, geeft ijsbloemen op mijn monitor.
Het lijkt mij buiten kijf te staan dat Jan opbouwende bedoelingen had en heeft met zijn postings in deze discussie, alleen brengt hij het denk ik verkeerd. Het probleem is alleen dat je, wanneer dergelijke figuren op een wijze het bloed onder de nagels vandaan trachten te halen, je op een gegeven moment je opbouwende bedoelingen verliest en het meer een kwestie wordt van het winnen van de discussie (vgl. damweb). Wat dat betreft vind ik dat Jan nog uitermate beheerst blijft.
De meest gehate dammer allertijden.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Fri Sep 10, 2004 18:39

Piet Bouma wrote:
Hanco Elenbaas wrote:
Het is niet aan jou of mij om hen iets te leren. Zij willen jou wat leren! Zij willen je leren hoe gezellig het is bij hun in het graf, hoe zij en hun geestverwanten geleden hebben onder kerk en protestanten, en omdat jij niet bereid bent dat te geloven, zijn zij niet bereid naar jou te luisteren. Negeren die hap, dan is de lol van het De Prutser pesten snel afgelopen.
Hanco,

Volgens mij loopt het inderdaad telkens uit de hand omdat veel van die 'pesters' zich van pseudoniemen/schuilnamen bedienen.
De discussie hebben we al een keer gehad, maar toch zou Alexander zich eens moeten afvragen of dat gewoon niet verboden moet worden/c.q. dat hij berichten met schuilnamen gewoon wist

Zelf heb ik als gedragslijn genomen, dat ik alleen reageer op posts van mensen, die ik ken (dus of de echte naam of weet wie achter de schuilnaam zit). Dus negeren van mensen, die zich niet bekend willen maken.
Dat is mijn advies, wat vrijwel overeen komt met jouw advies.
Mij gaat het er niet in de eerste plaats om iedereen te negeren die hier anoniem is, hoewel anoniem posten wat mij betreft ook onmogelijk mag worden gemaakt.
Het gaat me meer om wat iemand schrijft, anoniem of niet.
Als Jan Schippers hier uitgebreid vertelt dat hij gelooft in de wederkomst van Christus en een of andere eeuwige puber niet lang daarna schrijft dat een waanzinnige die een marathonloper tijdens de Olympische Spelen van de weg duwt ook gelooft in de wederkomst van Christus, dan is het duidelijk waar de puber op uit is.
Dergelijke haatzaaierij kan Jan dan maar beter negeren, want je ziet wat er allemaal wordt losgemaakt als hij er op ingaat.

In de tussentijd is natuurlijk wel helemaal duidelijk en begrijpelijk dat Jan verhindert dat deze puber lid mag worden van Jans damvereniging.
Domme actie dus van de puber.

reiger56

Post by reiger56 » Fri Sep 10, 2004 18:51

Hanco Elenbaas wrote:Het gaat me meer om wat iemand schrijft, anoniem of niet.
Als Jan Schippers hier uitgebreid vertelt dat hij gelooft in de wederkomst van Christus en een of andere eeuwige puber niet lang daarna schrijft dat een waanzinnige die een marathonloper tijdens de Olympische Spelen van de weg duwt ook gelooft in de wederkomst van Christus, dan is het duidelijk waar de puber op uit is.
Dergelijke haatzaaierij kan Jan dan maar beter negeren, want je ziet wat er allemaal wordt losgemaakt als hij er op ingaat.
Werp uw paarlen niet voor de zwijnen!

Ben Anoniem

Post by Ben Anoniem » Fri Sep 10, 2004 20:00

Hanco Elenbaas wrote: In de tussentijd is natuurlijk wel helemaal duidelijk en begrijpelijk dat Jan verhindert dat deze puber lid mag worden van Jans damvereniging.
Domme actie dus van de puber.
O, Jan is een volwassen man?
En die zorgt NATUURLIJK dat iemand geen lid wordt van zijn damclub?

En wat heeft die iemand dan gedaan?
Een verwijzing naar dat marathonincident?
O VERSCHRIKKELIJK
Ja Hanco, jouw normen en waarden zijn wel duidelijk.

DE_PRUTSER

Post by DE_PRUTSER » Fri Sep 10, 2004 20:14

stoker wrote:
DE_PRUTSER wrote:
stoker wrote: Niet vreemd inderdaad, gezien de ellende die het geloof op gans de wereld elke dag weer teweeg brengt. Geloof is geen middel tot verlichting maar tot machtsmisbruik en uitsluiting. Tot voor kort was het bij veel bedrijven, zelfs bij overheidsdiensten zeer gebruikelijk dat er naar je geloof werd gevraagd, veel ongelovigen hadden hierdoor, met name in de Oosten van het land, moeite werk te vinden. En dit is nog maar de lulligste, kleinste vorm van uitsluiting die gelovigen parktiseren. Ongelovigen worden met hel en verdoemenis bedreigt wanneer zij wat hard op reageren op de debiele sprookjes van de gelovigen. Na eeuwen intolerant geweest te zijn verwachten zij, nu de achterlijkheid eindelijk wat teruggedrongen is, respect voor hun idioterieën.
Ik walg van je god, ik spuug op je god en ik kots van je god.
ik heb medelijden met je zieke geest bekeer je of je bent voor eeuwig verloren,de duivel heeft je helemaal onder controle.ik bid voor je ongecontroleerde uitspraken dat die mogen verdwijnen uit je verdorven ziel.voor de rest maakt het mij niet uit wat jij denkt.ik wil met jouw een persoonlijk gesprek aangaan maar aangezien je al die tijd al anoniem uit je nek kletst zul je dat wel niet aandurven,immers de duivel verschuilt zich ook altijd. beterschap toegewenst.
Ik heb satan inderdaad lief. Satan is namelijk het Samenwerkingsverband Atheïsten Tegen Afgoderij Nederland.Satan ziet als reden van bestaan en wijze van werken: het bestrijden van geloof, sprookjes, afgoderij en de door deze zaken ontstane misstanden. Het, samen met onze buitenlandse vrienden, verlenen van diensten als advies, onderzoek en projectleiding aan ondernemende mensen en bedrijven op basis van feiten, het verstand en de logica. De dienstverlening is beredeneerbaar, wetenschappelijk, humanistisch en liberaal.

Satan zal je met huid en haar opvreten prutser
Image
Ik weet nu wel wie je bent en je hebt al meerdere malen onder 666 mij al dood gewenst.Jij bent doorzichtig en zoals ik al heb gezegd jouw domme uitspraken zijn nietszeggend en van generlei waarde.
je vervalt in je oude gewoontes net als satan.

Op mijn vraag om persoonlijk met mij hierover te praten reageer je niet eens,net als satan ben je een lafaard van de eerste orde.

Hier laat ik het bij want je bent het niet waard om verder mee te praten.
jouw zieke geest heeft veel gebed nodig vriend.

de schepper van de kosmos heeft veel werk te doen.

Post Reply