Niet doen [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]Eric van Dusseldorp wrote:Zo kunnen we nog wel jaren doorgaan. [img]images/smilies/icon_cry.gif[/img]reiger56 wrote:Met dank aan o.a. Dieter [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]Dieter wrote: De hele DT affaire heeft al veel te veel tijd en energie gekost en heeft de gemoederen in onze kleine damwereld al veel te veel schade opgeleverd.
Is De Witt nog wel de juiste woordvoerder van de DT?
- Hanco Elenbaas
Maar dat komt omdat nu het ene bestuurslid het andere het licht niet in de ogen gunt. Ik hoorde in Goes dat ze iemand (tevergeefs) benaderd hebben om Nadine van Tiel op te volgen, terwijl die nergens van weet.Vengaboy wrote:Ha, ha, ha, we hebben nog niet eens een volwaardig bestuur bij de huidige.Fred van Amersfoort wrote:Nieuwe dambond, prima idee.
Laat staan als we 2 bonden krijgen.
Met twee of drie dambonden worden de kansen groter voor iemand als de heer Huls, die dolgraag in zo'n bestuur wil.
Bij het afwegen wie er voorzitter moet worden zal momenteel echt wel rekening gehouden worden met wat de kandidaten van het Delfts vinden.
In het huidige KNDB-bestuur zitten drie fanatieke aanhangers van de Delftse telling, Wuestman, Kosters en Mous. Van De Mik, Van Tiel en Van der Horst weet ik niet hoe ze over 'vernieuwing' denken.
Als we gewoon gaan echtscheiden, de liefde is immers over, en de boedel verdelen dan zijn we af van het geruzie en kunnen we in de traditionele bond weer mensen in het bestuur benoemen die niet per se van alles willen veranderen, terwijl in de Delftse bond 100% aanhangers van DT in het bestuur kunnen komen.
Iedereen tevreden. Al het gezanik van de laatste tijd heeft te maken met de boedel. De conservatieven willen haar behouden en in Delft wil men de boedel veroveren. Wie weet een eerlijke manier om de boel te verdelen?
-
Lijkt me nogal verwarrend.ikke wrote:Maar als e.e.a. misschien ooit eens wordt ingevoerd (year 3000?), ksn ik me voorstellen dat er op verschillende nivo's de schijven worden gewaardderd. Op een WK kan 1 schijf reeds voldoende zijn voor een PO, en bijv. op het allerlaagste nivo wordt het spel gespeeld zoals nu. Bij nivo's hiertussen kunnen twee of drie schijven voldoende zijn voor een PO.
Ikke = .......?
-
Welke bond mag de NK's organiseren en spelers afvaardigen naar EK's etc.?Hanco Elenbaas wrote: Als we gewoon gaan echtscheiden, de liefde is immers over, en de boedel verdelen dan zijn we af van het geruzie en kunnen we in de traditionele bond weer mensen in het bestuur benoemen die niet per se van alles willen veranderen, terwijl in de Delftse bond 100% aanhangers van DT in het bestuur kunnen komen.
Iedereen tevreden. Al het gezanik van de laatste tijd heeft te maken met de boedel. De conservatieven willen haar behouden en in Delft wil men de boedel veroveren. Wie weet een eerlijke manier om de boel te verdelen?
-
De bond die met dezelfde regels speelt als het EK natuurlijk.hans andriessen wrote:Welke bond mag de NK's organiseren en spelers afvaardigen naar EK's etc.?Hanco Elenbaas wrote: Als we gewoon gaan echtscheiden, de liefde is immers over, en de boedel verdelen dan zijn we af van het geruzie en kunnen we in de traditionele bond weer mensen in het bestuur benoemen die niet per se van alles willen veranderen, terwijl in de Delftse bond 100% aanhangers van DT in het bestuur kunnen komen.
-
Een duidelijke meerderheid van een willekeurig aantal dammers bovenaan de ratinglijst, die de moeite hebben genomen om een niet officiële suggestieve enquete in te vullen.Dieter wrote:In januari is duidelijk gebleken dat de KNDB niet tegen een duidelijke meerderheid van de dammers in het spel wil veranderen
Dat is wel iets anders.
Hiermee wil ik overigens niet wegnemen dat die duidelijke meerderheid er bij de groep was.
-
Dat was min of meer een plagerijtje van mij aan het adres van Hanco.Eric van Dusseldorp wrote:De bond die met dezelfde regels speelt als het EK natuurlijk.hans andriessen wrote:Welke bond mag de NK's organiseren en spelers afvaardigen naar EK's etc.?
Maar nu jij er een serieus antwoord op geeft, vraag ik mij af volgens welke regels het EK gespeeld wordt (in de verre toekomst). Stel, dat de FMJD volgens de andere regels gaat spelen,..............
Grote chaos hier in den lande.
Kunnen verschillende spelvarianten niet naast elkaar binnen 1 bond; en dan bedoel ik officieel.
-
Ach, gewoon direct goed doen.
Elk gehucht zijn eigen zes herstel:zeven damvereningingen:
- Een Delftse
- Een Goese/Plusjes
- Een Traditionele
- Een Vengaboy/Driepunter
- Een gemengde
- Een 64-velden
- Een demotie
Elk gehucht zijn eigen zes herstel:zeven damvereningingen:
- Een Delftse
- Een Goese/Plusjes
- Een Traditionele
- Een gemengde
- Een 64-velden
- Een demotie
Last edited by Ben Anoniem on Wed Aug 25, 2004 20:04, edited 2 times in total.
Hmm ik wil demotie [img]images/smilies/icon_cry.gif[/img]
Ben Anoniem wrote:Ach, gewoon direct goed doen.
Elk gehucht zijn eigen zes damvereningingen:
- Een Delftse
- Een Goese/Plusjes
- Een Traditionele
- Een gemengde
- Een 64-velden
Wie geen hersens heeft om te denken, werke!
-
-
Met 2 bonden voorzie ik grote problemen.Jaap van Galen wrote:Dat klinkt in elk geval constructief!hans andriessen wrote: Kunnen verschillende spelvarianten niet naast elkaar binnen 1 bond; en dan bedoel ik officieel.
Velen zullen voor de keus staan om een dubbellidmaatschap aan te gaan (en men hikt nu al aan tegen contributieverhoging).
Het is een verspilling van mankracht.
Maar bovenal: ik kan mij niet voorstellen, dat 2 bonden vriendschappelijk met elkaar omgaan. Dit trekt zijn sporen dwars door de damwereld.
Binnen 1 bond kan je het geruzie en gekibbel nog in de hand houden. [img]images/smilies/icon_rolleyes.gif[/img]
Dat is dan toch net zoiets als de FMJD? Die hebben toch ook alle (meest voorkomende) varianten?hans andriessen wrote:Met 2 bonden voorzie ik grote problemen.Jaap van Galen wrote:Dat klinkt in elk geval constructief!hans andriessen wrote: Kunnen verschillende spelvarianten niet naast elkaar binnen 1 bond; en dan bedoel ik officieel.
Velen zullen voor de keus staan om een dubbellidmaatschap aan te gaan (en men hikt nu al aan tegen contributieverhoging).
Het is een verspilling van mankracht.
Maar bovenal: ik kan mij niet voorstellen, dat 2 bonden vriendschappelijk met elkaar omgaan. Dit trekt zijn sporen dwars door de damwereld.
Binnen 1 bond kan je het geruzie en gekibbel nog in de hand houden. [img]images/smilies/icon_rolleyes.gif[/img]
-
Hoe bedoel je dat van die varianten?Mark Hees wrote: Dat is dan toch net zoiets als de FMJD? Die hebben toch ook alle (meest voorkomende) varianten?
Ik ben er niet in thuis; ik dacht alleen 100-velden en dan alleen wat wij "internationaal" noemen.
Heeft Rusland 2 bonden (voor 100 en 64 apart)? Of is dat ook binnen 1 bond?
Dear Draught friends,hans andriessen wrote: Heeft Rusland 2 bonden (voor 100 en 64 apart)? Of is dat ook binnen 1 bond?
As Vice President of the FMJD it is a great pleasure to announce the outcome of a meeting last July in Ufa between the draughts parties involved to unite the different groups. In Ufa with the presence of our President Mr. Shovkoplias there has been an agreement to set up the ALL RUSSIAN FEDERATION OF DRAUGHTS (VFSH) The federation has 2 sections 64 and 100.
The board of the federation is as follows:
President : Mars Kalmetjex (deputy of GOS (state) Duma, Moscow
Vice President : Ilgiz Mazitov Ufa
Vice President : Sergey Piyanzin Moscow.
Member : Ildar Muhametdinov Moscow
Member : Vladimir Ptitsyn Yakutsk
Sections :
64
President : Piyanzin, Sergey.
member : Kandaurov Alexander, Moscow.
member : Langina Antonia , St Petersburg
member : Korolev Yuri, Orel.
100
President : Mazitov , Ilgiz.
Member : Tchertok Yuri, Ufa.
member : Novikov Alexandre, Tver.
member : Surkov Alexander Moscow
At present the registration of the federation at the Ministry of Justice is on its way. Enclosed the official announcement.
Pieter J.Hildering
Executive Vice president of the FMJD
Letter from VFSH
http://fmjd.org/images/temp/004FMJD.JPG
Rusland heeft zelfs ook nog diverse varianten op het 64 bord.hans andriessen wrote:Hoe bedoel je dat van die varianten?Mark Hees wrote: Dat is dan toch net zoiets als de FMJD? Die hebben toch ook alle (meest voorkomende) varianten?
Ik ben er niet in thuis; ik dacht alleen 100-velden en dan alleen wat wij "internationaal" noemen.
Heeft Rusland 2 bonden (voor 100 en 64 apart)? Of is dat ook binnen 1 bond?
Ook de FMJD is een thuis voor diverse 64 varianten.