Je hebt natuurlijk gelijk Eric, maar toch het begin van alle discussie is ontstaan door een bondsraad die formeel helemaal niet in functie had mogen zijn.Eric van Dusseldorp wrote:Dieter, die verhitte discussies en jouw enquête waren evengoed wel nodig. Het gaat hier om een omslag in het DT-denken, niet om formele principes. Als de KNDB alles op orde heeft, dan is de discussie over de DT in ieder geval al ruimschoots gevoerd, dacht ik zo.Dieter wrote:Ik was even helemaal stil van dit nieuws op de KNDB site, en dat gebeurt mij toch niet zo snel hoor.Bert Zwart wrote:Inmiddels is de motivatie achter rijmers vraagstelling, hoe logisch ook, niet relevant meer: zie topic uitstel bondsraadvergadering.
Wat er nu moet gaan gebeuren is niet zo maar even in een paar woorden te vatten, maar in elk geval lijkt het me duidelijk dat het bestuur in heeft gezien dat het doorzetten van de vergadering in November helemaal niet kon op juridische gronden.
De bondsraad mag er helemaal niet zijn, altans zeker nog niet actief, en de jaarvergadering 2003 zou m.i. nog dit jaar gehouden moeten worden. Uitstel tot januari heeft het voordeel dat in elk geval de DT voor de HFNK vergeten kan worden.
In theorie kan de jaarvergadering nu besluiten het idee van een bondsraad gezien de ervaring van de laatste maanden bij te stellen of terug te draaien. Dit zou echter verregaande gevolgen hebben voor alle besluiten die in 2003 zijn genomen.
Een helse kluif derhalve nu voor het bestuur van de KNDB, waar het allemaal is fout gegaan is me nog niet duidelijk maar in elk geval is er heel wat te repareren.
Enorm jammer ook voor alle vergeefse moeite, die zowel de bondsraadleden als ook anderen de laatste maanden hebben gestoken in verhitte discussies die helemaal niet nodig geweest zouden zijn. We hadden met z'n allen onze tijd wel beter kunnen gebruiken.
Nu maar hopen dat de gemaakte fouten niet tot gevolg hebben dat er mensen met frustraties op gaan stappen. Contructief werken aan een correcte oplossing vraagt nu veel van sommige bestuurders. En dan, dan komt misschien wel weer de DT om de hoek al zou het verstandiger zijn om er nu ook maar direct een dikke streep onder (nee door) te zetten.