International Ratings
-
Maar Kat... plaats 49 op de lijst van de snelste stijgers!Kosmos wrote:Kat nog onder de 1200 terwijl Sipke de magische 1200-grens doorbroken heeft......... [img]images/smilies/icon_sad.gif[/img]Arjen de Mooij wrote:Hij staat er op hoor kat! 1164 Zeker niet slecht!
Sipke Doller nog steeds de beste dammer uit Oost-Stellingwerf e.o.
Dat ziet er toch goed uit.
Nog een keer 57 punten en hij is Sip voorbij!!
- Arjen de Mooij
-
Alwaar we kunnen lezen dat Arjen de Mooij gestegen is naar 1270!Arjen de Mooij wrote:http://www.kndb.nl/club/rating/rating.htm
Volgend jaar scoort hij weer twee punten meer in de HF en haalt hij de 1300.
- Arjen de Mooij
Dan moet ik me eerst plaatsen:
http://www.dambonddmh.nl/frames_uitslagen.htm
Liever niet want dat is altijd slecht voor mn rating [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img] En ik moet stijgen, want bij de volgende enquete van dieter wil ik natuurlijk wel bij de beste 200 zitten (nu 206).
Jij bent trouwens ook een mooi punt gestegen Bert [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img], maar nog steeds 5e van onderen (op de alfabetische lijst).
http://www.dambonddmh.nl/frames_uitslagen.htm
Liever niet want dat is altijd slecht voor mn rating [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img] En ik moet stijgen, want bij de volgende enquete van dieter wil ik natuurlijk wel bij de beste 200 zitten (nu 206).
Jij bent trouwens ook een mooi punt gestegen Bert [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img], maar nog steeds 5e van onderen (op de alfabetische lijst).
-
- Arjen de Mooij
Het kan wel Eric, als je maar genoeg wedstrijden speelt, of je factor erg hoog is. Stel je voor je hebt een rating van 1000, en je speelt 300 wedstrijden tegen iemand met een rating van 1100. Je speelt ze allemaal remise, je wint nu 300 x 1 pt (ongeveer) = 300 punten. Je nieuwe rating is nu 1300, dwz hoger dan je ratingprestatie van 1100!Eric van Dusseldorp wrote:Gerlof Kolk maakt een enorme ratingsprong van 1284 naar 1421.
En dat met een seizoensrating van 1411.
Dit klopt toch niet, mensen?!
-
Jan heeft op damwebforum wel eens verteld dat er wel degelijk iets gedaan wordt om dit soort "doorschiet"effecten tegen te gaan.Arjen de Mooij wrote:Het kan wel Eric, als je maar genoeg wedstrijden speelt, of je factor erg hoog is. Stel je voor je hebt een rating van 1000, en je speelt 300 wedstrijden tegen iemand met een rating van 1100. Je speelt ze allemaal remise, je wint nu 300 x 1 pt (ongeveer) = 300 punten. Je nieuwe rating is nu 1300, dwz hoger dan je ratingprestatie van 1100!Eric van Dusseldorp wrote:Gerlof Kolk maakt een enorme ratingsprong van 1284 naar 1421.
Het voorbeeld van Gerlof (grote klasse verder) roept wel vragen op. Hoe zit het precies Jan?
-
-
Mag ik jullie even wijzen op mijn schitterende onopgemerkte progressie!! En dat als Geen KNDB-lid!! Met slechts weinig partijen (niet meer dan 21) en een seizoensrating van 1350+ doe ik het met de 30e plaats op de B-lijst niet slecht!
30 506 B. de Vos Geen KNDB-lid 1305 1162 114
Ik onderstreep hiermee maar weer eens een bekend verschijnsel:
Altijd (!!!) stoppen op je hoogtepunt, voÃÂla!
Ik ben wel benieuwd naar mijn precieze seizoensprestatierating, naar mijn mening/berekening zit ik zelfs in de top 50, maar vanwege de (overigens terechte) discriminatie van Geen KNDB-leden, zal ik daar nooit tussen komen te staan. (zie ook het gemis mijner naam op de lijst der grootste stijgers)
30 506 B. de Vos Geen KNDB-lid 1305 1162 114
Ik onderstreep hiermee maar weer eens een bekend verschijnsel:
Altijd (!!!) stoppen op je hoogtepunt, voÃÂla!
Ik ben wel benieuwd naar mijn precieze seizoensprestatierating, naar mijn mening/berekening zit ik zelfs in de top 50, maar vanwege de (overigens terechte) discriminatie van Geen KNDB-leden, zal ik daar nooit tussen komen te staan. (zie ook het gemis mijner naam op de lijst der grootste stijgers)
"The flowers that bloom in the warmth of the sun are there to be loved by everyone"
==> Aphex Twin - Come to Daddy
==> Aphex Twin - Come to Daddy
Het x10 systeem is er naar mijn idee om de rating kloppend te houden met het spelnivo van de jeugdspeler en als een rating te hoog blijkt te zijn dan zakt de jeugdspeler wel weer.... Voorbeelden zat maar niet aardig om te noemen.Bert Zwart wrote:Jan heeft op damwebforum wel eens verteld dat er wel degelijk iets gedaan wordt om dit soort "doorschiet"effecten tegen te gaan.Arjen de Mooij wrote:Het kan wel Eric, als je maar genoeg wedstrijden speelt, of je factor erg hoog is. Stel je voor je hebt een rating van 1000, en je speelt 300 wedstrijden tegen iemand met een rating van 1100. Je speelt ze allemaal remise, je wint nu 300 x 1 pt (ongeveer) = 300 punten. Je nieuwe rating is nu 1300, dwz hoger dan je ratingprestatie van 1100!Eric van Dusseldorp wrote:Gerlof Kolk maakt een enorme ratingsprong van 1284 naar 1421.
Het voorbeeld van Gerlof (grote klasse verder) roept wel vragen op. Hoe zit het precies Jan?
Wie geen hersens heeft om te denken, werke!
Ik vraag me eigenlijk iets heel anders af over de rating. Partijen die je speelt tegen mensen zonder rating die het komende seizoen wel een rating hebben hoe worden die gerekend. Dat zou een antwoord geven op een vraag van veel van mijn damvrienden waarom men altijd een paar partijen te veel heeft. [img]images/smilies/icon_question.gif[/img]
Wie geen hersens heeft om te denken, werke!