NK SNELDAMMEN VOOR GEMENGDE JEUGDTEAMS
Je moet er wat voor over hebben om de jeugd een leuk damdagje te bezorgen. Een wekker die om kwart over zes begint te tetteren ben ik niet meer zo gewend. Om 10 voor 7 spring ik op mijn fiets en rijd naar het station waar Geoffre en Wijnand met hun vaders staan te wachten al. Ik koop de kaartjes en de strippenkaarten, Klaas-Hendrik komt er aan en we gaan met de trein richting Zwolle. Bij Heerenveen stapt Fedde Kramer in om zich bij ons team te voegen. Na een overstap in Zwolle treinen we naar Arnhem, daar de bus naar Oosterbeek en dan komt het mooiste deel van de reis: een veerboot! Tijd om de eerste foto te maken met het digitale fototoestel van een over het meer kabbelende bootje met dammers + hondje.
Vervolgens wordt de reis per voet voortgezet, een boer legt uit dat we bij de kerk wezen moeten. Kerken zijn goede gebouwen om je te oriënteren. Zonder vertragingen of ander oponthoud zijn we wonder boen wonder (we reizen NS…) ontsnapt en dus komen we ruim op tijd aan in de speelzaal te Driel, ergens op de Betuwe.
Klaas-Hendrik bemant als junior bord 1, Fedde Kramer is onze aspirant en Wijnand (bord 3) en Geoffrey (bord 4) doen mee als pupil. Geoffrey speelde geconcentreerd en sterk en haalde veel overwinningen binnen.
Klaas-Hendrik wist zijn reputatie aan bord 1 ook wel waar te maken. Fedde kwam uit op een +2-score. Wijnand had het zwaar en verloor nogal eens. Uiteindelijk bleken de verschillen tussen de teams gering. DEZ/NGKZ met de gebroeders Hoeve op bord 1 en 2 werd kampioen met de bescheiden score van 14 punten uit 10 wedstrijden. De Oldehove speelde in de slotronde 4 – 4 tegen dit team. Na de prijsuitreiking liepen we snel naar de veerboot, staken het meer over en wat een geluk, daar kwam de bus al aanrijden. Klaas-Hendrik rende er naar toe, wij holden er achteraan. De bus stopte, deed de deuren open en ……deed de deur voor de neus van Klaas-Hendrik weer dicht! Ongelovelijk, we konden een half uur wachten. Daardoor kwamen we precies op het moment op station Arnhem dat een stroomstoring het treinverkeer tussen Arnhem en Dieren had stilgelegd. Ik besloot niet te gaan wachten (de voetbalwedstrijd van oranje tegen Zweden zou om kwart voor negen beginnen!) en we namen de bus naar Apeldoorn. Daarna de trein naar Deventer en vervolgens naar Zwolle. Al met al viel de vertraging nog mee, precies op het moment van de aftrap arriveerden we in Leeuwarden. Iedereen ging snel naar huis om de voetbalwedstrijd te zien. En omdat we het eerste half uur moesten missen, werd dit gecompenseerd met een verlenging van de wedstrijd en wat extra strafschoppen. Een mooie afsluiting van een avontuurlijke dag.
De Oldehove (aan de overkant met van lnr: Klaas-Hendrik, Fedde, Wijnand en Geoffrey
1. DEZ / NGKZ 14 123
2. SNA 14 119
Witte van Moort 1 14 119
4. Heijting Huissen 13 120
5. DC Den Haag 1 13 119
6. RDC 13 115
7. De Oldehove 13 113
8. DUO 1 12 118
9.DVA 1 12 107
10 ADC 1 12 105
NK sneldammen gemengde jeugdteams
NK sneldammen gemengde jeugdteams
Last edited by Kosmos on Mon Jun 28, 2004 12:47, edited 1 time in total.
Heaven is no location, but a state of mind
-
Leuk verslag Kosmos en petje af voor dat vroege opstaan! Op www.kndb.nl/damz heb ik nog meer gelezen over het nk jeugdteams, ook
over een yell wedstrijd met coole foto's! Misschien dat ze jouw foto's en verslag ook wel leuk vinden om op DamZ! te plaatsen? Stuur het door!
over een yell wedstrijd met coole foto's! Misschien dat ze jouw foto's en verslag ook wel leuk vinden om op DamZ! te plaatsen? Stuur het door!