Als lid en secretaris van Cema\De Vaste Zet las ik vandaag (ja, een beetje laat wellicht...maar goed, er is meer in het leven dan alleen dammen) het verhaal van Jo Gorissen en ik bleef me verbazen over hetgeen hij geschreven heeft.
Het begint al met de titel: "De Vaste Zet toont zich een slecht verliezer".
Hoe generaliserend kun je bezig zijn? Ik ben lid van De Vaste Zet. Betekent dit dan dat ik ook een slecht verliezer ben? Ik moet toegeven, dat ik het jammer vind dat er twee spelers van ons naar een andere club gaan, maar niemand zal mij daarover een slecht woord horen zeggen. Ik ben nog steeds even goede vrienden met alle betrokkenen en wil dat zeker zo houden!
Verder: "Helemaal gek is het, dat Dieter zich terugtrekt als voorzitter van de Limburgse Dambond, omdat Olga en Brion weggaan bij De Vaste Zet. Hiermee geeft hij er duidelijk blijk van, dat het eigen clubbelang zwaarder weegt dan het provinciale dambelang. Daarmee toont hij aan, dat zolang hij een prominente rol speelt bij De Vaste Zet, hij ongeschikt is als voorzitter van de PLDB."
Waarom is dit gek Jo? Is dit niet een heel normale menselijke reactie? Dit heeft in mijn ogen niets te maken met ongeschiktheid!
"Een open en vriendschappelijke band is wel zo prettig en daar is volgens mij bij Raes Maastricht veel meer sprake van dan bij de Geleense damvrienden."
Hmmm, speel jij bij beide verenigingen om deze conclusie te kunnen trekken? Speel al bijna 20 jaar bij De Vaste Zet en heb daar altijd met plezier gespeeld. Natuurlijk wil iedereen graag winnen, en is de stemming een beetje minder na een verloren wedstrijd. Maar dat wil niet zeggen dat er geen open en vriendschappelijke band tussen de spelers is!
"Voor zowel De Vaste Zet als voor Raes Maastricht is het daarom belangrijk, dat er naar samenwerking wordt gestreefd, met het behoud van en het respect voor het individuele recht van dammers om daar te kunnen spelen waar zij dat willen.? "
De vreemdste slotzin die je absoluut niet kunt menen. Eerst schrijf je een generaliserend, eenzijdig stuk met twijfelachtige feiten, gaat beschuldigingen niet uit de weg en alles in jouw stuk lijkt erop geschreven om de verhoudingen tussen De Vaste Zet enerzijds en Raes Maastricht anderzijds nog verder te laten verslechteren. En dan durf je nog met deze slotzin te komen?!?
En dan ook nog vervolgens het stuk niet alleen op je eigen site plaatsen, maar vervolgens ook heel dammend Nederland erbij betrekken? Waar ben je nou eigenlijk op uit?
Was het te rustig in dammend Limburg en was het weer eens tijd om een beetje heibel te schoppen?
Ben je uit op sensatie om je bezoekersaantallen op jouw site op te krikken?
Wil je het dammen in Limburg (versneld) de nek omdraaien?
Als ik concluderend mijn mening mag geven over het door jou geschreven stuk en de wijze van publicatie, dan vind ik dit het niveau van een roddelblad zoals een Story of een Prive hebben.
Las trouwens op dit forum van Maurice Raes himself dat PJR niet voor Raes komt spelen. Vind dat je Pieter Jan een excuus verschuldigd bent en eentje richting De Vaste Zet zou ook niet misstaan, want er zijn diverse uitspraken door jou gedaan die je niet kunt onderbouwen en uitspraken die zeker niet op iedereen van De Vaste Zet van toepassing zijn, voor zover ze dit al zijn...
Stephen Lenselink
Secretaris Cema\De Vaste Zet
Jo Gorissen, damliefhebber of oproerkraaier?
-
"Een open en vriendschappelijke band is wel zo prettig en daar is volgens mij bij Raes Maastricht veel meer sprake van dan bij de Geleense damvrienden."
Inderdaad: Maastricht heeft zijn open en vriendschappelijke band met CEMA en RDC aanzienlijk versterkt. Ook PJR voelt zich erg open en vriendschappelijk behandeld.
Inderdaad: Maastricht heeft zijn open en vriendschappelijke band met CEMA en RDC aanzienlijk versterkt. Ook PJR voelt zich erg open en vriendschappelijk behandeld.
Huichelarij
Klasse Fons, pakt de huichelarij maar aan!Fons van der Plas wrote:"Een open en vriendschappelijke band is wel zo prettig en daar is volgens mij bij Raes Maastricht veel meer sprake van dan bij de Geleense damvrienden."
Wat een zin.
Leuke club ja lijkt me.Een open en vriendschappelijke band is wel zo prettig en daar is volgens mij bij Raes Maastricht veel meer sprake van dan bij de Geleense damvrienden."
En sympathieieieiiek!Een open en vriendschappelijke band is wel zo prettig en daar is volgens mij bij Raes Maastricht veel meer sprake van dan bij de Geleense damvrienden."
Hufters dusEen open en vriendschappelijke band is wel zo prettig en daar is volgens mij bij Raes Maastricht veel meer sprake van dan bij de Geleense damvrienden."
Je moet hem eens 10 keer achter elkaar proberen te lezen, zonder te kokhalzen!
Heaven is no location, but a state of mind
-
Jo Gorissen, damliefhebber of oproerkraaier?
Beste Stephen,
Nu je nog weinig reacties hebt gekregen, wil ik als lijdend voorwerp graag reageren op je stelling om de discussie een steuntje in de rug te geven.
Al bijna drie jaar verzorg ik met veel plezier Dammerlei. Alle uitslagen van Limburgse clubs, competities en kampioenschappen zijn op mijn site te vinden.
In het verlengde daarvan verzorg ik het officiële uitslagenbulletin van de P.L.D.B.
Zowel op de site als in het bulletin probeer ik ook techniek aan bod te laten komen.
Ook nodig ik andere dammers uit redactionele bijdragen te leveren aan de site.
Deze bijdragen zijn soms van prikkelende aard.
Ook ikzelf probeer af en toe, met een prikkelend commentaar mijn visie te geven op de ontwikkelingen van de P.L.D.B.
Omdat ik altijd actueel wil zijn heb ik wekelijks contact met diverse dammers en ik denk dan ook redelijk op de hoogte te zijn van allerlei zaken die in de damwereld spelen.
Elke Limburgse dammer weet als ik hem/haar opbel of spreek op een evenement, dat ik de verkregen informatie verwerk in artikelen op Dammerlei.
Op een moment dat Dieter opstapte als voorzitter van de P.L.D.B. zag ik het als een soort journalistieke plicht hiervan melding te maken middels een kort artikel waarbij ik Dieter citeerde en hem liet uitleggen waarom hij het bijltje erbij neergooide.
Omdat de overstap van Brion en Olga van De Vaste Zet naar Maastricht de opmerkelijkste damtransfer is van het lopende seizoen, leek het me een goede zaak feiten en achtergronden goed op een rij een te zetten en duidelijk mijn eigen mening daarover te geven.
Het is dus een soort achtergrondverhaal geworden met een eigen visie.
De feiten en achtergronden zijn gebaseerd op gesprekken met alle belangrijke betrokkenen van DVZ en MDC. Ik heb geprobeerd de feiten en achtergronden zo eerlijk en objectief mogelijk weer te geven.
Het commentaar daarop, de eigen mening en de goed bedoelde adviezen aan de betrokken clubs zijn natuurlijk subjectief en daar hoeft het niet iedereen mee eens te zijn. Het is beslist niet zo dat ik alleen maar negatief ben over Dieter van Gortel, Zo noem ik hem in het betrokken stuk, dampromotor, iemand die De Vaste Zet naar de top heeft gebracht, iemand die op de ingeslagen weg bij De Vaste Zet moet doorgaan en iemand die in staat moet worden geacht om het verlies van Brion en Olga op de spelersmarkt te compenseren.
Ook ben ik in het bewuste artikel kritisch over Raes Maastricht. Zo laat ik weten dat De Vaste Zet op organisatorisch gebied, vooral door Dieter van Gortel, een veel solidere basis heeft dan Raes Maastricht Ook meld ik, dat Raes Maastricht vorig seizoen enkele communicatie fouten heeft gemaakt waardoor het idee van een nieuwe team bij Raes Maastricht op losse schroeven stond.
Ik vind dat je als schrijver van een dergelijk commentaar best provocatief mag zijn en discussies op scherp mag zetten.
Ik ben niet voor of tegen Raes Maastricht of De Vaste Zet en draag beide clubs een warm hart toe.
Bedoeling van zo’n commentaar is natuurlijk om reacties uit te lokken, wat dat betreft ben ik natuurlijk een oproerkraaier, dan wel in de positieve zin van het woord.
Alleen de reacties beperken zich slechte tot 5% van de inhoud van mijn verhaal. De Vaste Zet haalt alleen de negatieve elementen voor haar eruit en reageert totaal niet op de hamvraag: hoe is het mogelijk dat Raes Maastricht met minimale financiële middelen Brion en Olga overhalen om voor deze club te komen spelen.
Zo’n beetje iedereen (Maastricht, Olga en Brion en de schrijver, ik dus) krijgt de wind van voren en niemand gaat in op de stellingname, dat volgens mij vriendschap het heeft gewonnen van geld. Ook vind ik het jammer dat met name aanhangers van De Vaste Zet, Raes Maastricht, Brion en Olga en mij, in een kwaad daglicht stellen en een rookgordijn optrekken en daarmee de boodschap van mijn artikel negeren.
Ook van de zijde van Raes Maastricht had ik veel meer inhoudelijke reacties verwacht over mijn visie, dat de organisatie en communicatie, soms te wensen over laat. De affaire PJ Rijken is overigens daar ook een voorbeeld van. Onheldere communicatie hetgeen uiteindelijk de oorzaak ervan is, dat PJR nu niet komt.
Al met al ben ik content met 73 reacties op de FMJD-site en 27 op dammerlei. Ik hoop met dit antwoord duidelijk te hebben gemaakt dat er geen politiek spel zit achter mijn artikel en dat ik het met de beste bedoelingen en de grootste zorgvuldigheid heb geschreven als damliefhebber en ook een beetje als oproerkraaier.
Nu je nog weinig reacties hebt gekregen, wil ik als lijdend voorwerp graag reageren op je stelling om de discussie een steuntje in de rug te geven.
Al bijna drie jaar verzorg ik met veel plezier Dammerlei. Alle uitslagen van Limburgse clubs, competities en kampioenschappen zijn op mijn site te vinden.
In het verlengde daarvan verzorg ik het officiële uitslagenbulletin van de P.L.D.B.
Zowel op de site als in het bulletin probeer ik ook techniek aan bod te laten komen.
Ook nodig ik andere dammers uit redactionele bijdragen te leveren aan de site.
Deze bijdragen zijn soms van prikkelende aard.
Ook ikzelf probeer af en toe, met een prikkelend commentaar mijn visie te geven op de ontwikkelingen van de P.L.D.B.
Omdat ik altijd actueel wil zijn heb ik wekelijks contact met diverse dammers en ik denk dan ook redelijk op de hoogte te zijn van allerlei zaken die in de damwereld spelen.
Elke Limburgse dammer weet als ik hem/haar opbel of spreek op een evenement, dat ik de verkregen informatie verwerk in artikelen op Dammerlei.
Op een moment dat Dieter opstapte als voorzitter van de P.L.D.B. zag ik het als een soort journalistieke plicht hiervan melding te maken middels een kort artikel waarbij ik Dieter citeerde en hem liet uitleggen waarom hij het bijltje erbij neergooide.
Omdat de overstap van Brion en Olga van De Vaste Zet naar Maastricht de opmerkelijkste damtransfer is van het lopende seizoen, leek het me een goede zaak feiten en achtergronden goed op een rij een te zetten en duidelijk mijn eigen mening daarover te geven.
Het is dus een soort achtergrondverhaal geworden met een eigen visie.
De feiten en achtergronden zijn gebaseerd op gesprekken met alle belangrijke betrokkenen van DVZ en MDC. Ik heb geprobeerd de feiten en achtergronden zo eerlijk en objectief mogelijk weer te geven.
Het commentaar daarop, de eigen mening en de goed bedoelde adviezen aan de betrokken clubs zijn natuurlijk subjectief en daar hoeft het niet iedereen mee eens te zijn. Het is beslist niet zo dat ik alleen maar negatief ben over Dieter van Gortel, Zo noem ik hem in het betrokken stuk, dampromotor, iemand die De Vaste Zet naar de top heeft gebracht, iemand die op de ingeslagen weg bij De Vaste Zet moet doorgaan en iemand die in staat moet worden geacht om het verlies van Brion en Olga op de spelersmarkt te compenseren.
Ook ben ik in het bewuste artikel kritisch over Raes Maastricht. Zo laat ik weten dat De Vaste Zet op organisatorisch gebied, vooral door Dieter van Gortel, een veel solidere basis heeft dan Raes Maastricht Ook meld ik, dat Raes Maastricht vorig seizoen enkele communicatie fouten heeft gemaakt waardoor het idee van een nieuwe team bij Raes Maastricht op losse schroeven stond.
Ik vind dat je als schrijver van een dergelijk commentaar best provocatief mag zijn en discussies op scherp mag zetten.
Ik ben niet voor of tegen Raes Maastricht of De Vaste Zet en draag beide clubs een warm hart toe.
Bedoeling van zo’n commentaar is natuurlijk om reacties uit te lokken, wat dat betreft ben ik natuurlijk een oproerkraaier, dan wel in de positieve zin van het woord.
Alleen de reacties beperken zich slechte tot 5% van de inhoud van mijn verhaal. De Vaste Zet haalt alleen de negatieve elementen voor haar eruit en reageert totaal niet op de hamvraag: hoe is het mogelijk dat Raes Maastricht met minimale financiële middelen Brion en Olga overhalen om voor deze club te komen spelen.
Zo’n beetje iedereen (Maastricht, Olga en Brion en de schrijver, ik dus) krijgt de wind van voren en niemand gaat in op de stellingname, dat volgens mij vriendschap het heeft gewonnen van geld. Ook vind ik het jammer dat met name aanhangers van De Vaste Zet, Raes Maastricht, Brion en Olga en mij, in een kwaad daglicht stellen en een rookgordijn optrekken en daarmee de boodschap van mijn artikel negeren.
Ook van de zijde van Raes Maastricht had ik veel meer inhoudelijke reacties verwacht over mijn visie, dat de organisatie en communicatie, soms te wensen over laat. De affaire PJ Rijken is overigens daar ook een voorbeeld van. Onheldere communicatie hetgeen uiteindelijk de oorzaak ervan is, dat PJR nu niet komt.
Al met al ben ik content met 73 reacties op de FMJD-site en 27 op dammerlei. Ik hoop met dit antwoord duidelijk te hebben gemaakt dat er geen politiek spel zit achter mijn artikel en dat ik het met de beste bedoelingen en de grootste zorgvuldigheid heb geschreven als damliefhebber en ook een beetje als oproerkraaier.
Het schijnt dat na het aantrekken van Koulen en Kamyshleeva er geen geld meer is voor jeugdtrainingen [img]images/smilies/icon_sad.gif[/img] Diep triest natuurlijk.