Weg met gelijke spelen

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Mark Hees

Re: lenteavondfilosofietje

Post by Mark Hees » Mon May 10, 2004 10:46

Hanco Elenbaas wrote:
Mark Hees wrote: Oefff Hanco, gelukkig heb je meer verstand van dammen dan van voetbal..... [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]

Dat vraag ik me nog af Mark.
Maar belangrijker is dat Ruud Gullit meer verstand heeft van voetbal dan van dammen.
Dat is wel zeker. Ik gun het PSV wel om komend seizoen 5e te worden (Na Ajax, Feyenoord, Heerenveen en AZ, in die volgorde)

Dieter

Post by Dieter » Mon May 10, 2004 12:02

Mark Hees wrote:
Hanco Elenbaas wrote:
Mark Hees wrote: Oefff Hanco, gelukkig heb je meer verstand van dammen dan van voetbal..... [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]

Maar belangrijker is dat Ruud Gullit meer verstand heeft van voetbal dan van dammen.
Dat is wel zeker. Ik gun het PSV wel om komend seizoen 5e te worden (Na Ajax, Feyenoord, Heerenveen en AZ, in die volgorde)
Mark zal ook wel meer verstand van dammen hebben dan van voetbal als ik dat zo zie [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]

Mark Hees

Post by Mark Hees » Mon May 10, 2004 12:42

Dieter wrote:
Mark Hees wrote:
Hanco Elenbaas wrote:
Mark zal ook wel meer verstand van dammen hebben dan van voetbal als ik dat zo zie [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]
Nou, vooruit. Roda mag ook wel een keertje om plaats 2 t/m 5 meedoen.

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Mon May 10, 2004 15:44

Mark Hees wrote:
Dieter wrote:
Mark Hees wrote: Dat is wel zeker. Ik gun het PSV wel om komend seizoen 5e te worden (Na Ajax, Feyenoord, Heerenveen en AZ, in die volgorde)
Komt het nu doordat er bij voetbal wel genoeg gewonnen wordt dat jullie in plaats van over dammen over dat primitieve voetbal gaan praten?
Heaven is no location, but a state of mind

Mark Hees

Post by Mark Hees » Mon May 10, 2004 16:02

Kosmos wrote:
Mark Hees wrote:
Dieter wrote: Mark zal ook wel meer verstand van dammen hebben dan van voetbal als ik dat zo zie [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]
Komt het nu doordat er bij voetbal wel genoeg gewonnen wordt dat jullie in plaats van over dammen over dat primitieve voetbal gaan praten?
Nee hoor, wat mij betreft wordt er bij dammen ook genoeg gewonnen.

Dieter

Post by Dieter » Mon May 10, 2004 16:15

Mark Hees wrote:
Kosmos wrote:
Mark Hees wrote: Nou, vooruit. Roda mag ook wel een keertje om plaats 2 t/m 5 meedoen.
Da's mooi Mark, we zijn het helemaal eens.

Koops

Post by Koops » Mon May 10, 2004 17:19

Dieter wrote:
En jullie hebben het helemaal fout.

Dieter

Post by Dieter » Mon May 10, 2004 18:53

Koops wrote:
Dieter wrote:
nou, nou dat is de ene mening tegen de andere, wie bepaald er hier nu wat een foute mening is. Koops toch niet de allemachtige zeker.

Dolly's brother

Post by Dolly's brother » Mon May 10, 2004 19:28

Met een paar versterkingen erbij (vooral in de verdediging) gaat AZ volgend seizoen op naar de derde plaats [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]. Naar het schijnt is AZ ook geïnteresseerd in Ramzi (als opvolger van Van Galen zou hij zeker geschikt zijn [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] )

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Rood

Post by Kosmos » Mon May 10, 2004 20:21

Dolly's brother wrote:Met een paar versterkingen erbij (vooral in de verdediging) gaat AZ volgend seizoen op naar de derde plaats . Naar het schijnt is AZ ook geïnteresseerd in Ramzi (als opvolger van Van Galen zou hij zeker geschikt zijn )
Vreemd eigenlijk:
- Als je bij voetbal een doorgebroken speler neerhaalt, krijg je rood.
- Als je bij dammen een doorbgebroken schijf wegruilt, grijpt de arbiter helemaal niet in!
Heaven is no location, but a state of mind

Koops

Post by Koops » Mon May 10, 2004 20:52

Dieter wrote:
Koops wrote:
Dieter wrote:
nou, nou dat is de ene mening tegen de andere, wie bepaald er hier nu wat een foute mening is. Koops toch niet de allemachtige zeker.
Het was een poging de discussie weer on topic te krijgen, maar laat maar...

Mark Hees

Post by Mark Hees » Tue May 11, 2004 08:41

Koops wrote:
Dieter wrote:
Koops wrote: En jullie hebben het helemaal fout.
Het was een poging de discussie weer on topic te krijgen, maar laat maar...
On topic? Ok. Ik vind het gelijk spel een mooie uitslag. Liever win ik, maar soms zit er gewoon niets meer in.

Gisteravond 3 partijen gedamd voor onze bekercompetitie (heb er al eerder over geschreven, verschillende bedenktijd per speler, afgeleid van de eindstand van het vorige jaar). Ik moest tegen een normaal gesproken 'makkelijke' tegenstander. Eerste partij teveel gewaagd en in tijdnood nog net naar een 3 om 1 kunnen ontsnappen. Tweede partij gewonnen, derde partij moest ik hem laten ontsnappen naar een 3 om 1. Ondanks dat er 2 gelijke spelen tussen zaten, hebben ik en mijn tegenstander ons prima vermaakt met die partijen. Ze stonden allen bol van de spanning.

Dus dat 'jullie hebben het fout' vind ik een beetje arrogant. Het is jouw mening. Ik zeg ook niet dat jij het fout ziet, ik zeg alleen maar dat we andere meningen hebben. So what?

Mark Hees

Post by Mark Hees » Tue May 11, 2004 08:43

Dieter wrote:
Mark Hees wrote:
Tot die conclusie waren we een paar maanden geleden al gekomen, Dieter. Het is jammer dat Limburg zo ver weg is (het lijkt verweggistan wel... ), anders had ik met jullie rapid toernooi meegedaan.

Bosje

demotie

Post by Bosje » Tue May 11, 2004 09:11

Voordat het tot een verandering in het damspel kan komen zal eerst geexperimenteerd moeten worden. En wel in een toernooi zonder zwakke broeders (dus niet zoas Delfts). Een match lijkt daar geknipt voor. Zou de hele damwereld niet genieten van een demotiematch Georgiev-Tsjizjow? Ik wel in ieder geval.

Ik ben zeer benieuwd naar een match tussen twee 1500+ spelers. Dan weten we pas echt hoe wenselijk het is om de remisemarge te verkrappen.

Koops

Post by Koops » Tue May 11, 2004 11:10

Mark Hees wrote: On topic? Ok. Ik vind het gelijk spel een mooie uitslag. Liever win ik, maar soms zit er gewoon niets meer in.

Gisteravond 3 partijen gedamd voor onze bekercompetitie (heb er al eerder over geschreven, verschillende bedenktijd per speler, afgeleid van de eindstand van het vorige jaar). Ik moest tegen een normaal gesproken 'makkelijke' tegenstander. Eerste partij teveel gewaagd en in tijdnood nog net naar een 3 om 1 kunnen ontsnappen. Tweede partij gewonnen, derde partij moest ik hem laten ontsnappen naar een 3 om 1. Ondanks dat er 2 gelijke spelen tussen zaten, hebben ik en mijn tegenstander ons prima vermaakt met die partijen. Ze stonden allen bol van de spanning.

Dus dat 'jullie hebben het fout' vind ik een beetje arrogant. Het is jouw mening. Ik zeg ook niet dat jij het fout ziet, ik zeg alleen maar dat we andere meningen hebben. So what?
Verschillende meningen hebben en het er dan bij laten zitten lijkt me niet al te veel op te leveren. Overigens vind ik het een mooi wedstrijdverslag, maar is het volgens mij niet relevant voor de discussie. Het remiseprobleem is ratinggerelateerd. Als jij de M. Hees van de ratinglijst bent dan mag je verwachten dat er tegen gelijkwaardige tegenstanders in 6 van de 10 gevallen een winstpartij uitrolt. Ik begrijp dat het voor jouw wedstrijdbeleving derhalve niet zo van belang is om de remisemarge aan te pakken. Als er echter een partij wordt gespeeld tussen 2 spelers met een rating van boven de 1500 is dit statistisch 3 van de 20, maar in de praktijk blijkt het zelfs nog meer te zijn.

Post Reply