Geloven dammers in God?
-
Geloven dammers in God?
Het hoge woord moet er, na alle (semi-)religieuze discussies alhier, maar eens uit.
Re: Geloven dammers in God?
Ik geloof in de Kosmos en na de dood gaat iedere ziel naar de Kosmische Bioscoop !Eric van Dusseldorp wrote:Het hoge woord moet er, na alle (semi-)religieuze discussies alhier, maar eens uit.
Last edited by Kosmos on Fri Apr 30, 2004 13:12, edited 2 times in total.
Heaven is no location, but a state of mind
-
God is een verzinsel.
- Eric Sanders
precies.Bommetje wrote:God is een verzinsel.
-
Hoe weet je dat zo zeker? [img]images/smilies/icon_twisted.gif[/img]Insomnia wrote:precies.Bommetje wrote:God is een verzinsel.
-
- Real name: Irene Stegeman
Mark Hees wrote:Hoe weet je dat zo zeker? [img]images/smilies/icon_twisted.gif[/img]Insomnia wrote:precies.Bommetje wrote:God is een verzinsel.
God is toch het teken van "alles is goed en aardig"???? [img]images/smilies/icon_rolleyes.gif[/img] [img]images/smilies/icon_confused.gif[/img]
Ik merk het in ieder geval niet.
Ik geloof niet MEER. Ik heb wel altijd gedacht dat er iets was, maar sins 2 jaar geloof ik nergens meer in. Alleen in mezelf. [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*
~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~
- Eric Sanders
In dit geval ben ik toch gedwongen je te vragen naar jouw definitie van god.Eric van Dusseldorp wrote:Ik zou het willen omdraaien, Eric. Ik ben nog nooit iemand tegengekomen die wel in God maar niet in een leven na de dood (of hiernamaals) geloofde. Jij wel?Eric Sanders wrote:Ik zal niet om een definitie van jouw god vragen, maar kun je die 'dus' in het eerste antwoord uitleggen?
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart
-
- Real name: Irene Stegeman
.Eric Sanders wrote:In dit geval ben ik toch gedwongen je te vragen naar jouw definitie van god.Eric van Dusseldorp wrote:Ik zou het willen omdraaien, Eric. Ik ben nog nooit iemand tegengekomen die wel in God maar niet in een leven na de dood (of hiernamaals) geloofde. Jij wel?Eric Sanders wrote:Ik zal niet om een definitie van jouw god vragen, maar kun je die 'dus' in het eerste antwoord uitleggen?
je bent nergens toe gedwongen.
Last edited by Damkoningin on Fri Apr 30, 2004 17:45, edited 1 time in total.
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*
-
Ik heb voor het gemak even de mensheid in drieën verdeeld. Natuurlijk zijn er wel twintig, dertig indelingen mogelijk. Wellicht zes miljard.Eric Sanders wrote:In dit geval ben ik toch gedwongen je te vragen naar jouw definitie van god.Eric van Dusseldorp wrote:Ik zou het willen omdraaien, Eric. Ik ben nog nooit iemand tegengekomen die wel in God maar niet in een leven na de dood (of hiernamaals) geloofde. Jij wel?Eric Sanders wrote:Ik zal niet om een definitie van jouw god vragen, maar kun je die 'dus' in het eerste antwoord uitleggen?
Vragen over het geloof in reïncarnatie, karma etc. zijn ook erg boeiend, maar vallen niet binnen het bestek van deze gesimplificeerde vraagstelling.
Houd het er maar op dat ik met God bedoel: het opperwezen.
In de Bijbel is er een groep figuren (ik geloof uit mijn hoofd de sadduceën maar het kan ook een andere club zijn) die niet geloven in een leven na de dood.Eric van Dusseldorp wrote:Ik zou het willen omdraaien, Eric. Ik ben nog nooit iemand tegengekomen die wel in God maar niet in een leven na de dood (of hiernamaals) geloofde. Jij wel?Eric Sanders wrote:Ik zal niet om een definitie van jouw god vragen, maar kun je die 'dus' in het eerste antwoord uitleggen?
-
Als je in God gelooft hoef je niet per se een leven na de dood te hebben toch [img]images/smilies/icon_confused.gif[/img]
Je kan in god geloven zonder dat je in een leven na de dood gelooft.. hmm wat een DAM onderwerp haha
Je kan in god geloven zonder dat je in een leven na de dood gelooft.. hmm wat een DAM onderwerp haha
-
Misschien nog nooit iemand met het joodse geloof tegengekomen?Eric van Dusseldorp wrote:Ik zou het willen omdraaien, Eric. Ik ben nog nooit iemand tegengekomen die wel in God maar niet in een leven na de dood (of hiernamaals) geloofde. Jij wel?Eric Sanders wrote:Ik zal niet om een definitie van jouw god vragen, maar kun je die 'dus' in het eerste antwoord uitleggen?